Erfaringer med tøybleier?

sier ikke at de er bra nedbrytningsbare, men det er bedre enn det var før for en del år siden.  er mye annen søppel og dritt man også bruker som det blir mye søppel av. Uansett, tøybleier er ikke noe for meg! Vi kan ha forskjellige meninger, helt greit det.... Skal jeg spare miljøet og kroner, så gjør jeg det heller på andre måter. Men ordentlige bleier vil jeg ha!

Hehe, jeg leste akkurat det motsatte et annet sted, at engangsbleier var så lett nedbrytbare:P Desto mer man vet, desto mer forvirret blir man. Ikke rart at velutdannede mennesker er de mest ulykkelige, hehe:P

mammamoren: Har du noen gode engangsbleier å anbefale?

Tittetitt skrev:
Hehe, jeg leste akkurat det motsatte et annet sted, at engangsbleier var så lett nedbrytbare:P Desto mer man vet, desto mer forvirret blir man. Ikke rart at velutdannede mennesker er de mest ulykkelige, hehe:P

mammamoren: Har du noen gode engangsbleier å anbefale?

Vel, det har jeg lest også. At de i alle fall er mye mer nedbrytbare enn før, og at det ikke er så gale som tøybleiefolka vil ha det til (hehe) .... Jeg liker best pampers og Landlord sine på Rema. Pampers sine er de mykeste, begynte med litt Landlord i tillegg da han ble litt større. Pampers er mykere enn Libero. Ville startet med Pampers fra nyfødt alder, det skal jeg nå med neste mann som kommer i januar :)

All ære til dem som bruker tøybleier.. jeg var inne på tanken selv, men kom aldri lengre enn et par prøve bleier og en gjennomvåt unge x 2.. Med prisene som var på bleiene før jul.. ble det jammen meg ganske billig brått :) Har fortsatt et lite lager igjen..
Lurer litt på.. for dersom bleiene er svanemerket og kan legges i komposten, da heller de vel mot å være miljøvennlige?
Jeg er veeldig fornøyd med Coop sine bleier.. de sitter godt, holder på det som kommer, de er svanemerket :) og ikke minst billige.. skulle ønske de hadde up & go å... :) det er vel heller ikke uten grunn at de har fått best i test i foreldre og barn !

Vi hadde planlagt å bruke tøybleier til storesøster, men nå ble det mye styr på andre ting og jeg hadde ikke overskudd til å vaske og brette bleier. Har fortsatt det meste liggende, så mulig vi prøver igjen på neste. Nå er ikke mannen så veldig villig, så vi får se.

Jeg har lest den undersøkelsen som mammamoren nok har lest om i et blad. Det den sa var at for at tøybleier skal være mer miljøvennlig alternativ må man vaske fulle maskiner, ikke kokvask ved hver vask, helst bruke mindre skyllemiddel og IKKE bruke tørketrommel. Da ville det være miljøgevinst kontra papirbleier.

Skal se om jeg klarer å spore den opp! Mener det var noe fra Grønn hverdag, her er en artikkel om det!

Hei! Hvis vi er så heldige å få barn, så vurderer vi tøybleier fra Nøstebarn. Mest ut fra miljømessige hensyn, men også ut fra økonomiske og andre årsaker.
Disse bleiene har en ullbukse som sperrelag, noe som gjør at stumpen får luft - samtidig som den sikrer jevn temperatur hele året. Mange kommuner sponser familier som velger tøybleier, pga. de store avfallsmengdene engangsbleier gir. Sjekk derfor med din kommune, eller på gronnhverdag.no (tilskudd til tøybleier). Inni bleiene bruker man rispapir, som kastes rett i toalettet. Fra nøstebans nettside: "Tøybleier gir også en god og stor stump, som holder babybena litt til siden slik at avføring og luft får passere, og den er myk å lande på når barnet reiser seg".
Det er hver og en sitt valg, og det er en spennende debatt:-)

Back
Topp