Mimmimolle
Blir kjent med forumet
Jeg bestilte på angelsounds.no, den kom i posten dagen etter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Når på døgnet bestilte du og hvor til?
Jeg bestilte før kl1400 i går og skal ha den til Stavanger.
Jeg tror jeg fant den, fikk doppleren i dagJeg bestilte Kl halv ett og skulle ha den til Akershus. Håper du får din i dag! Et tips hvis du ikke finner hjertelyden er å sjekke ut videoene folk har lagt ut på YouTube. Når jeg gjorde som dem fant jeg den ganske fort. Da var jeg 9+4.
Så gøy! GratulererJeg tror jeg fant den, fikk doppleren i dag
Er 9+3
Ja, det er et problem det.Jeg fikk beskjed av en jordmor at det ikke var lurt å kjøpe seg slike. Det kunne gi falsk trygghet ettersom jordmødrene ser på variasjonen i hjertelyden for å vite om barnet har det bra og det klarte vist ikke vi ulærte. Jeg har selv kjøpt, men kommer ikke til å bruke den.
Ja, det er et problem det.
Noen finner den ikke, og blir bekymra. Det er ufarlig, i motsetning til de som kjenner lite liv, men hører hjertet og derfor ikke oppsøker hjelp....
Jeg har funnet hjerteslag med doppleren på min høyre side nede på magen, men mistenker at det kan kanskje være min egen puls jeg hører da jeg kun er 10+0 i dag. Hvor har dere funnet hjertelyden på magen?
Da hører jeg nok min egen puls enda for den er ikke så kjappJeg finner den nede på magen, nesten midt på, men litt til venstre. Jeg sørger alltid for å finne min puls først (den finner jeg nesten nede ved skambenet midt på magen), og så beveger jeg doppleren sakte til høyre eller venstre fra der jeg finner min puls, mens jeg "skrår" doppleren sånn at den er vent litt nedover i magen. Da får jeg hjertelyden til babyen. Da hører du det også veldig godt når du har babyen for hjertet banker to til tre ganger så raskt som ditt eget.
Nå kan jo din baby ligge et annet sted enn min, men det er sånn jeg finner den i alle fallanbefaler å sjekke ut noen av videoene på YouTube. Jeg fant den etter å ha sett hvordan de gjør det der.
Da hører jeg nok min egen puls enda for den er ikke så kjappjeg telte 15 slag på 10 sekunder så det er jo langt i fra de 168 hjerteslagene i minuttet som ble målt på ultralyden
får nok bare vente noen uker til før jeg hører etter igjen
![]()
Ja mener å lese at de anbefalte fra uke 14 faktiskJa, det er vel egentlig fra 12 uker angelsound selv sier at tidligst skal kunne høre det, så gjør det. Da hører du den nok![]()
Ja mener å lese at de anbefalte fra uke 14 faktisk![]()
Ja er nok best å bare vente littDa er det jo enda lengre til. kanskje lettere etter at du har vært hos jordmor og hun har lyttet også, for da kan du se hvor hun lytter.![]()
Første gang jeg prøvde i dag, hørte jeg først min egen puls på både høyre og venstre side. Det var mer sånn svosj lyd som gikk helt i takt med min puls. Drev på sikkert 15 min uten hell. Da brukte jeg babyolje. Prøvde noen timer senere, fant først min egen puls også fant jeg babyens hjerte midt på og 5-10 cm over skambeinet. Hørte tydelig at det var babyens puls og ikke min. Veldig "galloperende" eller "masjerende" lyd. Da brukte jeg aloevera gelDa hører jeg nok min egen puls enda for den er ikke så kjappjeg telte 15 slag på 10 sekunder så det er jo langt i fra de 168 hjerteslagene i minuttet som ble målt på ultralyden
får nok bare vente noen uker til før jeg hører etter igjen
![]()