Erfaring med vugger

Mozzarella

Elsker forumet
Noen som har det?
Eventuelt bedside crib?

Vurderer å kjøpe den her, så den på januarsalg et sted til 1600,-. Husker ikke helt hvor akkurat nå, babybanden var det kanskje :) Men er så usikker på om jeg skal handle så tidlig. Tenker denne er enkel med tanke på amming.
 
Noen som har det?
Eventuelt bedside crib?

Vurderer å kjøpe den her, så den på januarsalg et sted til 1600,-. Husker ikke helt hvor akkurat nå, babybanden var det kanskje :) Men er så usikker på om jeg skal handle så tidlig. Tenker denne er enkel med tanke på amming.

Da ville jeg anbefalt deg å kjøpe vanlig sprinkelseng hvor du kan ta ned den ene siden og putte den under senga. De som heter bedside crib er ganske små er de ikke?
Jeg hadde en som var i vanlig sprinkelseng strl sist. Kostet vel 2500 elns fordi man da kan ta opp og ned den ene siden, men det var veldig verdt det :)

Hadde en vugge som sto i stua for soving på dagen. Enkel, kjøpt på fagmøbler :)
 
Da ville jeg anbefalt deg å kjøpe vanlig sprinkelseng hvor du kan ta ned den ene siden og putte den under senga. De som heter bedside crib er ganske små er de ikke?
Jeg hadde en som var i vanlig sprinkelseng strl sist. Kostet vel 2500 elns fordi man da kan ta opp og ned den ene siden, men det var veldig verdt det :)

Hadde en vugge som sto i stua for soving på dagen. Enkel, kjøpt på fagmøbler :)

Ok, for jeg har en helt standard-babyseng stående etter forrigemann. Så tenkte jeg at jeg kanskje slo 2 fluer i en smekk siden jeg har så lyst på en krybbe i stua på dagtid. Hva teeenker du om det? :) Ser ut til at den "kun" kan brukes i 6 mnd, men da er de jo så store uansett.

Googla litt nå og det virker som de aller fleste er veldig fornøyd med nattefunksjon og hvor enkelt det er - men at det ikke er en vugge i seg selv. Ser ut til at den har hjul da så man kan trille med foten om man må. Haha, nei nå ble jeg usikker as ;)

Edit: Ser at den kun har hjul på den ene siden. mmeehh..
 
Jeg har lyst til å ha lekegrind i stua til dagseng denne gangen, hvis ikke det går så har vi den til bare lekegrind:) sist lånte vi en kurv men den ble ikke brukt. På soverommet tror jeg vi bare skal ha sprinkelseng som sist:)
 
Flott vugge! Vi har nok ikke plass til den her men den er utrolig pen å se på ;) Svigerbroren min hadde en mer hjemmelaget versjon av denne hengene i fotenden av sengen deres. Det var visst hele fantastisk, kunne bare dytte til den med foten så sovna frøkna. Haha.
 
Jeg hadde to ulike vugger og bed side crib (og vanlig spinkelseng) forrige gang, og lillegutt nektet å sove i de:p han endte med å ligge i vår seng til 9 mnd. Men jeg hadde bed side crib på siden av sengen hele tiden, så viste jeg at han ikke kunne falle på gulvet:) selv om vi ikke fikk brukt den til det den skulle synes jeg Bedside crib er genial!:)
 
Vi kjøpte inn i store kvantum på lekegrind, babynest, vugge, sprinkelseng, you name it... Men det som var mest praktisk for oss var å samsove i sengen. Den første tiden var jeg så trett for junior ammet hver 1,5 time hver dag i to mnd. Så her ble det samsoving i sengen frem til han var 4 mnd hver natt. Da begynte det å gå 3_4 timer mellom hver amming. Det vi definitivt brukte aller mest var babynestet. Uansett hvor vi var var den et kjent miljø. Å han elsket det.
 
Erfaringsmessig så er det enkleste samsoving. Særlig om man skal amme. Da er det bare å slenge ut puppen og sove videre. ;) kommer ikke til å ha noe seng på soverommet de første mnd, har "sengehest" til voksenseng slik at ikke babyen ruller ut av senga.
I stua kommer jeg til å ha leandervugga, og håpe at denne babyen vil sove for seg selv på dagtid.
 
Flott å høre hva dere tenker! :happy:
Jeg samsov med forrige frøkna og ho sov bare på sofaen/vogna på dagtid når jeg var så heldig at ho sov, hehe. Håper jeg får en baby som kan sove uten meg denne gangen! I en vugge. I stua ;)
 
jeg er forsovidt ingen fan av samsoving. er livredd da jeg og får ikke sove. jeg hadde stokke sleepi senga i babyformatet (den minste) og hadde den helt inntill senga). Men jeg ammet ikke, så jeg "slapp" å slenge ut puppen og tenke på sånt
 
Samsov sist, begynte med vugge meeen....våknet med en ferdig stelt og mata baby som jeg ikke husket å ha hentet engang haha så endte med å samsove, funket kjempe flott.
Vil litt det nå også men sambo er skeptisk og pga diabetesen hans så er jeg litt usikker i tilfelle han skulle få føling på natt/morningen.
 
Vi hadde en babybag mellom oss de første ukene. På stua hadde vi vugge med himmel. Nå var han døv det første året så han våknet ikke av lyder.
 
Back
Topp