Erfaringer med Ovitrelle

Prøver95

Flørter med forumet
Hei! Vi har forsøkt å bli gravide lenge. Har uregelmessig syklus og problemer med EL (ikke PCOS). Mannen har nedsatt sædkvalitet. Ble gravid i fjor, men mistet i MA. Er henvist IVF. Forsøker med hormoner mens vi står på venteliste. Er nå i andre prøveperiode med Ovitrelle. Tatt trippel dose Letrozol fra CD 3-7. Ultralyd viste to modne follikler på rundt 20 mm på CD15, satte Ovitrelle og fikk eggløsning på CD17. Er i dag 9 DPO, testet fra 7DPO. Ser de fleste som har testet ut Ovitrelle, får sterkere streker fra 9DPO når de har vært gravide. Mistet derfor litt motet av dagens test..

Fra 7DPO har jeg hatt en slags «strekkende» følelse på venstre side av magen. Det var på den siden egget slapp denne syklusen. Det er ikke vondt, men en rar øm/sliten følelse. Fredag morgen var følelsen litt sterkere, minnet om eggløsningssmerter, såpass at jeg tenkte at jeg må ta en Paracet for å gå på jobb dersom det vedvarer. Det verste ubehaget gikk imidlertid over. Håper så inderlig at det var en liten spire som festet seg, og at det snart slår ut på test..
 

Vedlegg

  • IMG_5791.jpeg
    IMG_5791.jpeg
    406 KB · Visninger: 69
Da jeg ble gravid, uten Ovitrelle, testet jeg negativt 10DPO og positivt 11DPO. Men innbiller meg at man tester tidligere positivt etter Ovitrelle fordi man allerede har litt hCG i kroppen fra sprøyta?
 
Tok en ny test nå som jeg synes ser hakket sterkere ut (den nederste), men det kan jo skyldes urinkonsentrasjon, ulik fargestyrke i testene etc. De er rosa på ekte, men såpass svake at de ser grå ut på bilder.
 

Vedlegg

  • IMG_5802.jpeg
    IMG_5802.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 65
Tok en ny test nå som jeg synes ser hakket sterkere ut (den nederste), men det kan jo skyldes urinkonsentrasjon, ulik fargestyrke i testene etc. De er rosa på ekte, men såpass svake at de ser grå ut på bilder.
Enig med deg! Blir spennende i morgen!
 
Håpet stiger. Tok en ny test kl. 4 i natt (klarte ikke å vente), og den er sterkere enn i går. 10 DPO i dag. Streken er rosa på ekte!
 

Vedlegg

  • IMG_5812.jpeg
    IMG_5812.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 58
  • IMG_5813.jpeg
    IMG_5813.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 61
Brukte selv ovitrelle i fire sykluser pga uregelmessige sykluser selv om jeg heller ikke har pcos.
Synes disse testene dine ser meget lovende ut! Kan slenge med et foto av hvordan mine så ut.

Hvisker et forsiktig gratulerer :love7
 

Vedlegg

  • IMG_6548.jpeg
    IMG_6548.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 79
Brukte selv ovitrelle i fire sykluser pga uregelmessige sykluser selv om jeg heller ikke har pcos.
Synes disse testene dine ser meget lovende ut! Kan slenge med et foto av hvordan mine så ut.

Hvisker et forsiktig gratulerer :love7
Hurra! Takk, jeg håper. Gikk det bra for deg?
 
Last edited:
Jeg tror jeg sier gratulerer så mye❤️❤️ Har prøvd ovitrelle i flere sykluser nå og testene har aldri blitt sterkere igjen slik som dine er nå❤️
Tusen takk! ❤️ Har snakket med gynekologen i dag og avtalt at jeg skal ta blodprøve torsdag og neste uke, for å se på stigningen. Håper det går veien.

Så kjedelig at det ikke har klaffet for deg enda.. har du brukt Letrozol også? Dette var første syklus med trippel dose for min del.
 
Last edited:
Tusen takk! ❤️ Har snakket med gynekologen i dag og avtalt at jeg skal ta blodprøve torsdag og neste uke, for å se på stigningen. Håper det går veien

Så kjedelig at det ikke har klaffet for deg enda.. har du brukt Letrozol også? Dette var første syklus med trippel dose for min del.
Det blir spennende da! Håper med deg❤️❤️❤️
Ja, det er veldig kjedelig.. Har 1 syklus med enkel dose, to med dobbel og en med trippel dose letrozol. Så prøver jeg nå igjen med trippel og så ovitrelle, så ser vi virkelig at dette har begynt å fungere på kroppen min nå. Så håper jeg sitter med positiv test neste uke jeg også❤️
 
Det blir spennende da! Håper med deg❤️❤️❤️
Ja, det er veldig kjedelig.. Har 1 syklus med enkel dose, to med dobbel og en med trippel dose letrozol. Så prøver jeg nå igjen med trippel og så ovitrelle, så ser vi virkelig at dette har begynt å fungere på kroppen min nå. Så håper jeg sitter med positiv test neste uke jeg også❤️
Krysser alt for deg ❤️ Er ikke så aktiv her inne, men om du vil må du gjerne dele her hvordan det har gått.
 
Synes ikke testene blir noe særlig sterkere og blir stressa av det. Håper det skyldes at jeg har testet hyppig og at det enda er så lite hCG slik at det ikke utgjør stor forskjell på strekene selv om verdiene (forhåpentligvis) har doblet seg de siste dagene.

Sist jeg var gravid testet jeg ikke like hyppig, men er litt hysterisk nå pga MA sist.

Har store hovne/ømme pupper som sist, og føler meg gravid sånn sett..
 

Vedlegg

  • IMG_5863.jpeg
    IMG_5863.jpeg
    520,8 KB · Visninger: 55
Synes ikke testene blir noe særlig sterkere og blir stressa av det. Håper det skyldes at jeg har testet hyppig og at det enda er så lite hCG slik at det ikke utgjør stor forskjell på strekene selv om verdiene (forhåpentligvis) har doblet seg de siste dagene.

Sist jeg var gravid testet jeg ikke like hyppig, men er litt hysterisk nå pga MA sist.

Har store hovne/ømme pupper som sist, og føler meg gravid sånn sett..
Jeg tenker at mest sannsynlig er det fordi hcg stiger så sakte i starten så ser man nok sterkere stigning om noen dager! Men ser jo klar stigning bare fra 9 dpo til 11-12 dpo ❤️ jeg har trua!❤️
 
Back
Topp