Erfaringer med Stokke Xplory?

siljekr

Glad i forumet
Skal ha ny barnevogn til sommeren...
Noen som har erfaringer med Stokke Xplory? Postitvt og negativt? 

jeg har sett på mange vogner nå, og blir mer sikker for hver dag at det er vogna jeg vil ha [:D] 
noen som vet om hvor stødig/stabil den er?

er en inne på sept 2008 som har vognen, kanskje du kan spørre der[:D] Hukser ikke nicket hennes i farten

Har ikke erfaring med vogna, men syns den er stilig.[:)]
Men den egner seg nok kun som by vogn, kan ikke se for meg at det er ei god vogn på grus,skogsveier og på vinterføre. Så blir ikke kjøpt av meg.

Er det seriøst noen som syns den er fin, jaja, den seer jo ut som en flyplass vogn, syns personlig den er grusom, og babyen vokser ut av den før man rekker å si stokke explorer...

Men smaken er som baken-delt :)

Men lykke til med valget

Syns den er knalltøff...som byvogn! Her hadde den nok ikke holdt lenge...Grus, snø og slaps blir nok litt voldsomt for de små hjula tror jeg...

Vi har Bugaboo Cameleon (med vinterhjul), og er SUPERfornøyd med den...liten, lett og fin (syns jeg da hvertfall...hehe). Anbefaler den jeg... [:D]

ORIGINAL: *Bella*

Er det seriøst noen som syns den er fin, jaja, den seer jo ut som en flyplass vogn, syns personlig den er grusom, og babyen vokser ut av den før man rekker å si stokke explorer...

Men smaken er som baken-delt :)

Men lykke til med valget

Det stemmer hvertfall ikke! Bagen er ganske liten, men sportsvognsdelen er romslig! Snuppa mi på 2,5 har myyyye bedre plass i Stokke vogna enn i bugaboo og Brio Happy som vi også har testa. Jeg synest den er super som shopping/byvogn, men som andre nevner så egner den seg ikke så bra på grus o.l. Den har ingen fjæring og blir derfor veldig "stiv" når du går i litt ulendt terreng. Dessuten synest jeg den er litt knotete å legge sammen. Du må ta bagen/sportsdelen av understellet og den tar rimelig stor plass sammenslått.

ORIGINAL: Oh hvite lakenrumpe

Den er nok typisk byvogn/handlesentervogn.
Men er jo absolutt å anbefale til de som skal trille på asfalterte veier/handlesenter da[:D]
Har den ikke selv, men de jeg kjenner som har den elsker den til slikt bruk.
Men ALLE jeg kjenner som har den har også en ekstravogn... tilfeldig? hmmmm...

Dette stemmer IKKE... Hvor mange kjøper en vogn til over 10.000,- som "ekstravogn"...?
Jeg har vognen og er kjempefornøyd. Bruker KUN den vognen og jeg er IKKE av typen som befinner meg oftest på hendlesenter[:D]...
Vi har vært på tur i skogen i nærheten av hvor vi bor mange ganger med vognen, og triller den på en skogssti...Den er også GENIAL til strandturer fordi man vipper bak de fremre hjulene og drar den etter seg i sanden, noe som er svært vanskelig med andre vogner (har hatt simo kombivogn med de to første barna, og syntes den var veldig tung og uhamslig sammenlignet med Stokke).

I tillegg er den utrolig lett å manøvrere og tar liten plass.
Var litt skeptisk i starten ift at bagen ser litt liten ut (ift store babyer), men gutten vår (som var 4858 gram da han ble født) kan fortsatt bruke bag-vognen (han er nå snart 6 mnd). Det som også er bra, er at sportsvogn-delen kan legges flatt ift sovestilling, og dersom man ønsker å bruke den delen FØR barnet sitter selv, så er det fullt mulig, fordi man kan tippe den litt bakover.
Er også fornøyd med at vognen er så høy, så man slipper å bøye seg og få ryggtrøbbel, samt at babyen (særlig når man bruker sportsvogndelen, kommer høyt opp og får ta del i alt som skjer på en helt annen måte enn når barnet sitter lavt nede.

Ift å legge vognen sammen i bilen, så er dette gjort i en håndvending. Man må riktignok ta av bagen fra understellet, men det må man også med andre modeller, og det er gjort i en håndvending, samtidig som hele vognen er utrolig lett å smette inn i bilen (veier bare 9 kg totalt).

Og jeg synes den er den desidert KULESTE vognen på markedet[:)]
Kan ABSOLUTT anbefales...

Mettas

Jeg synes vogna er stygg som fy... [:'(]
Gi meg heller en vogn som ser ut som en vogn! [;)]

Men for all del, folk må få lov å ha den vogna de vil. [:)]

ORIGINAL: MercedesBærta

[:)]

Hehe... Tror man må være av rette "typen" for å falle for vognen; Gjerne litt utradisjonell med sans for design og nytenkning, for den ser helt klart IKKE ut som de fleste andre vogner. Men min erfaring er i allefall at den er veldig funksjonell[:)].

(Det samme syntes tydeligvis Brad og Angelina, for jeg leste nylig at de også hadde Stokke Xplory...[:D])...
Og så er det et helnorsk produkt som også er PRODUSERT i Norge[:)]

Mettas

ORIGINAL: EliasMam

ORIGINAL: MercedesBærta

[;)]

Skjønner ikke hvorfor alle må kommentere hvor stygg den er.

Smaken er som baken!!!

Har ikke Stokke-vogna selv, men de jeg kjenner som har den, er kjempefornøyd. Selvfølgelig er den kanskje ikke ei vogn du går off-piste med i marka, men samtidig - man skal jo velge vogn etter SINE behov og det synes jeg strengt tatt ikke alle tenker på når de velger vogn, for jeg kjenner i alle fall veldig mange med tradisjonelle vogner som klager over hvor tunge vognene er, hvor stress det er å ha dem med i bilen osv., for å ikke snakke om at vogna som de er veldig fornøyd med så lenge de bruker baggen, plutselig ikke er like "bra" når ungen blir større og skal sitte.

Da må disse ofte kjøpe seg ny vogn - enten sportsvogn eller trille - og det samme om man skal ut og fly f.eks.

Selv valgte vi bugaboo cameleon da vi skulle kjøpe vogn for nesten 1,5 år siden. For vår del har den dugd til alt vi trengte den til - vi har gått tur i marka mange ganger i uka, vi har reist mye, vi har fraktet den mye i bil osv. Alle vogner har sine svakheter og Bugaboo er ikke god på snø, men det finnes vinterhjul til den, og dem hadde jeg absolutt kjøpt dersom jeg ikke bodde på sørvestlandet hvor det sjeldent ligger mye snø.

Vi har ikke noe ekstravogn og kommer heller ikke til å ha det, og det liker jeg veldig godt - ei vogn som passer til alt.

Lykke til med vognvalget - jeg er sikker på at du blir kjempefornøyd hvis du kjøper stokke-vogna siden du tror den passer til deres behov!!! De ungene jeg har sett sitter kjempegodt i den og at andre synes den er stygg regner jeg ikke med du bryr deg med - smaken er som baken, og det er jo ikke nødvendigvis de som har den gode smaken når de vil at ei vogn skal se ut som ei vogn [;)]

Back
Topp