Etternavn

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Inspirert fra mars - skal barnet ha ditt, farens eller begge etternavnene (enten med bindestrek eller som mellomnavn etternavn)?

Mini skal ha sambos etternavn og mitt mellomnavn (mormors pikenavn). Vi har begge -sen navn, så uaktuelt å bruke begge!

Her blir det vårt etternavn ettersom vi giftet oss i fjor og jeg tok mannen sitt etternavn. Familen S..

Her blir det kjærestn sitt som mellomnavn og mitt som siste etternavn.. så her får han 4 navn tilsammen (skal ha dobbeltnavn) :)

Her blir det mannens etternavn:) Han vil gjerne videreføre sitt og for meg er det ikke så nøye. Jeg kommer også til å ta hans etternavn når vi gifter oss. Har ikke klart å finne en kombinasjon av begges etternavn som funker, så da blir det sånn!;)

Vi er gift og jeg har hans navn, så da blir det vel vårt etternavn :P

Samboer sitt etternavn :-) så håper ikke det blir lenge til vi skal gifte oss for da skal jeg også ta det navnet :-)

Et fornavn, samboer sitt etternavn som mellomnavn og mitt etternavn som etternavn.

Her blir det mitt etternavn. Av den enkle grunn at jeg vil videreføre navnet, og når jeg fikk sønnen min så fikk han mitt ettersom jeg var alene. Hadde blitt helt feil for meg om barna mine skulle hatt forskjellig etternavn :)

Mitt etternavn som mellomnavn og samboer sitt etternavn:) Viktig for meg at etternavnet mitt ikke blir "borte", veit ikke om jeg kommer til å ta hans etternavn heller hvis vi en dag gifter oss;)

Her fikk mannen klar beskjed om at hvis vi skulle få barn før vi var gift, skulle de få mitt etternavn.. :smug: Vi hadde begge ganske like sen navn, så det var umulig å velge begge. -Og aldri i verden om jeg skulle bært frem et barn som ikke skulle hatt samme etternavn som meg. For min del føltes det bare helt feil. Hadde vært veldig trist og fremmed å ikke ha samme etternavn som mitt eget barn :(

Nå giftet vi oss for fem år siden, så det ble ikke noe problem, men akkurat dette er noe jeg ikke hadde gitt meg på.. Jeg hadde ingen problemer med å ta mannens etternavn, men det var veldig viktig for meg å ha det samme etternavnet som barnet mitt ☺️ Husker også at jeg syntes det var veldig koselig da mannen min og jeg fikk samme etternavn :Heartpink For meg ble det en ekstra forsterket følelse av å være en familie :hello2

Jeg har to etternavn. Synes det blir alt for mye med tre etternavn og har ikke lyst til å velge mellom de to jeg har. Jeg kommer nok til å ta sambo's etternavn når vi gifter oss (om ikke alt for lenge) så derfor føles det mest naturlig at barnet får hans ettenavn. Da ender vi alle opp med vårt etternavn til slutt :)

Blir mitt etternavn som mellomnavn og hans som etternavn

Jeg tok mannen sitt navn da vi giftet oss! Har ikke lyst på to etternavn og hans er mer uvanlig enn det jeg hadde!

Her blir det mitt etternavn som mellomnamn og samboer sitt som etternavn. Jeg kommer til å ta hans etternavn hvis han noen gang får somlet seg til å fri :-)

Vi har mitt etternavn som etternavn siden det er veldig uvanlig ;) Samboers etternavn er mellomnavn :)

Her blir det kjærestn sitt som mellomnavn og mitt som siste etternavn.. så her får han 4 navn tilsammen (skal ha dobbeltnavn) :)

jeg ville egentlig ha mine to etternavn da det er en uvanlig sammensetting - bare jeg å søstra mi som har det i hele norge.. meen kjæresten & svigermor ble ganske sure så måtte gi meg og bare ta det ene :/

Førstemann fikk hans etternavn, det var det jeg som bestemte :p Og han satte pris på det :)
Også giftet vi oss, og jeg tok navnet hans. Så nå heter vi det samme alle sammen.

Barnet skal ha mitt etternavn. Han har et vanlig -sen navn og mitt er mer spesielt.
Han kommer til å ta mitt etternavn når vi gifter oss.

Back
Topp