Ergobaby 360

2barnsmammæ

Forelsket i forumet
Hei ;) Er det flere som har ergobaby360? Bruker dere fortsatt spedbarnsinnlegget? Litt usikker på hvor lenge man skal bruke det. Det står 0-4 måneder,eller 3-5,5 kg. Mini er mer enn 5,5 kg,men er bare to måneder...

Vi har Ergobaby 360, og jeg lurer på det samme. Gutten vår trives ikke like godt i den lenger, og jeg lurer litt på om det er fordi han begynner å bli litt for stor for nyfødtinnlegget. Han er er passert 6,5 kg...

Bruker fremdeles nyfødtinnlegget, prøvde uten men det funka ikke. Litt kort ennå tror jeg. Men man kan vel bruke puta uten innlegget, eller innlegget uten puta også. Tenkte å teste det :)

Vår er passert 6 kg men bruker fremdeles spedbarnsinnlegget for å få nok støtte for nakken. Tok ut puta for et par uker siden, ser ut til å funke greit foreløpig :)
Vanskelig å kle ham når han skal sitte i den da, spedbarnsinnlegget er veldig varmt men beina og til en viss grad hendene/skuldre er eksponerte..

Det står vel 5,5 kg ja. Vi prøvde uten innlegg en dag men det ble alt for stort enda. Hun er ca 5kg nå. Ikke så fornøyd med det innlegget, for det blir så varmt

Er bena til babyen oppi eller henger ut på siden når dere bruker spedbarninnlegget?

Er bena til babyen oppi eller henger ut på siden når dere bruker spedbarninnlegget?
På videoen som lå på hjemmesiden deres virket det som at beina skulle ut, men andre steder står det at beina skal inn... Har hørt at de bør sitte i froskestilling (tror det betyr beina inn) når babyen er nyfødt, men jeg fikk ikke dette til riktig så her har han hatt beina ut etter at jeg så den videoen... Er kanskje ikke det beste for hoftene, men vi brukte ikke bæreselen så veldig mye mens han var bitteliten så håper ikke det har hatt noe å si..

På videoen som lå på hjemmesiden deres virket det som at beina skulle ut, men andre steder står det at beina skal inn... Har hørt at de bør sitte i froskestilling (tror det betyr beina inn) når babyen er nyfødt, men jeg fikk ikke dette til riktig så her har han hatt beina ut etter at jeg så den videoen... Er kanskje ikke det beste for hoftene, men vi brukte ikke bæreselen så veldig mye mens han var bitteliten så håper ikke det har hatt noe å si..
Froskestilling betyr at knærne er høyere enn hoftene, som i en M.
Vi har hatt bena på utsiden, inni går ikke, da bare skyver hun seg oppover

Ok :) ja det passer jeg på, uansett om han sitter i bæreselen eller sjal :) Så det har ikke noe å si for hoftene om beina er ut? Nå er han uansett for stor til å ha beina inn.

Tusen takk for svar! Ble litt usikker da jeg brukte den hehe :-)

Samme her! Hun strekker seg ut og er så sterk at jeg har ikke sjans på å få hun i froskestilling.

Jeg spurte om dette på en gruppe med fysio på helsestasjonen. Hun sa at det ikke var noe problem å ha han "stående" i selen, dersom det var det han ville. Grunnen til at det ikke var noe problem er at han vil få så god støtte av både kroppen min og selen. Hennes bekymring var heller at nakken ikke ville få god nok støtte når han kommer såpass langt opp med kroppen.

Back
Topp