Etternavn...

Her blir det fars navn. Han har et veldig spesielt etternavn, og jeg synes det burde bevares. Når vi gifter oss vil jeg og ta hans navn, så da får hele familien likt. Jeg fikk to etternavn når foreldrene mine skiltes og hatet det, så jeg vil at barnet vårt skal slippe det.
 
Her blir ungen og få mitt som mellom navn og mannen sist men det er kun fordi jeg har det og de andre to søskna har det pluss de to som døde. Så her er det faktisk mannen som er kjedelig og ikke valgt og ta mitt i tillegg :p

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app
 
Førstemann har begge etter navnene så det vil denne også få!
Vi er gift men jeg har ikke og skal ikke bytte navn:p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her blir det mitt som mellomnavn, og sambo sitt som mellomnavn.

jeg vil gjerne ha likt navn som barna når vi gifter oss, og mitt navn og sambo sitt etternavn passer overhode ikke sammen. Så jeg må ha mitt som mellomnavn da også :)
 
Ungen kan jo evt. endre namnet sitt, eller legge til mellomnavn sjølv seinare. Eller foreldre kan endre namnet dersom ein endrar meining. Best å sleppe det da, men.

Eg har sjølv tatt mor mi sitt pikenamn som mellomnamn. Det er det namnet jentungen vår har fått som mellomnamn.

Kusina mi og mannen har skilt seg, og ho lar ungane få hennar pikenamn som mellomnamn. Ho hadde hans etternamn då dei var gift, men har tatt pikenamnet sitt igjen. For å ha ein "link" til ungane vil ho at dei skal ha hennar namn og.

Vanskelig det der med namn altså :)
 
Eg har 2 etternavn sjølv. Og me skal bruka etternavnet hass. Men eg har eitt stort ønske om å få brukt ein av mine.
Men.. Eg greie ikkje å bestemma meg for kven anæv navna eg skal ta vekk. Det fra mamma, eller det fra pappa.. Stort dilemma for meg iallefall. Forslag/tip? :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Eg har 2 etternavn sjølv. Og me skal bruka etternavnet hass. Men eg har eitt stort ønske om å få brukt ein av mine.
Men.. Eg greie ikkje å bestemma meg for kven anæv navna eg skal ta vekk. Det fra mamma, eller det fra pappa.. Stort dilemma for meg iallefall. Forslag/tip? :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Jeg hadde tatt det som passet best sammen med navnet til faren. Evt det som er minst vanlig :)
 
Her skal vi ha begges etternavn. Mitt etternavn som mellomnavn, og pappaens etternavn som etternavn.
Jeg skal selvfølgelig ha navnet på det jeg har laget selv :D:D:D:p:p:p
Jeg vil også hete det samme som barna mine, så det er uaktuelt for meg at barnet jeg har båret i 9 mnd bare skal få fars etternavn.
 
Her skal vi ha begges etternavn. Mitt etternavn som mellomnavn, og pappaens etternavn som etternavn.
Jeg skal selvfølgelig ha navnet på det jeg har laget selv :D:D:D:p:p:p
Jeg vil også hete det samme som barna mine, så det er uaktuelt for meg at barnet jeg har båret i 9 mnd bare skal få fars etternavn.
Skal du og faren også endre navn da? Så dere alle heter det samme? :)
 
Om vi gifter oss en gang i fremtiden, vil vi nok begge skifte navn ja :) slik at vi heter det samme alle fire.
For nå, så greier jeg meg med at barna mine har et av mine etternavn, og et av samboers etternavn.
 
Jeg har et etternavn og det skal brukes. Han får velge et av sine, så blir det enten mellom- eller etternavn. Det spørs hvilket han velger :)
 
Vi er gift, så baby kommer til å få samme navn som resten av oss gitt :p Noe annet hadde vært litt rart :p
 
Her ser det ut til å bli mitt etternavn som mellomnavn og samboers som etternavn. Vil egentlig helst ha mitt som etternavn ettersom det er et litt spesielt og ikke så vanlig navn mens samboers er et sen-navn... Men, samboer er sta :p
 
Da jeg giftet meg byttet jeg ut mitt ganske ordinære etternavn med mannens skotske etternavn. Jeg beholdt mitt relativt uvanlige mellomnavn, og det vil jeg gi videre til barnet. Barnet vil da få samme navn som meg (mellomnavn og etternavn).

Egentlig ville jeg selv helst foretrukket å ikke ha mellomnavn, men så synes jeg jo også det er fint å kunne føre slektsnavnet videre, så da blir det slik.
 
Her blir det som storebror, mitt mellomnavn og sambo sitt etternavn. Det vil vi også hete hvis vi gifter oss en dag :) Jeg valgte å ta mammas navn videre fordi jeg hadde et nært forhold til bestemor og har fortsatt et nært forhold til hennes slekt på vestlandet..pappa sin derimot har jeg ingen kontakt med overhode. Synes det var vanskelig å ta det valget, men lillebroren min fikk en sønn 5mnd etter vår og valgte da pappas navn..så da blei liksom alle fornøyd ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Usikker på hva faren mener, men siden vi er veldig enige om at ekteskap ikke er noe for oss så kommer jo ikke jeg til å ta etternavnet hans. Og barnet mitt SKAL ha etternavnet mitt i navnet sitt. Men vet ikke enda om det blir bare mitt etternavn eller mitt først og far sitt på slutten, har ikke kommet til den diskusjonen enda :)
 
Her blir det begge , for førstemann har det og jeg beholder mitt samtidig som jeg tar gubben sitt når vi gifter oss i august .
 
min unge skal ha navn mellom navn også begge to sine etternavn, så han får fire navn =) så kan han velge sjøl etter hvert når han blir større. og jeg vil ikke gifte meg med samboeren min, siden vi begge har vært gift tidligere. å det er vi begge enige om =)
 
Vi valgte å gi ungene etternavnet til pappaen. Mitt pikenavn er Johansen, ikke et navn jeg på død og liv på føre videre. Etter vi fikk vårt 3.barn giftet vi oss og jeg tok også hans navn, så nå har vi alle samme etternavn.
 
Back
Topp