Erfaringer med clearblue og makesure?

Ganske mange forveksler nok skyggestreker med kjemisk graviditet. Spesielt alle vi som tester så tidlig som vi gjør! Strek er strek, noe er på gang så lenge det er farge på streken. Men supertidlig er det vanskelig å forutse om man vil passere IKM eller om mens kommer som vanlig. Krysser fingrene for ag spiren er kommet for å bli!:Heartred

Nå har jeg klart å holde meg til èn test om dagen, helt frem til nå :laughing002 det ble for vanskelig å stå i mot. Det er kun 2,5 time siden jeg tisset sist, så jeg håpet ikke på noen økning akkurat, men streken er der foreløpig enda. Gruer meg nesten til å teste de neste dagene for jeg vil ikke se at streken forsvinner eller ikke blir sterkere.. det var forresten sykt vanskelig å ta bilde nå uten dagslys så er usikker på hvor lett den er å se her nå med dårlig kvalitet i tillegg..

Edit: la til bilde av testen nå når den har tørket også
Bilde nr1 innen fristen
Bilde nr2 tørket

Vedlegg

• A149B978-9127-4106-903E-81D758351867.jpeg
    A149B978-9127-4106-903E-81D758351867.jpeg
    31,5 KB · Visninger: 531
  • BD65A88E-26B6-476C-9654-63FFD2CD6B0C.jpeg
    BD65A88E-26B6-476C-9654-63FFD2CD6B0C.jpeg
    36,8 KB · Visninger: 541
Last edited:
Det er ikke godt å si, ikke noen økning fra i går kveld til i dag, men de er jo sterkere siden jeg tok første testen.

edit: jeg glemmer hver gang hvor dårlig kvaliteten her inne blir. Strekene er mer synlig i virkeligheten.

Vedlegg

• 375E1466-D5F3-40C4-94B4-E98F3E6E8778.jpeg
    375E1466-D5F3-40C4-94B4-E98F3E6E8778.jpeg
    50,1 KB · Visninger: 544
De testene dine må være babystreker?? De ser helt like ut som mine make sure tester for 2 uker siden. Og jeg er gravid;) Det kan komme skyggestreker på make sure sine når de har tørket. Men de er svakere enn strekene du har fanget opp bilde av synes jeg:)

De testene dine må være babystreker?? De ser helt like ut som mine make sure tester for 2 uker siden. Og jeg er gravid;) Det kan komme skyggestreker på make sure sine når de har tørket. Men de er svakere enn strekene du har fanget opp bilde av synes jeg:)

tror du? Strekene varierer sånn skjønner du, sterk en dag for så å bli litt svakere dagen etter og så sterk igjen :confused005 minner meg urovekkende mye om kjemisk. Men det kan jo også bare være så tidlig at testene slår ut forskjellig pga utvannet urin og eller har litt forskjellig følsomhet? Irriterer meg litt at jeg ikke testet etter EL og dermed ikke vet dpo nå ja :laughing002

testet i natt når jeg våknet av mini og måtte tisse :happy090 streken er hvertfall der, økning fra i går men ca lik som i forgårs :confused013 er det rart man kan bli litt sprø med denne tidligtestingen? :dance008

Vedlegg

• B1D4CC8C-2B99-4C95-B0A5-2C1BC77958D2.jpeg
    B1D4CC8C-2B99-4C95-B0A5-2C1BC77958D2.jpeg
    38,8 KB · Visninger: 340
tror du? Strekene varierer sånn skjønner du, sterk en dag for så å bli litt svakere dagen etter og så sterk igjen :confused005 minner meg urovekkende mye om kjemisk. Men det kan jo også bare være så tidlig at testene slår ut forskjellig pga utvannet urin og eller har litt forskjellig følsomhet? Irriterer meg litt at jeg ikke testet etter EL og dermed ikke vet dpo nå ja :laughing002

testet i natt når jeg våknet av mini og måtte tisse :happy090 streken er hvertfall der, økning fra i går men ca lik som i forgårs :confused013 er det rart man kan bli litt sprø med denne tidligtestingen? :dance008

Kommer streken før tidsfristen er omme? Tok noen dager før mine og ble helt tydelige nemlig..Og så dobler jo HCG seg hver 48-72 t om jeg ikke husker helt feil, så derfor er det ikke alltid gitt at det vil vise stigning fra en dag til en annen. Kan jo selvfølgelig være kjemisk og da, så skal ikke gi deg falske forhåpninger. Men skyggestreker tror jeg ikke det er.

Kommer streken før tidsfristen er omme? Tok noen dager før mine og ble helt tydelige nemlig..Og så dobler jo HCG seg hver 48-72 t om jeg ikke husker helt feil, så derfor er det ikke alltid gitt at det vil vise stigning fra en dag til en annen. Kan jo selvfølgelig være kjemisk og da, så skal ikke gi deg falske forhåpninger. Men skyggestreker tror jeg ikke det er.

Du har ikke vurdert en digital da? Sett mange teste positivt med svake streker ❤

Strekene kommer etter ca 10 sekunder og er rosa! Jeg kjøpte digital i dag, sammen med tester fra flere forskjellige merker på apoteket.

Konklusjonen er: grunnen til at make sure ikke får noen særlig økning er at det er skyggestreker!! Ikke noen antydning til strek på apotek-testene en gang. Så det var det. Men jeg vet jo ikke hvor i dpo-land jeg befinner meg heller så løpet er ikke kjørt enda ❤️

Vedlegg

• C8F280D9-9D53-491F-9C28-04A400F4D1B5.jpeg
    C8F280D9-9D53-491F-9C28-04A400F4D1B5.jpeg
    38,5 KB · Visninger: 530
  • DA4619A1-EFCE-4609-B399-FDBA13EDA069.jpeg
    DA4619A1-EFCE-4609-B399-FDBA13EDA069.jpeg
    27,2 KB · Visninger: 555
Strekene kommer etter ca 10 sekunder og er rosa! Jeg kjøpte digital i dag, sammen med tester fra flere forskjellige merker på apoteket.

Konklusjonen er: grunnen til at make sure ikke får noen særlig økning er at det er skyggestreker!! Ikke noen antydning til strek på apotek-testene en gang. Så det var det. Men jeg vet jo ikke hvor i dpo-land jeg befinner meg heller så løpet er ikke kjørt enda ❤️
Nyttig info:) Sååååå teit at det er så vanskelig å se forskjell på tidlig positive tester og skyggestreker! Har selv hatt skyggestreker på Babyplan tidligstrimler flere ganger, så skal en ganske tydelig strek til før jeg har det som en poitiv test nå:wacky:

Så utrolig kjedelig! Men da satser vi på at du bare har testet for tidlig, så kommer det to streker etterhvert :D

Så utrolig kjedelig! Men da satser vi på at du bare har testet for tidlig, så kommer det to streker etterhvert :D

får krysse fingrene for det ❤️ Det kom svake streker på både cb og metode tidligtest etter fristen nå faktisk. Men så svak at jeg ikke klarer å ta bilde av de. Og med «skygge» strekene jeg nettopp har erfart så stoler jeg ikke en døyt på det :laughing002 heldigvis kjøpte jeg flere, så testegalskapen kan bare fortsette i dagene som kommer :laughing002 ... og makesure går rett i søpla :happy118

får krysse fingrene for det ❤️ Det kom svake streker på både cb og metode tidligtest etter fristen nå faktisk. Men så svak at jeg ikke klarer å ta bilde av de. Og med «skygge» strekene jeg nettopp har erfart så stoler jeg ikke en døyt på det :laughing002 heldigvis kjøpte jeg flere, så testegalskapen kan bare fortsette i dagene som kommer :laughing002 ... og makesure går rett i søpla :happy118

:laughing002 typisk!

Får bare følge med her da :rolleyes: jeg har selvfølgelig kun make sure her hjemme, kjøpte inn pga skygger på babyplan.. like langt muligens da.. men skal ha el i disse dager, så god tid på å kjøpe andre tester i såfall :laughing005

Samme har skjedd med meg idag! Fikk litt svakere strek på make sure idag da enn igår, men Metode sin 10 mlu er helt blank...

Samme har skjedd med meg idag! Fikk litt svakere strek på make sure idag da enn igår, men Metode sin 10 mlu er helt blank...

Fikk svak strek på både metode og cb etter fristen, så svakt at jeg ikke ser farge og det er vanskelig å ta bilde av. Men 100% negativ innen fristen, som jo er det som gjelder :(

Vedlegg

• 2437BDBF-642C-4B80-81D8-5FEF0E70DA4D.jpeg
    2437BDBF-642C-4B80-81D8-5FEF0E70DA4D.jpeg
    53,2 KB · Visninger: 339

Jeg tok også metode test tidlig, den var negativ mens make sure sine var svaaakt positiv. Jeg tenkte også da at jeg er nok ikke gravid nå. Tidligtesten burde jo slått ut først. Neste dag slo den ut da. Siden du ikke helt vet hvor du er i dpo land tenker jeg at det enda er håp. Men, strekene bør nok øke innen en dag eller 2 da kanskje. Morsomt at du oppdaterer da:) Blir spennende å se;)

Jeg tok også metode test tidlig, den var negativ mens make sure sine var svaaakt positiv. Jeg tenkte også da at jeg er nok ikke gravid nå. Tidligtesten burde jo slått ut først. Neste dag slo den ut da. Siden du ikke helt vet hvor du er i dpo land tenker jeg at det enda er håp. Men, strekene bør nok øke innen en dag eller 2 da kanskje. Morsomt at du oppdaterer da:) Blir spennende å se;)

å? Så rart! Men her fikk jeg strek på make sure i 5(!) dager, og så negativ på cb og metode på dag 6 :dontknow gir jo ikke mening at det er for tidlig for metode da tenker jeg. Men, som du sier det er håp enda! Jeg har faktisk tenkt å vente litt med å teste igjen nå, hvertfall heelt til i morgen :laughing002 har 2 metode tester og 1 cb igjen som venter. Men i tilfelle appen min har rett og jeg kun er 7 dpo i dag så venter jeg litt og prøver å spare litt på testene :happy3

Back
Topp