Erklæring av farskap

BabyNr2-2024

Forelsket i forumet
Regner med det er flere her som har fått fylt ut Erklæring av farskap? Står i brevet fra sykehuset at dette skjemaet skal kunne finnes på NAV sin side, men finner ingentingo_O For meg ser det ut som far må møte opp et eller annet sted for å kunne erklære, men det blir jo ikke så lett når så mye er stengt og kanskje han heller ikke får vært med på OUL.
Hvordan har situasjonen vært for dere?
Hva har dere gjort?
 
Samme som de andre, får skjemaet hos jordmor og skal ta med ferdig utfylt der. Har vurdert å gifte oss først; for da trengs det jo ikke, men ser ikke for meg at vi får tid til det før oktober :p
 
Samme som de andre, får skjemaet hos jordmor og skal ta med ferdig utfylt der. Har vurdert å gifte oss først; for da trengs det jo ikke, men ser ikke for meg at vi får tid til det før oktober :p
Har spøkt litt om det samme, men føler da at vi hadde blitt gift FORDI vi får unge liksom :hilarious:
 
Har spøkt litt om det samme, men føler da at vi hadde blitt gift FORDI vi får unge liksom :hilarious:

Hehe, jeg har gått med ring siden før innsett, så.. går nok greit her. Er masse andre praktiske grunner til å bli gift, så.. det er jo mest det. :p
Ønsker ikke egentlig noe bryllup engang (fordi, folk forbinder bryllup med å drikke seg sørpe dritings. Jeg liker ikke fulle folk, så... Det er ikke noe for meg :p )
 
Samboeren min var med på den første timen hos jordmor i uke 13, så vi fylte ut skjemaet da:thumright
 
Hehe, jeg har gått med ring siden før innsett, så.. går nok greit her. Er masse andre praktiske grunner til å bli gift, så.. det er jo mest det. :p
Ønsker ikke egentlig noe bryllup engang (fordi, folk forbinder bryllup med å drikke seg sørpe dritings. Jeg liker ikke fulle folk, så... Det er ikke noe for meg :p )
Vi har snakket om at hvis vi skal gifte oss, så blir det bare bort på rådhuset egentlig ;) spare de pengene, kommer bedre nytte av dem til babyen og andre ting:happy:
 
Vi har snakket om at hvis vi skal gifte oss, så blir det bare bort på rådhuset egentlig ;) spare de pengene, kommer bedre nytte av dem til babyen og andre ting:happy:
Absolutt. Gubben ønsker ikke rådhuset heller egentlig. Føles så feil å la ordføreren her stå for en vielse, når alt man kan greie tenke på da er hvor hardt man EGENTLIG ønsker henne et slap i ansiktet. ><
 
Absolutt. Gubben ønsker ikke rådhuset heller egentlig. Føles så feil å la ordføreren her stå for en vielse, når alt man kan greie tenke på da er hvor hardt man EGENTLIG ønsker henne et slap i ansiktet. ><
Det er vel andre alternativer også, uten at jeg husker hva de er :)
 
Fyller man ut erklæring av farskap før fødsel? Her har vi alltid fått skjemaet på føden :eek:
 
Fyller man ut erklæring av farskap før fødsel? Her har vi alltid fått skjemaet på føden :eek:

De fleste tilfellene ønsker de ordne det i svangerskapet i alle fall. Fikk det vel på føden i 2009, men i 2017 og denne gang, så har det vært på JM kontroll.
 
Fyller man ut erklæring av farskap før fødsel? Her har vi alltid fått skjemaet på føden :eek:
Leste bare at dette var lurt å gjøre før fødsel, hvis ikke så ville ikke navn til far komme med på fødselsmelding og må ettersendes. Tror ikke det er krise altså, jeg bare liker å ha ting i orden fortest mulig :p
 
De fleste tilfellene ønsker de ordne det i svangerskapet i alle fall. Fikk det vel på føden i 2009, men i 2017 og denne gang, så har det vært på JM kontroll.
Skjønner, fikk på føden i 2015 og 2017 og har ikke hørt noe fra verken jordmor eller lege om noe annet denne gangen, men er kanskje forskjellig fra plass til plass :)
 
Jeg skjønner ingenting. Hva er dette? Jeg har vært samboer med barnefar siden desember, må det dokumenteres? Hvem? Hva? Hvor?

Hæææææ..?
 
Jeg skjønner ingenting. Hva er dette? Jeg har vært samboer med barnefar siden desember, må det dokumenteres? Hvem? Hva? Hvor?

Hæææææ..?
Jeg skal si jeg er like forvirret :nailbiting:
Så at det sto i brevet til OUL at om ikke mor og far var gift, så må farskap erklæres. Og da begynte jeg å søke litt, og ble ikke mindre forvirret o_O

Men det MÅ ikke gjøres før fødsel, kan gjøres både under fødsel og etter fødsel
 
Denne gangen skal vi få erklært det før fødsel i hvert fall! Forrige gang rakk han kun å bli med på en svangerskapskontroll før corona og han ikke fikk bli med mer og da ble det ikke skrevet under. Når vi først kom på sykehuset erklærte ikke de farskap heller fordi de mente det skulle bli gjort hos jordmor. Så vi måtte vente til det lokale navkontoret åpnet og bestille time for å få erklært farskap og det var unødvendig komplisert :hilarious: Så denne gangen skal jeg passe på å be om det på svangerskapskontroll!
 
Jeg skjønner ingenting. Hva er dette? Jeg har vært samboer med barnefar siden desember, må det dokumenteres? Hvem? Hva? Hvor?

Hæææææ..?

P_20210511_212527_1.jpg P_20210511_212543_1.jpg

Du skal få dette skjemaet av jordmor, på kontroll. Noen steder, kanskje på føden.
Det er ikke samboerskapet som skal dokumenteres, men om dere ikke er gift, går ikke farskapet automatisk. Da MÅ barnefar skrive under på en slik erklæring.
 
Back
Topp