EXU, 10uker på vei

Så bra, ja har også en avtale om at jeg skal få ul når jeg er en 6-7 uker om vi blir gravide igjen. Noe jeg krysser fingrene for at skjer om ikke sååå lenge. Tiden går sent altså når man trodde man var gravid. Så må man gjennom noe sånt her, psykisk og fysisk... :(så tøft, føler meg som en tikkende hormonell bombe om dagen.
Nei ikke fått vite noe om hvorfor det skjedde, maks uflaks sa overlegen ♡ trodde også det var en sa her, for blødde litt men ingen smerter. Var på privat ul men ingen foster, kjenner jeg er så skuffa over at hun da ikke så nøye etter i egglederen da hun visste jeg var en 8-9 uker og blødde. Fikk vite at alt var bra ellers men desverre ingen baby.
Dagen etter endte med akutt sterke smerter, oppkast og besvimte. Hastetur med ambulansen da, og fikk ul som bekreftet exu :( skremmende opplevelse jeg ikke unner noen. Skjønner godt det kan prege meg i en god stund fremover..
Krysser fingrene for oss begge! :Heartpink
Jeg blødde litt, så stoppa det og vi trodde det var sa. begynte å blø på nytt og fikk mye smerter, så da tok legen hcg prøver så da gikk det jo en uke til svaret på begge de var kommet. Ble sendt til ul dagen etter hcg svar, som var økende. Da fant de foster ytterst i egglederen som var 8uker. Så det hadde ikke vært dødt så lenge da det ble oppdaga, hadde også begynt å blø litt i buken da det var rifter i egglederen siden den var sprekkferdig. Så ble operert samme dagen som ul. Eneste jeg trøster meg med er at det var dødt når det ble operert ut, hadde vært værre om det ennå levde.
Fysisk så kom kroppen kjappere over det, enn hodet. Især når man har prøvd så lenge. Vell iforhold til mange andre så har vi jo ikke det, men over ett år er lengere enn normalen iallefall
 
Jeg har også fått beskjed om tidlig UL neste gang siden det statistisk sett er større risk for exu når man først har hatt en.
Men har opplevd å få time i uke 10 for å utelukke, og det er jo vel sent, fikk ikke flyttet den så endte med å ta privat. Så bare en liten advarsel om at man kan bli nødt til å mase.

Det er virkelig nervepirrende med de første ukene når man har opplevd det en gang, man frykter jo man har en tikkende bombe i kroppen.
 
Jeg har også fått beskjed om tidlig UL neste gang siden det statistisk sett er større risk for exu når man først har hatt en.
Men har opplevd å få time i uke 10 for å utelukke, og det er jo vel sent, fikk ikke flyttet den så endte med å ta privat. Så bare en liten advarsel om at man kan bli nødt til å mase.

Det er virkelig nervepirrende med de første ukene når man har opplevd det en gang, man frykter jo man har en tikkende bombe i kroppen.
Her jeg bor så er det bare en dame som tar UL og hun har fulgt meg opp veldig bra. Så tror heldigvis ikke det blir problemet mitt. Skjønner følelsen, hadde følt det likt! Ville sendt en klage, for det er jo faktisk farlig om man skulle være gravid utenfor livmoren.
 
Update: gravid igjen nå, hcg stiger normalt, har ingen smerter eller blødninger. Så tror det går riktig vei denne gangen. Skal på tidlig UL på mandag, er da 7+0.
 
Back
Topp