Et vanskelig valg hunder

xmissx

Flørter med forumet
Nå i dette øyeblikk blir våre beste venner gjennom 8 år avlivet. Våres hunder. Jeg var 17 når vi fikk dem, de har vært gjennom alt med oss, godt og vondt..De var min beste støtte i mitt tap i uke 17, de var ved min side med alt, de var min datters beste venner. Vi måtte ta denne hjerteskjærende avgjørelsen da lille jenta på 2 kun blir været og være i allergien, vi håpte så inderlig hun skulle vokse det fra seg. Jeg er sint på meg og min samboer for vi tok denne avgjørelsen, men vi klarte ikke og finne et hjem de kunne leve i sammen. De har vokst opp sammen og den ene kan ikke være alene, vi tok valget for vi kunne ikke klare tanken på om de kom til mennesker som ikke behandlet dem bra, eller de måtte byttet hjem om og om igjen. Jeg føler jeg svikter dem. Nr 2 er på vei...Huff hormonene løper i tillegg løpsk håper det står bra til alle og at dere får en fin helg, og beklager så mye for dette sutre innlegget

Det var utrolig trist å lese. Vi har en hund vi også, hvor jeg kjenner på allergien. Alle i familien er utrolig glad i han, så jeg kan lett sette meg inn i situasjonen. Aldri enkelt dette :( Sender deg en klem

Kan tenke meg at dette må ha vært en helt forferdelig avgjørelse! Man blir så ufattelig glad i dyrene sine. Sender deg en klem <3

Uff, dette må ha vært en helt forferdelig avgjørelse å ta ❤️ Kom noen tårer her nå.. Sender deg en god klem ❤️

Så utrolig trist å høre at dere måtte ta et sånt valg <3 Likevel høres det ut som dere gjorde det rette. De var godt voksne også, og da komemr det såkalrt ekstra bekymringer i forhold til hvordan et nytt hjem ville taklet dette. De har hatt et godt liv med dere, og nå fikk de avslutte sammen - og det er nok sånn de ville hatt det hadde de kunnet bestemme selv <3

Håper det går bra med dere, og at det blir lettere å leve med avgjørelsen etterhvert.

Jeg måtte avlive hesten min for 5,5 år siden, og det var en tung avgjørelse. Han var gammel, og fikk avslutte etter beitesesongen på høsten, for å slippe en vinter til han ville hatt problemer med stiv kropp og masse behandlinger. Selvom det var (og er) utrolig vondt, vet jeg det var det riktige å gjøre.

Hvil i fred, fine, firbeinte storesøsken <3

Huff, sender en stor klem. Mannen er allergisk til så mye, var redd for at ungen skulle reagere på kattene våre. Går greit så langt, men man vet jo aldri...

To forholdsvis unge friske hunder ble avlivet pga ungens allergi???

Wow! Jeg skjønner at jeg ikke har mye til felles med dere på dette forumet her, for noe sånt kunne jeg aldri gjort. Jeg hadde funnet gode hjem til dem om jeg så måtte reist kloden rundt.

Wow! Jeg skjønner at jeg ikke har mye til felles med dere på dette forumet her, for noe sånt kunne jeg aldri gjort. Jeg hadde funnet gode hjem til dem om jeg så måtte reist kloden rundt.

skjønner jeg ikke har så mye til felles med deg heller, som kommer med spydige kommentarer til noen som åpenbart har tatt en fryktelig vanskelig avgjørelse og som har det vondt!

Jeg vil da tørre og påstå at ungenes helse er det viktigste. Og som hun skrev så fant de ikke et hjem der de kunne være sammen og var da redd for hvordan de kom til å ta det om de plutselig ble skilt fra hverandre etter å ha vært sammen i alle år.

Er et vanskelig og tøft valg men tror jeg hadde gjort det samme. Er alt for mange dyr der ute som blir omplassert gang etter gang etter gang. Tror ikke de har det særlig mye bedre[emoji52]

Hei jenter! Jeg forstår at dette temaet berører mange på ulike nivå. TS syntes valget hun tok var vanskelig nok i seg selv, til at vi ikke trenger å fortelle henne at man er uenige i hennes valg.

Minner om forumreglene -
"Vi ønsker å legge til rette for en saklig debatt på forumet og ber alle bruke fornuft og god folkeskikk. Vær omtenksom overfor dine meddebattanter. Bak ethvert kallenavn sitter det et menneske som fortjener å bli behandlet med respekt, selv om man er uenige om sak."

God helg! :)

skjønner jeg ikke har så mye til felles med deg heller, som kommer med spydige kommentarer til noen som åpenbart har tatt en fryktelig vanskelig avgjørelse og som har det vondt!

Nei det har du nok ikke. Min sympati ligger hos de som måtte bøte med livet gitt

Nei det har du nok ikke. Min sympati ligger hos de som måtte bøte med livet gitt
Og det gjør det hos oss også, vi har brukt godt år på og finne hjem til dem. Valget var hjerteskjærende for oss men etter flere samtaler med dyrleger dyrebeskyttelsen og omplassering s orginasjoner følte vi at 2 hunder som vokste opp sammen, en på 55 kg og ei på 12 med store angstproblemer fikk det bedre, en at de skulle skilles, eller bli kasteballer eller havne i vonde hjem resten av årene. Vi vil alltid leve med denne avgjørelsen, vi vil alltid angre, men vi setter vårt barn først og våres hunder foran oss selv. Og det kan være lett og være uenig. Men for oss og våres hunder var nok dette det beste valget

Så utrolig trist å høre at dere måtte ta et sånt valg <3 Likevel høres det ut som dere gjorde det rette. De var godt voksne også, og da komemr det såkalrt ekstra bekymringer i forhold til hvordan et nytt hjem ville taklet dette. De har hatt et godt liv med dere, og nå fikk de avslutte sammen - og det er nok sånn de ville hatt det hadde de kunnet bestemme selv <3

Håper det går bra med dere, og at det blir lettere å leve med avgjørelsen etterhvert.

Jeg måtte avlive hesten min for 5,5 år siden, og det var en tung avgjørelse. Han var gammel, og fikk avslutte etter beitesesongen på høsten, for å slippe en vinter til han ville hatt problemer med stiv kropp og masse behandlinger. Selvom det var (og er) utrolig vondt, vet jeg det var det riktige å gjøre.

Hvil i fred, fine, firbeinte storesøsken <3
Huff føler med deg, det blir nok aldri lett og leve med den følelsen, men håper vi klarer og takle den, men vi føler vi satte hundene foran oss, opplevde og omplassere en valp for Mangen år siden, de virket så greie, etter to år var hunden så ødelagt og avmagretdet var en vond følelse, og ville aldri begå den feilen igjen.

Huff føler med deg, det blir nok aldri lett og leve med den følelsen, men håper vi klarer og takle den, men vi føler vi satte hundene foran oss, opplevde og omplassere en valp for Mangen år siden, de virket så greie, etter to år var hunden så ødelagt og avmagretdet var en vond følelse, og ville aldri begå den feilen igjen.
Nei, den følelsen må være 1000 ganger verre enn valget dere tok nå :S Kan ikke forestille meg engang hvordan den opplevelsen var...

Så trist[emoji20] Men dere gjorde vel det som var best for hundene, er jo dere som kjenner de best! Håper du føler deg bedre snart[emoji5]

Back
Topp