Erfaringer med wild yam - bivirkninger?

Katz1

Elsker forumet
Julibarna2014
Septemberlykke 2016
Novemberbarna 19
Noen her som kan hjelpe meg?
Noen som vil dele sine erfaringer og eventuellt opplevelser av bivirkninger ved bruk av wild yam?
 
Jeg har ingen erfaringer enda. Skal prøve denne syklusen for første gang. Venter bare på at EL skal bli ferdig.
 
Jeg begynte med wild yam dagen etter eggløsning den 13.10. Testet positivt på eggløsning 11 og 12 okt. tok en graviditetstest den 18.10 som var negativ. Skulle hatt mensen den 26 el 27 okt. den har fortsatt ikke dukket opp .. Bare lurer på om wild yam har klusset med syklusen og forsinket den..
Har svært tunge og ømme bryster, har vært noe kvalm og hatt brekninger i forbindelse med kvalme. Dette kan jo forveksles med gravid symptomer, men symptomene startet jo for en studn tilbake og det er vel litt tidig med tanke på event. graviditet?
 
Jeg begynte med wild yam dagen etter eggløsning den 13.10. Testet positivt på eggløsning 11 og 12 okt. tok en graviditetstest den 18.10 som var negativ. Skulle hatt mensen den 26 el 27 okt. den har fortsatt ikke dukket opp .. Bare lurer på om wild yam har klusset med syklusen og forsinket den..
Har svært tunge og ømme bryster, har vært noe kvalm og hatt brekninger i forbindelse med kvalme. Dette kan jo forveksles med gravid symptomer, men symptomene startet jo for en studn tilbake og det er vel litt tidig med tanke på event. graviditet?

Wild Yam kan gi lengre lutealfase, altså lengre periode fra EL til tr. Derfor er det mange som har et nedtrappingsregime på Wild Yam for å finne ut om tr kommer eller om man er gravid. Brå slutt på progesteron kan i verste fall gi abort, så derfor er det mange som tenker at brå slutt på WY også kan gi abort. Derfor er det uansett lurt å trappe gradvis ned så man får sluttet ved positiv test, men slipper å slutte med 5 tabletter om dagen.

Om du ikke har positiv test om 2-3 dager så tror jeg at jeg ville ha sluttet med WY, dersom du har trappet gradvis ned. For å se hva som skjer da? Det er jo veldig kjedelig å ha verdens lengste lutealfase.

Jeg tror også du burde vente lenger med å starte med WY dersom du startet 13. oktober? Da startet du dagen etter positiv eggløsningstest, men du temper ikke? Eggløsningstester kan være positive 48 timer før eggløsning. Du skal være 100 % sikker på at egget faktisk har sluppet før du begynner med WY. I verste fall kan du forhindre eggløsning med WY. Så det er bedre å starte 2 dpo enn selve eggløsningsdagen hvert fall.

Dette er min nedtrappingsplan;

På de kapslene jeg har kjøpt på nett stod det på nettsiden at man kunne ta 2-3 kapsler 2 ganger daglig.

Derfor tenker jeg en plan for meg kan være:

Wild Yam regimet til Lykkeliten_86:
1 - 6 dpo: 3 kapsler morgen og 2 kapsler kveld (begynner første dagen tempen er markant høyere, slik at jeg vet 100 % sikker at EL har vært)
7 - 8 dpo: 2 kapsler morgen og 2 kapsler kveld
9 - 11 dpo: 1 kapsel morgen og 1 kapsel kveld
12 - 13 dpo: 1 kapsel morgen
Og 13 dpo har jeg IKM, og uansett 0 kapsler videre. Dersom tr er forsinket og testen ikke blir positiv så får jeg vurdere å ta billigstrimmel test hver morgen og ta 1 kapsel så lenge testen er negativ. Jeg har hatt veldig regelmessige sykluser, så det håper jeg jo at ikke blir tilfelle.

Dette gir totalt 46 kaplser, så da rekker 1 boks til 2 sykluser. Dersom det ikke hjelper i løpet av to sykluser får vi se om jeg gidder å teste det noe videre.
 
Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger ved bruk av WY
 
Takk for rask respons:) Jeg tok 4 tbl/døgn i ca en uke etter eggløsning. Var ikke klar over at man burde trappe ned, jeg tok 2 tbl på torsdag og har ikke tatt noe etter dette. Jeg har desverre tatt det litt ujevnt da jeg har glemt å ta dem enkelte dager.. Enten så er jeg gravid ellers så har jeg fått kraftige bivirkninger av wild yam. Finner lite dokumenterte bivirkninger når jeg googler. Får jeg ikke besøk innen tirsdag, tar jeg en ny test! Hadde selvfølgelig blitt vedlig glad om den er positiv, men er stygt redd for at syklusen er utsatt.
 
Huden har forresten også blitt mer uren enn vanlig, hatt mensmurringer i mange dager. Hatt rødme i huden og følelse av "hetetokter".
 
Takk for rask respons:) Jeg tok 4 tbl/døgn i ca en uke etter eggløsning. Var ikke klar over at man burde trappe ned, jeg tok 2 tbl på torsdag og har ikke tatt noe etter dette. Jeg har desverre tatt det litt ujevnt da jeg har glemt å ta dem enkelte dager.. Enten så er jeg gravid ellers så har jeg fått kraftige bivirkninger av wild yam. Finner lite dokumenterte bivirkninger når jeg googler. Får jeg ikke besøk innen tirsdag, tar jeg en ny test! Hadde selvfølgelig blitt vedlig glad om den er positiv, men er stygt redd for at syklusen er utsatt.

Progesteron er jo viktig for å beholde et foster, så derfor er det lurt å ha et "smart" regime av WY så du ikke påvirker kroppen feil. F.eks. er jo angrepillen full av progesteron for å klusse med progesteron-nivået og dermed skape en abort. Så hvis du vil bruke preparater som påvirker progesteron er det viktig å bruke dem ordentlig. Hvis ikke kan du jo få motsatt virkning av det du vil. Nå er jo ikke WY et ekte progesteron-preparat, men en urt som kanskje kan ha effekt, men jeg ville nok likevel vært nøye i bruken. :)

Som sagt så kan WY gi lengre lutealfase, og for mange med kort lutealfase eller som har mye spotting før tr så kan det bidra positivt. Jeg har hatt helt stabile 12 dagers lutealfaser, og er spent på om den blir forlenget hos meg med WY (eller om jeg blir gravid da, som er det jeg har mest lyst til selvfølgelig). Du får vel bare vente noen dager til ja. Og siden du har trappet ned/latt være å ta WY en del så ville jeg holdt meg unna det nå tror jeg.

Så håper vi egget hadde rukket å løsne før du begynte på WY så du ikke har klusset til syklusen din helt. For i så fall er det jo umulig å si hvor du er i syklusen nå.
 
Ja, jeg burde lest meg mer opp på wild yam i forkant, men ble litt "revet med" når jeg leste så mange positve tilbakemelidinger på produktet. Det står veldig mange ulike fremgangsmåter på nettet og det er lett å bli litt forvirret på hvordan man skal bruke det. Det sies også at om man opplever bivirkninger på wild yam, er det et tegn på at kroppen trenger det og at bivirkningene vil forsvinne etter hvert som nivået progesteron i kroppen blir tilfredsstillende. Håper wild yam får spira til å sitte neste gang!
 
Lykkeliten har skrevet mye bra her, så jeg trenger ikke å utdype noe mer, men ville bare fortelle at den tiden jeg gikk på Wild Yam fikk også jeg tunge/ømme bryster, mye murring og stikking i magen, og generelt en del symptomer på graviditet. En av gangene var jeg gravid, men de andre gangene jeg brukte den var jeg det ikke, så da var det nok kun bivirkninger. Kan jo også tilføye at jeg går på progesteronstøtte nå (crinone), og noen av de kjente bivirkningene er tunge/ømme bryst. Jeg får i hvert fall veldig "gravidsymptomer" når jeg går på progesteronstøtte, så for meg er det vanskelig å vite om det er kun bivirkninger eller reelle symptomer på at det er noe langt mer hyggelig på gang. ;)
 
Jeg bruker også WY denne PP, begynte 2 dpo. Jeg testet med EL-tester og var 100% sikker på at EL hadde vært:) ikke merket noen bivirkninger enda. Er bare 4 dpo da så.. Blir spennende å se om det gir resultater :D vi får oppdatere her inne på evt merkbare forandringer vi kjenne pga WY og såklart om noen av oss får to streker :D


Håper på en 2014 kjærlighetsbaby<3

PP1: 33
PP2: ?
 
Ja, jeg burde lest meg mer opp på wild yam i forkant, men ble litt "revet med" når jeg leste så mange positve tilbakemelidinger på produktet. Det står veldig mange ulike fremgangsmåter på nettet og det er lett å bli litt forvirret på hvordan man skal bruke det. Det sies også at om man opplever bivirkninger på wild yam, er det et tegn på at kroppen trenger det og at bivirkningene vil forsvinne etter hvert som nivået progesteron i kroppen blir tilfredsstillende. Håper wild yam får spira til å sitte neste gang!

Det var ikke ment som kritikk for at du ikke hadde lest mer informasjon på forhånd altså! :) Jeg tenkte bare å si alt jeg har funnet ut på en ordentlig måte for andre som leser tråden også. :)

Håper WY hjelper (for jeg skal jo også teste det nå) og at spiren din sitter neste gang, om den ikke sitter allerede.
 
Lykkeliten har skrevet mye bra her, så jeg trenger ikke å utdype noe mer, men ville bare fortelle at den tiden jeg gikk på Wild Yam fikk også jeg tunge/ømme bryster, mye murring og stikking i magen, og generelt en del symptomer på graviditet. En av gangene var jeg gravid, men de andre gangene jeg brukte den var jeg det ikke, så da var det nok kun bivirkninger. Kan jo også tilføye at jeg går på progesteronstøtte nå (crinone), og noen av de kjente bivirkningene er tunge/ømme bryst. Jeg får i hvert fall veldig "gravidsymptomer" når jeg går på progesteronstøtte, så for meg er det vanskelig å vite om det er kun bivirkninger eller reelle symptomer på at det er noe langt mer hyggelig på gang. ;)

Takk for svar.
Høres ut som om dette er vanlige symptomer når progesteron nivået i kroppen øker. Desverre har jo dette forstyrret syklusen, blir derfor ikke til at jeg bruker wy neste gang om ikke jeg er gravid nå.
 
Det var ikke ment som kritikk for at du ikke hadde lest mer informasjon på forhånd altså! :) Jeg tenkte bare å si alt jeg har funnet ut på en ordentlig måte for andre som leser tråden også. :)

Håper WY hjelper (for jeg skal jo også teste det nå) og at spiren din sitter neste gang, om den ikke sitter allerede.

Bare fint med informasjon og veiledning innen tema :) Jeg har jo egentlig veldig stabil syklus og normal lengde på lutealfase, tenkte bare at det ville hjelpe egget å feste seg og bli der! Mensen kommer nok de nærmeste dagene, selv om jeg håper den ikke gjør det:confused:
 
Jeg bruker også WY denne PP, begynte 2 dpo. Jeg testet med EL-tester og var 100% sikker på at EL hadde vært:) ikke merket noen bivirkninger enda. Er bare 4 dpo da så.. Blir spennende å se om det gir resultater :D vi får oppdatere her inne på evt merkbare forandringer vi kjenne pga WY og såklart om noen av oss får to streker :D


Håper på en 2014 kjærlighetsbaby<3

PP1: 33
PP2: ?


Ja håper wy vil være til hjelp for deg!
 
Bare fint med informasjon og veiledning innen tema :) Jeg har jo egentlig veldig stabil syklus og normal lengde på lutealfase, tenkte bare at det ville hjelpe egget å feste seg og bli der! Mensen kommer nok de nærmeste dagene, selv om jeg håper den ikke gjør det:confused:

Jeg har også helt stabil syklus, men skal bruke WY fordi jeg har hatt to kjemiske graviditeter/tidlige spontanaborter. Jeg er redd egget ikke klarer å feste seg i livmoren min. Så da tar jeg sjansen på lengre/usikker lutealfase, i bytte mot å kanskje øke sjansen for at egget kan feste seg. :)

Du får holde oss oppdater om noen dager da. :)
 
Jeg har også helt stabil syklus, men skal bruke WY fordi jeg har hatt to kjemiske graviditeter/tidlige spontanaborter. Jeg er redd egget ikke klarer å feste seg i livmoren min. Så da tar jeg sjansen på lengre/usikker lutealfase, i bytte mot å kanskje øke sjansen for at egget kan feste seg. :)

Du får holde oss oppdater om noen dager da. :)

Jeg vet ikke om jeg har hatt spontanabort, men har jo prøvd å bli gravid en studn uten å lykkes. Tenkte som du å øke sjansen for at egget skal feste segI Hell og lykke til deg, sier i fra om jeg er i lykkelige omstendigheter:love7
 
I mangel på graviditetstest tok jeg en el test da jeg har hørt at den kan være positiv ved graviditet.. Jammen meg er den så positiv som den aldri har vært før.. Aldri har den blitt så positv så fort ved EL..Tørr ikke tenke på hvor skuffet jeg blir hvis GT er negativ..
 
I mangel på graviditetstest tok jeg en el test da jeg har hørt at den kan være positiv ved graviditet.. Jammen meg er den så positiv som den aldri har vært før.. Aldri har den blitt så positv så fort ved EL..Tørr ikke tenke på hvor skuffet jeg blir hvis GT er negativ..

Oj. Ja, det er jo spennende da. Håper virkelig det betyr noe veldig positivt, men siden du kanskje har hatt litt sykluskluss så bør du kanskje legge inn aksjer for sikkerhetsskyld også?
 
Back
Topp