Erfaring med Nøstebarn?

Lilla86

Forumet er livet
Jeg skal bestille klær til lillesøster fra Nøstebarn, men er så usikker på størrelsene.:confused:

Jeg har lyst til å kjøpe i hvert fall en body som passer helt fra begynnelsen av, men bodyene i str. 50 og 56 står det at er til premature? Noen som har prøvd de? De andre starter på 56/62, så er redd de blir litt store til å begynne med. Har også lyst å bestille sparkebukse, noen som vet om de er store eller små i størrelsen?

Jeg har ulledress i nøstebarn i str. 56 (tror jeg det er, var den minste), og den var veldig stor til jenta mi da hun ble født. Skulle liksom være hentesett, men droppa det da hun svømte i den:-P Passa bedre da hun var rundt en måned:-) Og hun var forretsen 3530g og 50cm, så helt på normalen, brukte allikevel str 50 i en måned:-)

Jeg har ulledress i nøstebarn i str. 56 (tror jeg det er, var den minste), og den var veldig stor til jenta mi da hun ble født. Skulle liksom være hentesett, men droppa det da hun svømte i den:p Passa bedre da hun var rundt en måned:) Og hun var forretsen 3530g og 50cm, så helt på normalen, brukte allikevel str 50 i en måned:)
Takk for hjelpen:-) Tenker at jeg bestiller en body i 56 selv om det står at det er til prematur. Datteren min var 3900, så tror ikke hun her blir så mye mindre. Jenta mi brukte også str 50 i body lenge.

Sniker fra juni - klærne fra nøstebarn kan brukes lenger enn mange andre klær er min erfaring, selv om snuppa har gått over til 56 på det aller meste nå, funker fortsatt sparkebuksa i str. 50 fra nøstebarn. Samtidig bruker hun nå en del bodyer fra nøstebarn i 56/62, og klær fra nøstebarn er de eneste med 62-tallet vi kan bruke så langt. Med andre ord kan hun bruke både 50 og 62, når størrelsen egentlig er 56! Ull strekker seg jo litt mer enn bomull. Om det er noe du vil skal passe med en gang og tror du får en ganske gjennomsnittlig baby, hadde jeg ikke vært redd for å kjøpe str 50 eller 56! Men de vokser fort de små, på juniforumet er tremånedersbabyene stort sett ca 62cm+ nå

Sniker fra juni - klærne fra nøstebarn kan brukes lenger enn mange andre klær er min erfaring, selv om snuppa har gått over til 56 på det aller meste nå, funker fortsatt sparkebuksa i str. 50 fra nøstebarn. Samtidig bruker hun nå en del bodyer fra nøstebarn i 56/62, og klær fra nøstebarn er de eneste med 62-tallet vi kan bruke så langt. Med andre ord kan hun bruke både 50 og 62, når størrelsen egentlig er 56! Ull strekker seg jo litt mer enn bomull. Om det er noe du vil skal passe med en gang og tror du får en ganske gjennomsnittlig baby, hadde jeg ikke vært redd for å kjøpe str 50 eller 56! Men de vokser fort de små, på juniforumet er tremånedersbabyene stort sett ca 62cm+ nå
Det høres helt perfekt ut! Jeg kjøpte tre bodyer i størrelsene 56-56/62:-) Takk for at du svarte:-)

Klærne fra Nøstebarn er relativt store i størrelsene, i alle fall babyklærne. Jeg personlig synes ikke det gjør noe med en oppbrett på hånd eller fot, så jeg har kjøpt 56/62 i både bukse og body. Ikke tenkt som hentesett, men skal bruke det fra starten av :-)

Hilsen hun som virkelig savner tiden bak kassa på Nøstebarn <3

Klærne fra Nøstebarn er relativt store i størrelsene, i alle fall babyklærne. Jeg personlig synes ikke det gjør noe med en oppbrett på hånd eller fot, så jeg har kjøpt 56/62 i både bukse og body. Ikke tenkt som hentesett, men skal bruke det fra starten av :)

Hilsen hun som virkelig savner tiden bak kassa på Nøstebarn <3
Det høres bra ut! Gleder meg til det jeg har bestilt dukker opp i postkassa:D Så moro at du har jobbet der:-)

Her hadde lille ulldressen i str 62 i fram til et halvt år! Veldig god i størrelsen. Startet veldig tidlig med den og, men brettet opp armene. Herlig dress!

Jeg har kjøpt bodyer og bukser i 56/62, og ullfrotèpysj i 62. Siden jeg ikke har barn fra før så har jeg ingen egne erfaringer, men jeg husker fra jeg jobbet der at vi hadde veldig mange kunder som fortalte at de brukte klærne våre mye lengre enn det størrelsen skulle tilsi :-)

De har slag litt innimellom, men det er liksom ikke butikken med masse salg hele tiden. De har en visjon om at man ikke trenger så mye, og salg er vel til for at folk skal kjøpe mer :-) men jeg kjøpte tøybleier der til 30 % tror jeg det var i sommer

De har slag litt innimellom, men det er liksom ikke butikken med masse salg hele tiden. De har en visjon om at man ikke trenger så mye, og salg er vel til for at folk skal kjøpe mer :) men jeg kjøpte tøybleier der til 30 % tror jeg det var i sommer
30% er ikke så verst ;)
Kan man ta body rett på huden eller må man ha bomullsbody først? Jeg tenker b. an. på allergi.

30% er ikke så verst ;)
Kan man ta body rett på huden eller må man ha bomullsbody først? Jeg tenker b. an. på allergi.

Nei var heldig der. Nå har de julekalender så jeg så tenkte å åpne luka hver dag fremover og se om det er noe fint :-) Man putter aldri bommull under ullundertøy. Da kan man like godt droppe ulla og ha fleeze isteden...

Nei var heldig der. Nå har de julekalender så jeg så tenkte å åpne luka hver dag fremover og se om det er noe fint :) Man putter aldri bommull under ullundertøy. Da kan man like godt droppe ulla og ha fleeze isteden...
Jeg har sett allergi på ull, men kanskje Nøstebarn gir ikke allergi. Jeg åpner luker i julekalenderen også, det er lite med avslag ;))))) men de har fri frakt fram til Jul ;)

Har Nøstebarn salg? Evt. hvor mye avslag fra den ordinære prisen, interessant ;)

Det pleier å være et stort salg på varene som har gått ut av sortimentet, som oftest i april/mai :-) Ellers pleier det å være noen runder med salg på enkelte varer i løpet av året, vi var nettopp ferdige med et salg på alle klær med striper for eksempel. Nå er det julekalenderen som gjelder :-) det er også fri frakt på nettbutikken frem til jul, det kan jo være verdt å merke seg dersom man ikke bor i nærheten av en butikk :-)

Legg merke til at jeg fortsatt sier vi, det er jo bare to år siden jeg slutta å jobbe der ;)

Det pleier å være et stort salg på varene som har gått ut av sortimentet, som oftest i april/mai :) Ellers pleier det å være noen runder med salg på enkelte varer i løpet av året, vi var nettopp ferdige med et salg på alle klær med striper for eksempel. Nå er det julekalenderen som gjelder :) det er også fri frakt på nettbutikken frem til jul, det kan jo være verdt å merke seg dersom man ikke bor i nærheten av en butikk :)

Legg merke til at jeg fortsatt sier vi, det er jo bare to år siden jeg slutta å jobbe der ;)
Ok ;) jeg trodde st salget starter februar, men da er det april og mai, da vet jeg det ;)

Back
Topp