Etternavn

gura

Forelsket i forumet
Hvem sitt etternavn får ungen, ditt eller gubben sitt, og hvorfor?

Her har første fått mitt etternavn og gubben sitt som mellomnavn, nr to får likens.
Ble slik fordi gubben har et vanlig og kjedelig etternavn som veldig mange har. Jeg har ett mer sjelden etternavn, som jeg da ønsker å vidreføre.

Begge to sitt her fordi det blir mest rett da vi ikke har samme etternavn ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Vi er gift så her har alle samme etternavn :)

Mannen sitt :-) Eg har mitt gamle som mellomnamn, men borna får berre mannen sitt :-)

Her får unga samboern sitt etternavn. Når vi engang gifter oss så kommer jeg til å ta etternavnet hans, og det er ikke noe spesielt ved mitt, så da ble det sånn ;) + at jeg er lærer og lei av å lese klasselister med to fornavn og to etternavn, så ville ha det enkelt :P

Vi er gift og jeg har mitt pikenavn som mellomnavn, og min manns etternavn. Tenkte at våre fellesbarn skal ha samme etternavn som oss.
Jeg har et særkullsbarn som har min ex sitt etternavn og angrer veldig mye på at jeg ikke idereførte mitt eget dengangen, eller i allefall tok mitt etternavn som mellomnavn e.l. Jeg får ikke gjørt noe med det nå i ettertid :(
Eldstegutten min føler litt på det å ikke ha samme etternavn som resten av familien - og det er trist - jeg har sagt han er fri til å endre navn når han blir litt større... Da vil han kanskje ta mitt pikenavn som mellomnavn e.l. Men valgte da et fornavn og et etternavn da han ble født for at enkelthetens skyld - angrer selvfølgelig nå da. Mitt etternavn er mye mer spesielt enn -sen endelser...

Får mannens etternavn, ettersom det er planlagt at jeg også tar hans etternavn når vi gifter oss.

Vi er gift så alle har samme etternavn hos oss.

Her blir det to fornavn og to etternavn, et fra hver kultur, så får ungen plukke og mikse selv når han blir større og finner ut hva han identifiserer seg med. Vi to har også mitt navn som mellomnavn og mannen min sitt som etternavn.

Her blir det hans etternavn, da vi viderefører navn som går i arv fra min side som mellomnavn:)

Lillegutt har kun pappaens etternavn og det kommer lille i magen også til å få :) Dette er fordi vi gjerne vil slippe veldig lange navn og fordi vi også skal gifte oss etterhvert, så da får vi alle sambo sitt etternavn uansett :)

Tror vi går for mitt som mellomnamn å hans som etternavn. Hans etternavn høres bedre ut til slutt både alfabetisk og klinger bedre. Blir begge siden vi ikke har noen planer om å gifte oss xD

ser det fremdeles er vanligst at ungene får far sitt etternavn og evt mor sitt som mellomnavn, og at dama tar mannen sitt etternavn når de gifter seg.
Her er vi og gift, men her har vi beholdt hver våre etternavn. da han ikke vil ha mitt, pga at mannfolk tar ikke dama sitt etternavn mener han. og jeg tok ikke hannes etternavn pga at jeg ikke ville ha noe som "alle" heter. (-sen etternavn)

Vi har alle sammen likt. Han tok mitt etternavn som mellomnavn da vi giftet oss og jeg tok hans etternavn. Storesøster har likt som oss.

Back
Topp