Erfaring med 3D ultralyd? Hvilken uke?

Håpefull2019

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Jeg spør dere som har tatt 3D Ultralyd i dette eller tidligere svangerskap :happy:

- Hvilken uke?

- Ble du fornøyd? Ville du evt. valgt tidligere eller senere?

- Et sted å anbefale i Oslo/Akershus?


Det er selvfølgelig lov til å legge ved bilder :Heartred
 
Vi var på 3D ultralyd i uke 28+0 [emoji5] veldig fornøyd med bildene, selv om vesle gutten ikke nødvendigvis viste seg fra sin beste side, da både hender og navlesnor var foran ansiktet [emoji28] fikk til slutt ett par fine bilder[emoji5]

IMG_0909.JPG

Det kommer liksom veldig an på om lille ligger og gjemmer seg eller ei, men fikk anbefalt å ta 3D mellom uke 26 og uke 32 [emoji5]
 
Vi var på 3D ultralyd i uke 28+0 [emoji5] veldig fornøyd med bildene, selv om vesle gutten ikke nødvendigvis viste seg fra sin beste side, da både hender og navlesnor var foran ansiktet [emoji28] fikk til slutt ett par fine bilder[emoji5]

Vis vedlegget 280445

Det kommer liksom veldig an på om lille ligger og gjemmer seg eller ei, men fikk anbefalt å ta 3D mellom uke 26 og uke 32 [emoji5]
Kjempefint :happy: Nå gleder jeg meg veldig!
 
Vi fikk overraskende se 3D idag uten at vi spurte i uke 13+1 :) Ser godt at det er en baby :)
 
- 26+0 (vi ble anbefalt å ta det tidlig fordi jeg hadde morkaken foran)
- Vi ble veldig fornøyde! Ville ikke tatt gått hverken tidligere eller senere :)
- Vi var på Oslo Jordmor og Ultralydklinikk og var veldig fornøyde :)
Tusen takk for erfaring :)
 
Jeg spør dere som har tatt 3D Ultralyd i dette eller tidligere svangerskap :happy:

- Hvilken uke?

- Ble du fornøyd? Ville du evt. valgt tidligere eller senere?

- Et sted å anbefale i Oslo/Akershus?


Det er selvfølgelig lov til å legge ved bilder :Heartred

Fikk 3D ultralyd i både uke 24 og 28 da vi var til ekstra ultralyd på kvinneklinikken :) veldig fornøyd. De blir jo likere seg selv men man ser jo mindre og mindre etterhvert som ukene går.

Uke 24 2018-08-07-16-19-27.jpg

Uke 28
IMG_20180918_214236_745.jpg
 
Jeg var i uke 25 sist. Hadde morkaken foran og han hadde ansiktet presset inn i den hele tiden nesten. Hun prøvde lenge å få bilde og jeg stod på alle 4 og ristet på magen for at han skulle flytte seg. Så jordmoren prøvde så godt hun kunne [emoji85] Fikk ett bilde du kunne se litt men ellers ikke noe særlig. Var jo gøy å se uansett hvor gode bilder det ble, fikk seg i 2D også en del siden 3D funka dårlig.

Denne gangen har jeg morkaken bak, men tror ikke vi gidder å betale 1100 for det. [emoji51]
 
Jeg var i uke 25 sist. Hadde morkaken foran og han hadde ansiktet presset inn i den hele tiden nesten. Hun prøvde lenge å få bilde og jeg stod på alle 4 og ristet på magen for at han skulle flytte seg. Så jordmoren prøvde så godt hun kunne [emoji85] Fikk ett bilde du kunne se litt men ellers ikke noe særlig. Var jo gøy å se uansett hvor gode bilder det ble, fikk seg i 2D også en del siden 3D funka dårlig.

Denne gangen har jeg morkaken bak, men tror ikke vi gidder å betale 1100 for det. [emoji51]
Det var litt kjedelig, hehe. Men det er ikke mye å få gjort, annet enn å smøre seg med tålmodighet og se de når de kommer :hilarious: Og kanskje har man mer tålmodighet med nr 2? :happy:
 
Var i uke 26 (eller 28?), og kunne spart oss de pengene. Lille her var for urolig, så vi fikk ikke et eneste fint bilde.
 
Vi har prøvd siden uke 7, men må si at det virker som det gir mest mening etter uke 10. Betaler ikke noe ekstra, så for oss er det et hyggelig ekstratilbud :)
 
Jeg spør dere som har tatt 3D Ultralyd i dette eller tidligere svangerskap :happy:

- Hvilken uke?

- Ble du fornøyd? Ville du evt. valgt tidligere eller senere?

- Et sted å anbefale i Oslo/Akershus?


Det er selvfølgelig lov til å legge ved bilder :Heartred
uke 27 :) men dro til Tønsberg. Har familie i nærheten.
 
Uke 30 knall flotte bilder. Selv om han kikket ned og inn i morkaken.
 
Hadde 3D ultralyd i uke 10, 18 og 29. Første privat TUL, resten offentlig (OUL og morkakekontroll), siden de har 3D mulighet på sykehusets ultralydmaskiner. Hadde ikke giddi å betalt for egen ultralyd med 3D som fokus helt ærlig :) Min samarbeidet ikke på å vise fjeset utover å måle det medisinsk nødvendige på noen av ultralydene, så glad vi ikke betalte noe :p
 
Tok det først i uke 33 og det var litt sent. Men en fin opplevelse❤️
 
Hadde 3D ultralyd i uke 10, 18 og 29. Første privat TUL, resten offentlig (OUL og morkakekontroll), siden de har 3D mulighet på sykehusets ultralydmaskiner. Hadde ikke giddi å betalt for egen ultralyd med 3D som fokus helt ærlig :) Min samarbeidet ikke på å vise fjeset utover å måle det medisinsk nødvendige på noen av ultralydene, så glad vi ikke betalte noe :p
Takk for erfaringen :)
 
Back
Topp