Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Brukte tøybleier på minste jenta mi. Måtte desverre slutte da hun er atopisk, så hun tålte ikke fukt i mot huden.ønsker4mann skrev:
Sjekk inne på tettinntil.com. Der er det ett eget tøybleieforum. Der kan man få mange tips,råd og veiledning. Bl.a på størrelse, hvilke type bleier osv. Selv brukte jeg for det meste aio(alt i ett) og lommebleier. Litt etter jeg ble vant med bleier så prøvde jeg meg på formsydde. Vet og at mange velger å bruke brettebleier i starten.
Hvor er disse undersøkelsene? Jeg skulle gjerne sett på disse. Jeg tenker at hvis man vasker hver bleie hver for seg funker det ikke, men hvis man fyller vaskemaskinen helt opp vil det nok være gunstig. I tillegg kan man bruke bleiene til flere barn, ikke bare ett.Tittetitt skrev:
Dessuten kan det være interessant å se hvem som ligger bak disse undersøkelsene. Er det uavhengige organisasjoner eller er undersøkelsen feks sponset av et plastbleiefirma..
Det er fakta IKKE billigere enn vanlige bleier (man trenger ikke kjøpe libero) og heller ikke mindre skadelig for miljøet grunnet MYE vaskemaskin vask, bruk av såpe og man bruker mye strøm. Så jeg lurer egentlig litt på hvorfor folk velger å bruke tøybleier. Jeg tar ikek økonomi og miljøbesvarelse som et svar, for det har vist seg å ikke stemme i undersøkelser. ;)mammamoren skrev:
UnniMamma91 skrev:Det er fakta IKKE billigere enn vanlige bleier (man trenger ikke kjøpe libero) og heller ikke mindre skadelig for miljøet grunnet MYE vaskemaskin vask, bruk av såpe og man bruker mye strøm. Så jeg lurer egentlig litt på hvorfor folk velger å bruke tøybleier. Jeg tar ikek økonomi og miljøbesvarelse som et svar, for det har vist seg å ikke stemme i undersøkelser. ;)mammamoren skrev:
Å? Det er veldig rart.... har dere prøvd Landlord sine på rema 1000? De synes vi er veldig gode, og mye rimeligere. Men bruker de først fremst fordi vi liker de og ikek pga prisen. Veksler mellom det og pampers, kommer an på hvor jeg handler. Pampers sine er mykere enn Libero sine, derfor de istedetfor Libero
Jo, vi må faktisk kjøpe libero :P Eneste han ikke får åpne sår på stumpen av ;)
mammamoren skrev:Hvor er disse undersøkelsene? Jeg skulle gjerne sett på disse. Jeg tenker at hvis man vasker hver bleie hver for seg funker det ikke, men hvis man fyller vaskemaskinen helt opp vil det nok være gunstig. I tillegg kan man bruke bleiene til flere barn, ikke bare ett.Tittetitt skrev:
Dessuten kan det være interessant å se hvem som ligger bak disse undersøkelsene. Er det uavhengige organisasjoner eller er undersøkelsen feks sponset av et plastbleiefirma..
hehe... jeg leste det i et blad sist jeg var gravid. Mener det faktisk var i foreldre og barn (mulig jeg tar feil) leste det på venterommet hos legen når jeg skulle på kontroll. Og det høres veldig logisk ut... Og i alle fall, om man tjener på det kan det ikke være så mye..... de fleste bruker vel tørketrommel på de i tillegg. Og man orker vel ikke spare på MASSE MASSE bleier så man vasker så sjelden som mulig. Jeg ser bare ikke ehlt hva som er så bra med det. Bedre for babyens hud er det ikke, for de papirebleiene de lager nå er bra for huden. De anbefaler ikek tøybleier til de med eksem eller utslett. Man går mer fuktig og om vinteren kan barnet fortere bli kaldt om amn ikke bytter ofte. Men kjære vene..... kjør på! :) Er sikkert positive ting også, bare at jeg ikek ser de ;)
Det er bra å høre flere meninger. Det er jo derfor jeg spør, det er ikke lett å vite hva man skal velge. Tenker jo mye på miljøet, som visstnok er en kvinnegreie, så jeg ønsker jo å velge det som er det beste. Men hvis det ikke er noen forskjell så velger jeg garanter engangsbleier, det er jo bare så mye enklere (og ikke minst mer behagelig) :)Tittetitt skrev:
Trailer Smurf skrev:Brukte tøybleier på minste jenta mi. Måtte desverre slutte da hun er atopisk, så hun tålte ikke fukt i mot huden.ønsker4mann skrev:
Sjekk inne på tettinntil.com. Der er det ett eget tøybleieforum. Der kan man få mange tips,råd og veiledning. Bl.a på størrelse, hvilke type bleier osv. Selv brukte jeg for det meste aio(alt i ett) og lommebleier. Litt etter jeg ble vant med bleier så prøvde jeg meg på formsydde. Vet og at mange velger å bruke brettebleier i starten.
atopisk eksem? e d bedre med vanlige bleier då? lurer siden eg sjøl har atopisk eksem (:
mammamoren skrev:UnniMamma91 skrev:Det er fakta IKKE billigere enn vanlige bleier (man trenger ikke kjøpe libero) og heller ikke mindre skadelig for miljøet grunnet MYE vaskemaskin vask, bruk av såpe og man bruker mye strøm. Så jeg lurer egentlig litt på hvorfor folk velger å bruke tøybleier. Jeg tar ikek økonomi og miljøbesvarelse som et svar, for det har vist seg å ikke stemme i undersøkelser. ;)mammamoren skrev:
Å? Det er veldig rart.... har dere prøvd Landlord sine på rema 1000? De synes vi er veldig gode, og mye rimeligere. Men bruker de først fremst fordi vi liker de og ikek pga prisen. Veksler mellom det og pampers, kommer an på hvor jeg handler. Pampers sine er mykere enn Libero sine, derfor de istedetfor Libero
Jo, vi må faktisk kjøpe libero :P Eneste han ikke får åpne sår på stumpen av ;)
Sunshine1983 skrev:mammamoren skrev:Hvor er disse undersøkelsene? Jeg skulle gjerne sett på disse. Jeg tenker at hvis man vasker hver bleie hver for seg funker det ikke, men hvis man fyller vaskemaskinen helt opp vil det nok være gunstig. I tillegg kan man bruke bleiene til flere barn, ikke bare ett.Tittetitt skrev:
hehe... jeg leste det i et blad sist jeg var gravid. Mener det faktisk var i foreldre og barn (mulig jeg tar feil) leste det på venterommet hos legen når jeg skulle på kontroll. Og det høres veldig logisk ut... Og i alle fall, om man tjener på det kan det ikke være så mye..... de fleste bruker vel tørketrommel på de i tillegg. Og man orker vel ikke spare på MASSE MASSE bleier så man vasker så sjelden som mulig. Jeg ser bare ikke ehlt hva som er så bra med det. Bedre for babyens hud er det ikke, for de papirebleiene de lager nå er bra for huden. De anbefaler ikek tøybleier til de med eksem eller utslett. Man går mer fuktig og om vinteren kan barnet fortere bli kaldt om amn ikke bytter ofte. Men kjære vene..... kjør på! :) Er sikkert positive ting også, bare at jeg ikek ser de ;)
Hvis du vasker de med full maskin på 60grader og en mild såpe (mild såpe anbefales) og ikke bruker tørketrommel, så sparer du litt. I tillegg til at man bruker de på flere barn. Man betaler kanskje en 12 000 (litt individuellt) på hele bleieperioden. Og deler du det på 3 barn f.eks, så er det ikke kostbart, Det er bedre enn plastikkbleier. bl.a fordi plastikk holder på varme, noe som gjør at pungen til gutte f.eks blir "for varme". Noe som kan føre til dårlig sædkvalitet. Det er også sagt at barn som bruker tøybleier slutter tidligere med bleier, fordi det blir mer "ubehagelig" å bruke de når de har tisset etc i de.
Ang. miljøbesparelse: DU SPARER MILJØET FOR SØPPEL!
Har brukt tøybleier, og vil bruke det igjen!