Erfaringer kvalmestillende

Mangojenta

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Junibollene 2023
Noen som har erfaring med reseptbelagt kvalmestillende? Skal til legen i morgen da INGENTING funker:hungover:

Legg gjerne ved hvor godt det funket, og eventuelt når kvalmen ga seg i tidligere svangerskap?:)

Har fått reseptbelagt da jeg sliter med ekstrem kvalme. Den fungerer greit og kaster ikke opp så mye. Blir dårlig hvis jeg glemmer å ta, så jeg tar maks det jeg kan ta på en dag! Postafen og det som fås kjøpt på reseptfritt fungerer ikke i det hele tatt!

Har fått reseptbelagt da jeg sliter med ekstrem kvalme. Den fungerer greit og kaster ikke opp så mye. Blir dårlig hvis jeg glemmer å ta, så jeg tar maks det jeg kan ta på en dag! Postafen og det som fås kjøpt på reseptfritt fungerer ikke i det hele tatt!
Hvilken type tar du? Er selv helt sengeliggende nå så håper på litt bedring.

Hvilken type tar du? Er selv helt sengeliggende nå så håper på litt bedring.

Glemte å skrive det! Afipran har jeg fått, tror det var det første legen ville teste på resept.

Det høres veldig tungt ut, og skjønner godt at du vil prøve noe som kan fungere for at det skal bli bedre!

Er det stor forskjell syntes du?:)
Veeeldig! Postafen gjør meg bare trøtt og hjelper ikke på kvalmen. Rart fordi den hjalp veldig i forrige svangerskap, men ingen virkning nå:eek: Tar Afipran med en gang jeg våkner og den hjelper til ut på ettermiddagen:p

Postafen er helt forferdelig! Afipran er mye bedre og man blir ikke trøtt av de. Spyr mye mindre og det tar de verste toppene på kvalmen.

Hvordan gikk det? Fikk du noe?

Jeg fikk i forrige svangerskap. Legen min er veldig ordentlig og vil følge de anbefalte medisinene osv. FOr to år siden var det først postafen, deretter phenergan og så afipran.

Jeg begynte med postafen, det hjalp tre dager, før det ikke hadde virkning i det hele tatt. Phenergan tok noe, men virket ikke særlig og da jeg etter en måneds tid begynte på afipran, merket jeg endelig virkning og begynte å fungere som meg selv igjen. På bakgrunn av at jeg hadde kastet opp hver eneste dag i første svangerskap, mente lenge det ikke var noen ide å prøve meg uten medisiner resten av svangerskapet, så jeg fikk på afipran hele veien ut.

Her kommer en liten oppdatering ganske forsinket rett og slett fordi jeg ble innlagt i går med alvorlig svangerskapskvalme og dehydrering:wideyed::wtf:

Har vært noen grusomme uker, men føles som å være i himmelen nå som jeg har fått hjelp og føler meg utrolig mye bedre. har spist masse masse i løpet av det siste døgnet og ikke kastet opp noen ting. Så her var det intravenøst som var redningen. Vet ikke noe mer enn det akkurat nå, håper på å komme hjem i morgen:) Tror legen min skal gjøre en ny vurdering av plan videre, eventuelt må jeg inn jevnlig å få intravenøs væske hvis det ikke gir seg. Men har jo et håp om at jeg skal gi seg nå som jeg nærmer meg 12 uker sakte men sikkert,

For å sjekke at jeg ikke var dårlig forgjeves og for å få en liten oppmuntring i det hele fikk jeg en ultralyd hvor lille målte 8+4 uker så er altså 9+0 på torsdag. To dager tilbake i forhold til privat ultralyd og en dager frem i forhold til offentlige ultralyd så sier meg fornøyd med det :p Lille knotten beveger på seg og virket som den ikke hadde tatt skade av situasjonen. tenk om det endelig vår tur etter så mange aborter og MA’er:rolleyes: begynner å få et lite håp men prøver samtidig å holde litt igjen.

Her kommer en liten oppdatering ganske forsinket rett og slett fordi jeg ble innlagt i går med alvorlig svangerskapskvalme og dehydrering:wideyed::wtf:

Har vært noen grusomme uker, men føles som å være i himmelen nå som jeg har fått hjelp og føler meg utrolig mye bedre. har spist masse masse i løpet av det siste døgnet og ikke kastet opp noen ting. Så her var det intravenøst som var redningen. Vet ikke noe mer enn det akkurat nå, håper på å komme hjem i morgen:) Tror legen min skal gjøre en ny vurdering av plan videre, eventuelt må jeg inn jevnlig å få intravenøs væske hvis det ikke gir seg. Men har jo et håp om at jeg skal gi seg nå som jeg nærmer meg 12 uker sakte men sikkert,

For å sjekke at jeg ikke var dårlig forgjeves og for å få en liten oppmuntring i det hele fikk jeg en ultralyd hvor lille målte 8+4 uker så er altså 9+0 på torsdag. To dager tilbake i forhold til privat ultralyd og en dager frem i forhold til offentlige ultralyd så sier meg fornøyd med det :p Lille knotten beveger på seg og virket som den ikke hadde tatt skade av situasjonen. tenk om det endelig vår tur etter så mange aborter og MA’er:rolleyes: begynner å få et lite håp men prøver samtidig å holde litt igjen.

Så leit å høre at det ble såpass med innleggelse, men så godt å se lille knotten, da :)

Så leit å høre at det ble såpass med innleggelse, men så godt å se lille knotten, da :)
Jaa er jo litt kipt men godt å få hjelp og føle meg såpass mye bedre:) var super koselig å se lille knøttet ja:shy:

Oi, dette hørtes jo helt forferdelig ut! Håper det blir bedre snart og at alt går bra <3

Back
Topp