Et enkelt spm

Ida82

Forumet er livet
Jeg bare lurer på, dere som har fått barn ved prøverør, hvilket skjønne fikk dere?????? Har fått inntrykk av at det blir mest gutter. [;)]
 
Vi fikk jente [:D] Men guttene er faktisk i overtall.
 
Og når jeg tenker meg om så husker jeg å ha lest at første prøverørsbarnet er ei jente[;)]
 
Jente
 
Trudde jentene var "sterkare"... Har ei svigerinne som fekk jentetvillingar etter prøverør. Enegga :o)
 
Har du ein preferanse då?
 
 
 
ORIGINAL: Cavegirl

Trudde jentene var "sterkare"... Har ei svigerinne som fekk jentetvillingar etter prøverør. Enegga :o)

Har du ein preferanse då?



 
Preferanse på hva? Hvis det var meg du mente, for tror ikke jeg har gitt utrykk på at jeg har skrivd noe som tyder på noe spesielt. Så artig med ho venninna di[:D] Vet du om mannen hennes har god kvalitet på spermen???? For har lest en plass at enegget tvillinger er helt tifeldig og toegget er hvis (selvfølgelig) at to egg løsner. Enegget er jo hvis to sædceller klarer å befrukte et egg, sant??
 
ORIGINAL: Nesing

ORIGINAL: Ida82

ORIGINAL: Cavegirl

Trudde jentene var "sterkare"... Har ei svigerinne som fekk jentetvillingar etter prøverør. Enegga :o)

Har du ein preferanse då?





Preferanse på hva? Hvis det var meg du mente, for tror ikke jeg har gitt utrykk på at jeg har skrivd noe som tyder på noe spesielt. Så artig med ho venninna di[:D] Vet du om mannen hennes har god kvalitet på spermen???? For har lest en plass at enegget tvillinger er helt tifeldig og toegget er hvis (selvfølgelig) at to egg løsner. Enegget er jo hvis to sædceller klarer å befrukte et egg, sant??


Jeg venter gutt, som du vet. Eneggede tvillinger oppstår når et befruktet egg (altså etter at sædcellen har smeltet sammen med egget) deler seg i to, dvs at det IKKE er to sædceller som befrukter ett egg men at egget deler seg i to. Dette kan skje i ulike faser. Toeggede er rett og slett at to egg befruktes og fester seg. Ved IVF hender det at noen får satt inn to egg, og da kan det skje. Normalt sett gjør man ikke dette, nettopp fordi man ikke ønsker flerlingesvangerskap som jo er mer kompliserte. [:)][;)]

 
Hehehe, må bare le av meg selv. Trodde det var to sædceller jeg... Men etter å ha lest din forklaring så husker jeg litt bedre...[:D][:D][:D]
 
ORIGINAL: Ida82

Og når jeg tenker meg om så husker jeg å ha lest at første prøverørsbarnet er ei jente[;)]

Det stemmer det. Og ho er no blitt mamma selv, på gamlemåten, og den babyen hadde maaaaaasse hår [:D]
 
ORIGINAL: Nøste77

ORIGINAL: Ida82

Og når jeg tenker meg om så husker jeg å ha lest at første prøverørsbarnet er ei jente[;)]

Det stemmer det. Og ho er no blitt mamma selv, på gamlemåten, og den babyen hadde maaaaaasse hår [:D]

 
Så artig da!!!![:D] Godt at ho slapp prøverør da. Hadde liksom blitt en slags rar sirkel da[:D]
 
Lurte på om du hadde preferanse når det gjaldt kjønn?  Ein vert sjølvsagt like glad uansett - berre ein får barn, men... likavel... [;)]
 
For meg er det det samme[;)] 
 
Jeg fikk en gutt.
Med ICSI-forsøk.
 
En skjønn liten gutt her[:D]
 
som begynner å bli stor alt[:)]
 
Back
Topp