Et litt spesielt problem

Vivaliva

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Augustbarna 2021
Jeg var så heldig å bli gravid på mitt forrige ivf forsøk og er nå 15 uker på vei:) Jeg har derfor begynt å annonsere til «resten» av omgangskretsen osv.

Jeg er del av en gammel venninnegjeng som er spredd over flere land og byer og vi har ikke så mye kontakt, litt på snap og litt på fb blir det jo til. Vi var ganske tette før da vi studerte sammen. Nå har jeg sagt det til dem og spesielt en av dem holder nå på på en måte jeg reagerer på.

Hun fikk vite for 3 år siden at vi tenke på å begynne å prøve, men har ikke snakket om det siden. Nå er det tydeligvis viktig for henne å vite om det har tatt lang tid og «om vi har fått hjelp». Et kjapt gratulerer og så det spørsmålet rett etterpå. Jeg sa takk og unnlot å svare.... Ikke fordi jeg på noen måte er flau over å ha måttet få hjelp, jeg er ganske åpen om det ellers, men det provoserer meg at hun bare kaster ut det spørsmålet. Hva har det av interesse for henne? Etter en halvtime spør hun igjen om vi har fått hjelp....og jeg synes virkelig det er litt frekt.... Hvis jeg ville snakke med henne om det ville jeg jo ha svart. Og har liksom knapt hørt et ord på 3 år og plutselig er det så innmari interessant.... Er jeg for sart?

Hun har 3 barn selv og har ikke hatt problemer selv i hvert fall, så det er ikke derfor.

Jeg tenker at hun sikkert bare er kjempenysgjerrig jeg! Siden du fortalte henne at dere tenkte på å begynne å prøve for 3 år siden! Men er jo helt opp til deg om du vil si noe om det eller ikke![emoji5]

Litt merkelig ja. Og frekt egentlig. Hadde dere hatt jevnt kontakt hadde hun jo visst det, tenker jeg. Ikke noe hun har noe med.

Samtidig tenker jeg at for mange er er lite hei nok til å plukke opp tråden der dere sist var, kanskje hun er litt sånn? At hun er tilbake til nær venninne i sitt hode så fort dere utveksler noe personlig?

Tror jeg bare ville latt vær svare henne. Fortsetter hun så kan du jo skrive at du er glad du er gravid nå eller noe sånt :)

Kan jo hende hun sliter med å få nr 4? Men jeg skjønner jo hvordan du ser det, når dere knapt nok snakkes...
Hun fødte nr 3 for 2 mnd siden, så tror ikke det hehe;)

Jeg blir bare litt paff når jeg får et gratulerer og neste spørsmål med en gang er om vi har fått hjelp og at hun spør enda en gang når jeg ikke svarer. Synes litt jeg kan få lov til å glede meg over å gi nyheten i stedet for at jeg i samme åndedrag må røske opp i det andre. :) men er kanskje en grunn til at kontakten forsvant litt:rolleyes:

Jeg tenker at hun sikkert bare er kjempenysgjerrig jeg! Siden du fortalte henne at dere tenkte på å begynne å prøve for 3 år siden! Men er jo helt opp til deg om du vil si noe om det eller ikke![emoji5]

Det er hun helt sikkert!!;) hun var nok også alltid sladdersentralen i gjengen haha...jeg har nok bare glemt hvor direkte hun er. Men ja...Hun kan jo få lov til å fortsette å spørre (ser hun spurte enda en gang etter jeg la ut dette og over svarte på forespørsel #2) og så kan jeg få lov til å fortsettemed å ikke svare:p

Litt merkelig ja. Og frekt egentlig. Hadde dere hatt jevnt kontakt hadde hun jo visst det, tenker jeg. Ikke noe hun har noe med.

Samtidig tenker jeg at for mange er er lite hei nok til å plukke opp tråden der dere sist var, kanskje hun er litt sånn? At hun er tilbake til nær venninne i sitt hode så fort dere utveksler noe personlig?

Tror jeg bare ville latt vær svare henne. Fortsetter hun så kan du jo skrive at du er glad du er gravid nå eller noe sånt :)

Det kan hende det:) synes også det er litt frampå fordi det er jo veldig personlig...og kanskje spesielt rart det å mase sånn om det...nok det som får meg til å reagere mest at hun bare fortsetter å mase når jeg ikke svarer.

Det var egentlig en fin idé....tror jeg vil skrive det hvis det blir mer masing:)

Last edited:
Litt spesielt, ja! Som du sier. Du hadde sagt det selv om du ville. Jeg hadde blitt litt irritert jeg tror jeg og bare svart at nei[emoji85] vi har ikke fått hjelp.

Helt ærlig så høres det ut som en av de typiske damene som vil høre nei for å si "hva var det jeg sa, når man slapper av så skjer det" med et sånt stygt tilfreds glis i trynet fordi hun visste best hele tiden.
o_O

Jeg ville fortsatt å la være å svare. Så frekt!

Helt ærlig så høres det ut som en av de typiske damene som vil høre nei for å si "hva var det jeg sa, når man slapper av så skjer det" med et sånt stygt tilfreds glis i trynet fordi hun visste best hele tiden.
o_O

Hun er i hvert fall typen til det :/

Jeg ville fortsatt å la være å svare. Så frekt!

Jeg har tatt den løsninga... Samboeren min sa også at bare ignorer nysgjerrig-Petra, nå ser vi fremover så får hun bare lure:smug: Hun ser jo at jeg ser beskjedene, så må vel anta at hun snart fanger det... Jeg har jo irettesatt henne før fordi hun graver så fælt om personlig info når man først møter henne....det er ikke spesielt sjarmerende egentlig. Mye rart man skal oppleve!

Jeg har tatt den løsninga... Samboeren min sa også at bare ignorer nysgjerrig-Petra, nå ser vi fremover så får hun bare lure:smug: Hun ser jo at jeg ser beskjedene, så må vel anta at hun snart fanger det... Jeg har jo irettesatt henne før fordi hun graver så fælt om personlig info når man først møter henne....det er ikke spesielt sjarmerende egentlig. Mye rart man skal oppleve!

Det er veldig spesielt når hun spør mer enn én gang. At folk kan være litt raske og ubetenksomme og stille ett dumt spørsmål er en ting, men jeg trodde 99,9 % tar hintet (og blir litt flaue) når de ikke får svar. :bored:

Om hun graver videre i settinger hvor du møter henne noen gang så burde du la være å svare og heller bare stille henne invaderende spørsmål tilbake. Finne på noe du kan bygge en helt rar "sladre-historie" om henne og fritte henne ut om det stemmer osv. :smiley-angelic008

Det er veldig spesielt når hun spør mer enn én gang. At folk kan være litt raske og ubetenksomme og stille ett dumt spørsmål er en ting, men jeg trodde 99,9 % tar hintet (og blir litt flaue) når de ikke får svar. :bored:

Om hun graver videre i settinger hvor du møter henne noen gang så burde du la være å svare og heller bare stille henne invaderende spørsmål tilbake. Finne på noe du kan bygge en helt rar "sladre-historie" om henne og fritte henne ut om det stemmer osv. :smiley-angelic008

Ja, og jeg har forståelse for at enhver kan komme til å plumpe ut med noe mindre gjennomtenkt.... Men det er nettopp det at hun forsetter jeg reagerer på, må jo være utrolig dårlige sosiale antenner. Mulig hun var sånn i 20-åra også da vi studerte sammen, men kan hende jeg har glemt det:p

Hehe mulig jeg skulle gjøre det! :smiley-angry007:joyful:

Takk for alle svarene her inne! Ble så skikkelig lei og frustrert i morges, men kommentarene her i løpet av dagen hjalp veldig!!:smiley-angelic003

Back
Topp