Erfaringer vogn

Jeg er ikke blitt noe klokere på vognvalg enda, heller tvert imot:arghh:
Men har heldigvis veldig god tid enda.
Trailz står høyt på lista over vogner vi vurderer. Om vi går for emmaljunga så er det kun nxt90/60 med outdoor understell vi vurderer.
Nxt90 er toppmodellen til emmaljunga så tenker at den Må være bra i terreng som er hoved kriteriet vårt. Men minus at den er så tung.

Jeg kan se for meg at trailz kan være noe bedre i ulendt terreng og på snø enn crusi siden den har andre hjul. Men det blir jo høstbaby her også så kjedelig om vogna er håpløs på snø.

Hvordan opplevde du britax vogna? Har skjønt det sånn at smile 3 er en god oppgradering av smile 2. Men finner lite info om erfaringer av den, sikkert fordi den er såpass ny. Hadde vært supert om den hadde oppfylt kriteriene våre ettersom at den er mye rimeligere i innkjøp enn både stokke og emmaljunga.
Jeg synes britax smile er en god vogn, spesielt i forhold til pris . Har ikke prøvd den på snø eller dårlig vei ,men opplever den som nokså lett, og derfor ok de fleste steder. Samtidig tung nok til at den er stabil. Tror ikke vår har noe særlig fjæring/demping, vet ikke hvordan det er på smile 3?

Høres ut som den perfekte vognen for deg:happy:
Håper den vil være like perfekt for oss om vi går for den.
Hvilke ulemper synes du det er med vognen bortsett fra at bagen opplevdes som tung i starten som du skriver?
Er det noe du savner?
Ulempen med vognen, som jeg opplever, er at kalesjen på bagdelen er så stor og høy. Min iallefall spretter opp fra den nederste posisjonen slik at sol kommer i øya på minsten. Skulle ønske den var litt lavere type bugaboo fox-sine og litt mindre "spent" i kalesjen. Da hadde den nok holdt seg bedre på plass. Savner også tidvis håndbrems, men er jo ikke alle vogner som har det.

Jeg er ikke blitt noe klokere på vognvalg enda, heller tvert imot:arghh:
Men har heldigvis veldig god tid enda.
Trailz står høyt på lista over vogner vi vurderer. Om vi går for emmaljunga så er det kun nxt90/60 med outdoor understell vi vurderer.
Nxt90 er toppmodellen til emmaljunga så tenker at den Må være bra i terreng som er hoved kriteriet vårt. Men minus at den er så tung.

hadde outdoor understell til emmaljunga viking, samme type understell som til nxt90. Synes som sagt at trailz var mye bedre i terreng og snø/slaps enn emmaljunga, men det min opplevelse og ikke sikkert du vil tenke det samme.

Jeg synes britax smile er en god vogn, spesielt i forhold til pris . Har ikke prøvd den på snø eller dårlig vei ,men opplever den som nokså lett, og derfor ok de fleste steder. Samtidig tung nok til at den er stabil. Tror ikke vår har noe særlig fjæring/demping, vet ikke hvordan det er på smile 3?
Demping er et must på ulendt terreng. Usikker på om 3'ern har det også. Vi får dra å prøvekjøre.

Ulempen med vognen, som jeg opplever, er at kalesjen på bagdelen er så stor og høy. Min iallefall spretter opp fra den nederste posisjonen slik at sol kommer i øya på minsten. Skulle ønske den var litt lavere type bugaboo fox-sine og litt mindre "spent" i kalesjen. Da hadde den nok holdt seg bedre på plass. Savner også tidvis håndbrems, men er jo ikke alle vogner som har det.
"småplukk" finner man nok på alle vogner, vi vurderer denne fortsatt:)

hadde outdoor understell til emmaljunga viking, samme type understell som til nxt90. Synes som sagt at trailz var mye bedre i terreng og snø/slaps enn emmaljunga, men det min opplevelse og ikke sikkert du vil tenke det samme.
Man har vel litt forskjellig oppfatning av ting. Og det gjør det ikke lettere å velge.
Men tar med meg dine erfaringer:happy:

Har britax smile 2 og er storfornøyd! :)
Hvilke plusser og minuser synes du det er med vogna?

Pluss
- den er veldig lett
- kan koble babybilsetet på understellet uten adapter
- stor kurv under
- prisen (vi fikk i tillegg med babybilsetet gratis)
- lett å håndtere, lettere å trille i oppoverbakker pga lavere vekt på selve vogna
- svingbare men låsbare hjul
- en kan ha sportsdelen vendt både mot deg og fra deg

minus
- med bagdelen på kan det være litt trangt å få plassert handleposen i kurven.

Pluss
- den er veldig lett
- kan koble babybilsetet på understellet uten adapter
- stor kurv under
- prisen (vi fikk i tillegg med babybilsetet gratis)
- lett å håndtere, lettere å trille i oppoverbakker pga lavere vekt på selve vogna
- svingbare men låsbare hjul
- en kan ha sportsdelen vendt både mot deg og fra deg

minus
- med bagdelen på kan det være litt trangt å få plassert handleposen i kurven.
Tusen takk for utfyllende info:)

Jeg kjører vogna med bagdelen gjennom skogen nå, over stokk og stein, og elsker vogna. Vi har Emmaljunga Edge Duo med Outdoor understell :) Vi kjøpte den første vogna vi tok i, så jeg har ingenting å sammenligne med, men det var fordi den er robust. Den har vært gjennom snøfonner, isklumper, steinbrudd, leireveier og grove skogsveier. Den har god demping også, synes vogna gynger fint. Den er jo ikke liten, men jeg synes ikke den er så stor og tung heller jeg da. Har trillet opp maaange bakker med dårlig rygg og svake knær ;)

Jeg kjører vogna med bagdelen gjennom skogen nå, over stokk og stein, og elsker vogna. Vi har Emmaljunga Edge Duo med Outdoor understell :) Vi kjøpte den første vogna vi tok i, så jeg har ingenting å sammenligne med, men det var fordi den er robust. Den har vært gjennom snøfonner, isklumper, steinbrudd, leireveier og grove skogsveier. Den har god demping også, synes vogna gynger fint. Den er jo ikke liten, men jeg synes ikke den er så stor og tung heller jeg da. Har trillet opp maaange bakker med dårlig rygg og svake knær ;)
Tusen takk for at du deler din erfaring.

Jeg prøver lykken her siden dere som er her inne har kjøpt vogn for ikke så lenge siden og forhåpentligvis gjort dere opp noen meninger og erfaringer.

-Vi bor landlig til og kommer til å trille mye på grus og skogsveier så vi trenger ei vogn med god demping.

-Mannen min er mye borte i forbindelse med jobb så jeg trenger ei vogn som ikke er veldig tung, slik at jeg enkelt kan få den inn og ut av bilen selv.

-Vil gjerne at vogna skal kunne vare hele vognperioden(men ikke en nødvendighet).

-Ønsker vogn med fire hjul.

Jeg sto først mellom stokke trailz og emmaljunga nxt90. Men har skjønt det sånn at begge disse er relativt tunge.
Så vurderte jeg emmaljunga med nxt60 understell.
Men så begynte jeg å se på britax smile 3, den er mye billigere og lurer på om kvaliteten også er deretter?
Og nå er jeg egentlig bare helt forvirra:dead:

Må jeg ofre ønsket om lav vekt for å ha god trille komfort på ulendt terreng?

Er I hovedsak disse vognene jeg ønsker erfaringer fra men er også åpen for andre forslag som oppfyller kriteriene mine.

Har ikke vært å prøvetrillet enda og har god tid på å bestemme oss.
Jeg kjøpte Bugaboo fox ny, men byttet den ut med britax smile. Halve prisen, og full liggestilling som var avgjørende for vår del da baby ikke likte ergonomisk. Har en emmaljunga også, men den blir brukt som sovevogn da den er tung.. Har ikke brukt britax så mye på grus enda, men lett og god vogn ellers :-)

Jeg kjøpte Bugaboo fox ny, men byttet den ut med britax smile. Halve prisen, og full liggestilling som var avgjørende for vår del da baby ikke likte ergonomisk. Har en emmaljunga også, men den blir brukt som sovevogn da den er tung.. Har ikke brukt britax så mye på grus enda, men lett og god vogn ellers :)
Kan jeg spørre hva som gjorde at du byttet Bugaboo foxen? Utenom pris og ergonomisk sportsdel?

Kan jeg spørre hva som gjorde at du byttet Bugaboo foxen? Utenom pris og ergonomisk sportsdel?
Den ble byttet kun pga ergonomisk sittedel. Ved bruk av bag var den en drøm for både meg og baby. Han foretrekker flat liggestilling dessverre, så da måtte jeg finne alternativer. Fox var drømmevognen :-)

Jeg hadde nxt90 med outdoor understell, hadde faste hjul å bytte til ved mye snø.
Den er tung, men lett å få inn i bil - dôg må man ta den fra hverandre.
Veldig fornøyd med den i babytiden, men ikke når frøkna ble over et år fordi det føltes som den ble liten.
Kan du ha trehjuling så er baby jogger City elite et alternativ...

Jeg kjøpte Bugaboo fox ny, men byttet den ut med britax smile. Halve prisen, og full liggestilling som var avgjørende for vår del da baby ikke likte ergonomisk. Har en emmaljunga også, men den blir brukt som sovevogn da den er tung.. Har ikke brukt britax så mye på grus enda, men lett og god vogn ellers :)
Vi var å prøvde britax smile 2 i butikk og syntes den var veldig stiv ikke noe fjæring eller demping, sitter igjen med litt sånn "skranglete" inntrykk av vogna. Så om ikke britax smile 3 overrasker stort så utgår den.

Fikk tips om å sjekke ut britax go big. Ikke den peneste vogna jeg har sett, men den virket veldig god.

Hadde fox, og byttet den ut med trailz. Angrer på at jeg ikke bare kjøpte den med en gang. Den er en drøm på all slags føre. Føler ikke det er noe problem når den skal ut og inn i bil, jeg klarer det fint alene.
Men syns sportsdelen er litt liten så om det blir nødvendig med vogn i lengden må den nokk byttes med en med lengre rygg.

Sto mellom emmaljunga og trailz her også, men gikk for trailz da jeg syns den er finere:angelic:

Hadde fox, og byttet den ut med trailz. Angrer på at jeg ikke bare kjøpte den med en gang. Den er en drøm på all slags føre. Føler ikke det er noe problem når den skal ut og inn i bil, jeg klarer det fint alene.
Men syns sportsdelen er litt liten så om det blir nødvendig med vogn i lengden må den nokk byttes med en med lengre rygg.

Sto mellom emmaljunga og trailz her også, men gikk for trailz da jeg syns den er finere:angelic:
Kan jeg spørre hva som gjorde at du byttet foxen?

Kan jeg spørre hva som gjorde at du byttet foxen?

Følte den var veldig «skranglete» om jeg kan kalle det det. Føltes absolutt ikke ut som en vogn til 12 000kr. Følte heller ikke den var helt optimal på snøen. Har høst barn så de første månedene føltes den ok, men så kom snøen og jeg giddet ikke mer. Angret veldig på kjøpet. Med den vinteren vi fikk hadde den ikke hatt sjangs. Veldig veldig glad jeg byttet.

Jeg har begynt å tenke på om jeg kanskje er litt for lav for at trailz skal være ok å trille. Jeg er så usikker på vogn valg.
Blir en runde å prøvetrille i butikk etter ultralyd i uka som kommer.

Jeg har begynt å tenke på om jeg kanskje er litt for lav for at trailz skal være ok å trille. Jeg er så usikker på vogn valg.
Blir en runde å prøvetrille i butikk etter ultralyd i uka som kommer.

Det tenkte jeg også, var derfor jeg valgte foxen til og begynne med. Er 165 men det funker fint altså.
Skulle nesten ikke vært lov med så mye utvalg, er så lett å se seg blind:pompus:

Back
Topp