Et must til sommerbarn?

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Er det noe spesielt man bør anskaffe når man venter sommerbarn? Som jeg kan ha glemt? :-)

Solhatt i den minste størrelsen, spesielt om du har tenkt å bære. Babyer skal ikke eksponeres for direkte sol, og solkrem for små babyer er heller ikke bra, bedre å hindre at de får sol på seg i det hele tatt.

Lette tepper av bomull eller bambus til å ha over dem i vogn osv. Så kan de kanskje bare være i bleia under. Kortermede bodyer er derfor ikke så viktig som jeg ser det :)

Solskjerming til vogna, for eksempel fra Dooky.

Også viktig med solbeskyttelse for den nybakte mammaen som har mer sensitiv hud og kommer til å være mer hjemme og ute enn om hun ikke hadde vært i perm :)

Solhatt og eventuelt solskjerming til vogna.

Jeg har sikkert femti bodyer i 50 og 56, ingen av de er kortermede.

I vogna bruker vi tynn dyne (65×80), eller rilletepper i ull.

Venter mitt fjerde vår/sommerbarn, og har egentlig ikke hatt bruk for noe annet.

Solhatt, solskjerming og svalt innemiljø :) Kortermede overdeler er ikke nødvendig, bedre la de ligge i bleien.

Ville også strikket et tynt teppe (typ mor signe) i tynn alpakka :)

Minste er født i juli og det gikk i lette og luftige tepper. Vanlige bodyer og tynne heldresser. Var det fryktelig varm hadde han bare bleie og ett lett teppe over seg.

Vi foretrakk heldekkende, men tynt tøy til min som er født heelt i slutten av mai. Han lå ikke noe i vogna, ble bare bært, så tynne klær ull/silke og bambus som ikke blir vått og klamt var gull. Pluss solhatt :) Name-it sine satt godt på min fra han var nyfødt. Kortermede bodyer ble bare brukt litt inne her, mens andre foretrekker det :)

Myggnetting til vogna, og evt til vinduet på soverommet om dere kommer til å sove med det åpent. Vi brukte aldri kortermede bodyer, selv med julibaby. Var det veldig varmt hadde hun kun body på, evt bare bleie og et luftig teppe over.

Her er d slutten av juli, jeg kjøpte noen fine sett med shorts og body med kort arm... helt bortkasta kjøp [emoji23]
Solhatt, myggnetting(!!!!), solskjerming til vogn, bodyer med halv arm og fot var genialt for min kokhete baby. Spørs jo på vær og vind, men ha noen tynne bodyer og bukser :)

Back
Topp