Et nederlag

EmVee

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Så ble jeg sykmeldt. Jeg er aldri borte fra jobb med mindre jeg omtrent ligger døden nær og er av den oppfatning at arbeidsmoralen til damer generelt er dårlig :p

Men nå måtte jeg kaste inn håndkle og bite meg i tunga for nå er jeg sykmeldt i 10 dager. JEG KLARER IKKE MER :sorry:

Jeg er så forbanna utmatta at bare det å dusje er en utfordring. Kvalme 24 timer i døgnet og eneste som hjelper er smakløs mat. I dag har jeg da hittil spist 11 brødskiver med smør siden jeg sto opp kl 7.

Føler meg driiiittrøtt men ikke F om jeg klarer å sove noe i løpet av dagen. Helt ferdig :(

Veldig uvant også fordi forrige svangerskap gikk jeg uten et eneste symptom fram til magen kom i uke 20 :eek: 7+2 i dag så jeg er vel midt i den verste perioden for de fleste :bag:

Er 11+2, og er fortsatt uggen! Jordmor sa til meg at det var normalt å være dårligere når man har vært gravid tidligere. Noe pga hormonene. Jeg har også halsvondt, og hver brekning gir syke smerter i halsen.. Helt utslått. Jeg er også delvis sykmeldt, men kjenner det er godt! ☺️ Har tross alt en 4-åring jeg skal ivareta også, så jobber jeg i omsorgsyrke og vanskelig å gi 100% til alle barna når jeg stadig brekker meg og er slapp. Det fortjener heller ikke de, de fortjener at menneskene som er på jobb er der med hele hodet og hjerte ❤️

Eg og hadde det sånn sist veka. Gjekk heim frå jobb mandag og var heima tysdag og onsdag. Torsdag og fredag var eg på jobb frå halv 2 til halv 5.. er heldigvis begynt å komme litt oppå igjen no, men det skal ikkje masse styr og stress til før kvalmen kjem tilbake like hardt :bag:

Sykemeldt her også

Altså, føler den så sykt!! Spesielt det med dusjing, det var et problem for meg sist graviditet og :happy8 er 11+4 nå og må sove hver dag. Spesielt om jeg har dusja, da er det bare å belage seg på et par timer under dyna, haha... Har kommet fram til at det økte blodvolumet krever mer oksygen, og dermed ikke går overens med all dampen i dusjen, så jeg blir utslitt og dårlig, høres logisk ut for meg! Hadde også vært sykemeldt om jeg var i jobb, men heldigvis for meg studerer jeg samlingsbasert og har mye egenstudietid hjemme :happy:

Skjønner deg veldig godt, men det er ingen skam/nederlag i å høre på kroppen sin :Heartred Ingen som er tjent med at man kjører seg ned i grøfta. Ta en god pause nå, og forhåpentligvis kommer du sterkere tilbake.

Jeg merker også at dette svangerskapet er tøffere enn det første. Jeg er mer trøtt og mer uggen, i tillegg til at jeg aldri får hvilt skikkelig med en 2,5-åring i hus :P Nå er jeg forkjøla for n-te gang og har mest lyst til å gå i hi. Heldigvis fri fra jobb i dag, og har store planer om å tilbringe tiden i senga under dyna ;)

Forstår deg godt!
Har begynt og bli litt bedre, men det var nesten krise før mannen dro. Jeg var bare på soverommet og taklet nesten ikke hverdagslig ting.
Går på halvt gir nå etter han reiste, men det går hviler når mini hvile, hjelper litt.

Håper bare ikke hodeverk/migrene kommer tilbake (er tegn til det) slik som første svangerskap, da blir det verre. Heldigvis kommer mannen på fredag :D

Så ble jeg sykmeldt. Jeg er aldri borte fra jobb med mindre jeg omtrent ligger døden nær og er av den oppfatning at arbeidsmoralen til damer generelt er dårlig :p

Men nå måtte jeg kaste inn håndkle og bite meg i tunga for nå er jeg sykmeldt i 10 dager. JEG KLARER IKKE MER :sorry:

Jeg er så forbanna utmatta at bare det å dusje er en utfordring. Kvalme 24 timer i døgnet og eneste som hjelper er smakløs mat. I dag har jeg da hittil spist 11 brødskiver med smør siden jeg sto opp kl 7.

Føler meg driiiittrøtt men ikke F om jeg klarer å sove noe i løpet av dagen. Helt ferdig :(

Veldig uvant også fordi forrige svangerskap gikk jeg uten et eneste symptom fram til magen kom i uke 20 :eek: 7+2 i dag så jeg er vel midt i den verste perioden for de fleste :bag:

Ikke ta det som et nederlag. For ja du er gravid men du er også SYK!
Mange klager over at gravide sykemelder seg så lett men for noen av oss er faktisk det å være gravid like ille som å være syk fordi man rett og slett er dårlig.
Gravid med nr 3 nå. Akkurat nå er jeg 100 % sykemeldt pga bekkenplager. Kunne sikker jobbet men jeg hadde da hatt så vondt at det hadde gått ut over søvn og ikke minst barna jeg har fra før. Endel av jobben min nå er å være mamma og det er en jobb jeg setter før arbeidsjobben og for å kunne fungere i mammajobben til en ok måte har den andre røket.
Det er for en begrenset periode i livet man er gravid. Så ha sykemelding og kom deg på beina og ikke syns det er et nederlag!

Hei.

Føler med deg, har hvert sykmeldt i 5 uker nå pga en cyste i magen og kvalme, fikk idag beskjed om at jeg er sykmeldt i 3 nye uker.
Tror jeg skal går på veggen snart, men vet at kroppen og at den lille trenger ro så er vel til det beste

Følte som deg i sist svangerskap, har normalt høy terskel for fravær, og strekker meg alltid for langt for andre. Men etter tidenes tyngste svangerskap(hadde totalt tre uker jeg kunne presse meg på jobb mellom hyperemesis og innleggelse på sykehuset ut svangerskapet, har jeg fått en helt annen respekt for helse, og det å prioritere å ta vare på seg selv i denne sårbare tiden. Enig med det de andre sier, graviditet er ikke noen sykdom i seg selv, men en kan være syk på grunn av graviditeten. Håper du slipper å være dårlig lenge, og så håper jeg du lærer noe om deg selv (og andre) også. :)

Føler med deg! Håper det går over snart og at du finner igjen energien!:Heartred Viktigste å tenke er at dette er faktisk hva du trenger akkurat nå, vi lever travle liv og hvis det er en tid å lære seg å slappe litt av og lytte så er det jo nå:Heartred

Huff stakkar. Men du har god grunn til å ligge rett ut hjemme nå.

Jordmoren min har søkt svangerskapspenger til meg, da er det ikke lov å være sykemeldt samtidig. Og jeg har nesten dødd i 5 uker nå!

Back
Topp