Erklæring av farskap

Denne gangen skal vi få erklært det før fødsel i hvert fall! Forrige gang rakk han kun å bli med på en svangerskapskontroll før corona og han ikke fikk bli med mer og da ble det ikke skrevet under. Når vi først kom på sykehuset erklærte ikke de farskap heller fordi de mente det skulle bli gjort hos jordmor. Så vi måtte vente til det lokale navkontoret åpnet og bestille time for å få erklært farskap og det var unødvendig komplisert :hilarious: Så denne gangen skal jeg passe på å be om det på svangerskapskontroll!

Det var det JM sa til meg og, at hvis det ikke blir gjort før fødsel, så måtte man ta et personlig oppmøte på nav.

Og her er nav åpent kun 1t i uka x)

Men noen steder praktiseres det nok med å få det gjort på føden.
 
Det var det JM sa til meg og, at hvis det ikke blir gjort før fødsel, så måtte man ta et personlig oppmøte på nav.

Og her er nav åpent kun 1t i uka x)

Men noen steder praktiseres det nok med å få det gjort på føden.
Enormt slitsomt system. Det er virkelig på tide at man kan få gjort det elektronisk på nett! Hun dama på nav spurte samboeren min om han var sikker på at han ville skrive under og at han visste hva det betydde.. Nå er siste sjanse til å flykte altså.. :facepalm:
 
Enormt slitsomt system. Det er virkelig på tide at man kan få gjort det elektronisk på nett! Hun dama på nav spurte samboeren min om han var sikker på at han ville skrive under og at han visste hva det betydde.. Nå er siste sjanse til å flykte altså.. :facepalm:

Lol..! Mer slitsomt å bli dratt gjennom retten for farskap og bidrag enn å bare skrive under da. (Sånn, om han ikke signerte for å få foreldreansvaret :p )
 
Her gjøres det i forbindelse med fødsel, gitt at han er med da.
 
Samboer blir med til jordmor i uke 24. Hvis ikke må vi alle tre (mor, far og baby) ned til NAV og skrive under papir der når baby er kommet.
 
For fem år siden skrev samboer under papir på fødestuen etter ungen var kommet. Men nå må visst papirene signeres før fødsel.
 
Back
Topp