Erfaring med vugger

Jeg har tenk litt på den samme. Mest med tanke på amming, vil helst slippe å flytte så mye på babyen. Men greit at den ligger litt for seg selv, så ikke den detter ut eller pappaen ruller over den :-/
 
Vi fikk låne kurv og vugge til begge guttene, men ingen av dem fant roen, så denne gangen dropper vi vugge :) Har vanlig sprinkelseng på rommet vårt (som ikke ble brukt i starten fordi vi endte opp med samsoving omtrent hele det første året) :p
 
Man kan ikke svinge på den med mindre den henger i taket. Vuggen er veldig ustødig og vippet lett over..
oi :s nå vurderer jeg å IKKE ha den.. jeg har hatt skikkelig lyst på den, men jeg vil helst ha med stativ.. men om dette er sant så tror jeg ikke at jeg tør :s
 
Ok, for jeg har en helt standard-babyseng stående etter forrigemann. Så tenkte jeg at jeg kanskje slo 2 fluer i en smekk siden jeg har så lyst på en krybbe i stua på dagtid. Hva teeenker du om det? :) Ser ut til at den "kun" kan brukes i 6 mnd, men da er de jo så store uansett.

Googla litt nå og det virker som de aller fleste er veldig fornøyd med nattefunksjon og hvor enkelt det er - men at det ikke er en vugge i seg selv. Ser ut til at den har hjul da så man kan trille med foten om man må. Haha, nei nå ble jeg usikker as ;)

Edit: Ser at den kun har hjul på den ene siden. mmeehh..

http://www.barnasbestebutikk.no/p/barnerommet/senger/julia-sprinkelseng#productdetails2342

Den kjøpte vi :) kjempe fornøyd! Hadde aldri på hjulene vel og merke. Når vi flyttet henne på eget rom var det bare å ta opp siden igjen.
Og ved vanskelig legging var det bare å slippe ned siden for å avlaste ryggen, og ta den opp når hun sovnet :)

Jeg trodde ikle vi trengte vugge i stua. Men det var veldig kjekt å ha et sted å legge henne når hun sovnet ved amming og sånt. Brukte ikke vugge i stua så veldig lenge, så ville kanskje ikke brukt kjempe masse penger på det. Men det er jo helt individuelt :)
 
Og forøvrig sov bebisen i sånn samsove/amme sak (romsligere enn babynest, og man kan ta ned sidene når man ammer) så det var lett å dra henne frem og tilbake i senga vår og hennes. Klarte ikke å slappe så godt av med henne i senga :p men så hadde vi 150 seng, og det føltes nok for trangt.
Nå kan jeg jo risikere at eldstejenta vil sove lamme oss, og da føles det fint å kunne skyve bebisen i sin egen seng/ha en ekstra utsikker med plass til babyen.
Hente at jeg sovna med hodet i hennes seng og sånn :p
 
Vi har en vugge som jeg fikk laget til min første datter i 2008:) den er det god plass i også er den hvit så veldig nøytral til og ha i stuen:)
 
Vi skal ha "monica"vugge? Sånn hvit en som en kan låse vuggingen på i stuen og bedside crib på rommet :) liker godt å samsove samtidig som eg ønsker å ha sengen vår for oss sjøl på en måte :p
 
Tror jeg kommer til å ha babynest denne gangen. Hadde vugge i stua sist, mini ville ikke sove der før han var 3mnd. Men kommer til å ha vugga i stua nå og, siden vi allerede har den fra forrigemann.
 
Sist samsov vi men tenker at frøkna sikkert kommer krypende opp i sengen en gang i blant, tenker jeg må kjøpe en bedside crib så slipper jeg å bekymre meg for stappfull seng ☺️
 
De dere bedside Crib koster jo 1500-2000kr og man kan bruke de i 6mnd??
 
De dere bedside Crib koster jo 1500-2000kr og man kan bruke de i 6mnd??
Jeg tror den koster 2000,- og brukte den vel et halvt år pluss ca, (kunne brukt den lengre, men da flyttet vi han inn på eget rom :)
men den er helt genial, og etter han sluttet å bruke den, har vi brukt den som "sofa" som kosedyrene sitter i :D
 
Tror jeg kommer til å ha babynest denne gangen. Hadde vugge i stua sist, mini ville ikke sove der før han var 3mnd. Men kommer til å ha vugga i stua nå og, siden vi allerede har den fra forrigemann.
Krybbedødforeningen har gått ut og advart mot bruk av babynest, pga økt fare for krybbedød, så jeg ville ungått det :)
 
Vi hadde vugge (hjemmelaget av min bestefar) i stua til snuppa sist, og jeg synest det var veldig praktisk. Hun likte godt å ligge der :)
 
Skal ha hengevugge på stuen i starten, deretter lekegrind og vanlig sprinkelseng på soverommet.
 
Back
Topp