er vi gjerrige? *litt inspirert*

Helt enig i det Azoria skriver over her[:D] Vi skal gifte oss til sommeren og vi har ikke tenkte å betale for alkoholen. Vi skal ha det på et sted med bar og vi betaler alt som er alkoholfritt og ønsker de alkohol så kan gjestene kjøpe selv. Et bryllup er dyrt nok i seg selv og alkohol er ikke det som avgjør om et bryllup er bra eller ikke. De fleste drikker mer når det er gratis også. Når broren min giftet seg så betalte de all alkohol. Det var ikke noe spesielt stort bryllup men bare alkoholen kom på rundt 20 000. Vi syns ikke det er verdt det. Vi har ingen i familien som betaler noe av bryllupet, men skal betale alt selv. Gifte seg er noe man skal gjøre bare en gang og jeg ønsker at det skal være en så fin dag som mulig. Men tross alt kommer det dager etter denne også så å bruke så vanvittig mye på en dag ønsker ikke vi. Derfor kutter vi på enkelte ting, deriblant alkohol som tross alt er en ganske stor utgift. Bare tenk på de som har velkomstdrink. Skal du få det i en bar koster det sikkert 60-70 kr glasset. (tror det var rundt der prisen lå på en drink) Bytt det ut med feks mozell (servert i fine glass) i stedet så har man spart noen tusen bare der. Hvis folk syns vi er gjerrige for at vi ikke bruke flere tusen på å skjenke de så må de bare synes det! Vil heller ha flere medlemmer av familien der enn å betale alkoholen. 

Synes ikke det er gjerrig i hele tatt!! å få delta i noens bryllupsdag er viktigere enn flatfyll.Om de vil ha drikke kan de betale den selv!

Synes det er MER enn nok at dere står for drikke til maten og kaffi.Får da være måte på!

det var sånn vi gjorde det og vi forsto det sånn at de fleste gjør det på den måten i dag, er jo deres dag[;)]

ORIGINAL: Fru Riskorn

Det er brudeparet som bestemmer hva de skal bruke penger på. Så dere har valgt å prioritere slik og det får gjestene akseptere! Jeg hadde ikke reagert i alle fall.

vi hadde litt vin til maten og cognac/likør til kaffen  da vi giftet oss. det var det. Helt greit det. Man er jo ikke der for å drikke seg full heller. Ingen som reagerte på det

Jeg ville spandert alt om jeg skulle gifta meg. Har aldri opplevd å måttet ta med meg egen drikke i bryllup, så det ville jeg stussa over...

nja... egentlig ikke med tanke på at dere begge er studenter osv. Jeg hadde ikke reagert selv om jeg ble invitert i et bryllup og måtte stå for slkohol selv. Men slike ting en må "spare" på er grunnen til at jeg ikke vil gifte meg helt enda. Det er noe jeg skal gjør bare en gang og da skal jeg ikke måtte tenke på om jeg har råd til det ene eller det andre, elle hva jeg må spare på for å få råd til noe annet. Den dagen skal vere VÅR dag sammen våre nære rundt oss, og det er en dag jeg ikke ønsker å tenke så masse økonomi på[;)][8D] Jeg skal ha råd til DEN kjolen, DEN kaka og ALL alkoholen[:D]

Synd nok at det forslaget om at dere ønsker bidrag til baren i presang var kjempebra. Hvis dere allerede hadde tenkt til å si at dere ikke øsker dere noe men bare at de skal komme. Men hvis dere vil at folk skal ta med drikke så må dere presisere dette ganske godt slik at alle vet om det og er forbedredt. Har selv alltid bare vært i bryllup der alt er gratis, men var ett der vi fikk 2 drikkebonger hver hele kvelden og måtte kjøpe flaskeøl i baren til 60,-, som de selv hadde kjøpt inn (koster 10 på butikken). Ingen hadde penger med seg og ingen minibank, så alle var sure. Det eneste folk snakket om hele kvelden var at drikken ikke var gratis.

Men syns som sagt forslaget om bidrag var genialt [:D][:D]

Håper det blir en fin dag uansett

Synd nok at det forslaget om at dere ønsker bidrag til baren i presang var kjempebra. Hvis dere allerede hadde tenkt til å si at dere ikke øsker dere noe men bare at de skal komme. Men hvis dere vil at folk skal ta med drikke så må dere presisere dette ganske godt slik at alle vet om det og er forbedredt. Har selv alltid bare vært i bryllup der alt er gratis, men var ett der vi fikk 2 drikkebonger hver hele kvelden og måtte kjøpe flaskeøl i baren til 60,-, som de selv hadde kjøpt inn (koster 10 på butikken). Ingen hadde penger med seg og ingen minibank, så alle var sure. Det eneste folk snakket om hele kvelden var at drikken ikke var gratis.

Men syns som sagt forslaget om bidrag var genialt

Håper det blir en fin dag uansett

Da er det jo iallefall langt bedre å få beskjed om å ta med egen drikke. Om jeg noen gang gifter meg, blir det ikke alkohol i det hele tatt tror jeg...

ORIGINAL: GT Sara

Ja det synes jeg. Gifte seg gjør man (forhåpentligvis) bare en gang og da kan man ta i litt ekstra syns jeg.

men det er da ikke for festens og andres del man gifter seg?[:-]

Jeg syns godt dere kan gjøre det sånn!!Det er deres bryllup og dere som bestemmer. Dersom noen i bryllupet reagerer syns jeg ikke de har noe å gjøre i bryllupet deres i det store og det hele[:-]
Når skal dere gifte dere?[:D]

ORIGINAL: Martes

Jeg var i et bryllup hvor vi fikk drikke til maten og så 2 drikkekuponger etterpå. Brudeparet ville ikke sponse andres "flatfyll", så da kunne man eventuelt kjøpe drikke i baren (leid lokale hvor man måtte kjøpe drikke fra stedet) For min del holdt det lenge med drikke til maten og 2 drinker etterpå [:)]

syns det er en veldig grei løsning =)

ORIGINAL: ~Mirabell~

ORIGINAL: GT Sara

Ja det synes jeg. Gifte seg gjør man (forhåpentligvis) bare en gang og da kan man ta i litt ekstra syns jeg.

men det er da ikke for festens og andres del man gifter seg?[:-]

Jeg syns godt dere kan gjøre det sånn!!Det er deres bryllup og dere som bestemmer. Dersom noen i bryllupet reagerer syns jeg ikke de har noe å gjøre i bryllupet deres i det store og det hele[:-]
Når skal dere gifte dere?[:D]

takk for svar! [:D] vi har ikke satt datoen helt enda.. blir i slutten av juni starten av juli en gang! weheee.. gleeeder meg!

Her serveres det drikke til maten og desserten, resten får de stå for selv - men noe voldsomme alkohol drekking vil vi ikke ha. Det er både for å holde utgiftene nede og for at resten av gjestene skal slippe fylletullet til enkelte familie medlemmer.

ORIGINAL: Thunderella

Helt ærlig?

Ja, jeg synes det..

4000 kroner blir 4 øl per person. (Har da regner 90 voksne..)
Sleng på 1000 kroner til, så får du 5 kartonger med vin også.

Samler du en vennegjeng så kan dere kjøpe billigere vinkartonger i sverige.

er ganske mye penger det for et stundent par da....
Hadde ikke vi hatt så mye penger når vi skal gifte oss fks, så hadde jeg gjort det samme...
Synest det hørtes hellt greit ut jeg da...

ORIGINAL: camika

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.
Når vi først skulle gifte oss ville vi be til fest, og det innebærer at gjestene slapp å ta med seg drikke. Å være gjest i bryllup er jo en dyr affære også. Man skal ha pene klær, gave og noen reiser langt for å komme. Da syns jeg de skal slippe å ta med seg drikke selv. Spesielt om man har et lokale der man kan stille med drikke selv.
For de som ikke har den muligheten (feirer på hotell ol) så skjønner jeg at folk må kjøpe drikke selv.

enig [8D] Heller invitere færre gjester eller gjøre mindre ut av bryllupet ellers da syns jeg. dere kan jo evnt lage vin selv?!

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

Selvfølgelig må dere stå for drikke til maten og kaffen! Jeg ville holdt for hele bryluppet, men er flere som har bar man må handle i for egne penger![;)]

Til middag og kaffe er et must... har man ikke råd til det synes jeg heller man bør be færre[8|]

vi skal selvfølgelig stå for drikke til maten og kaffen!

ORIGINAL: juliann

ORIGINAL: camika

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.
Når vi først skulle gifte oss ville vi be til fest, og det innebærer at gjestene slapp å ta med seg drikke. Å være gjest i bryllup er jo en dyr affære også. Man skal ha pene klær, gave og noen reiser langt for å komme. Da syns jeg de skal slippe å ta med seg drikke selv. Spesielt om man har et lokale der man kan stille med drikke selv.
For de som ikke har den muligheten (feirer på hotell ol) så skjønner jeg at folk må kjøpe drikke selv.

enig [8D] Heller invitere færre gjester eller gjøre mindre ut av bryllupet ellers da syns jeg. dere kan jo evnt lage vin selv?!

vi har en del hjemmelaget vin vi skal sette i baren! men vet jo ikke hvor mange som vil ha av den! ;P jeg synes den er knallgod da.. men smaken er jo som baken! hehe

Skal jeg være Ærlig!?

Ja jeg syns der er kjipt...
Kunne ikke falt meg inn og bed gjestene mine tatt med seg drikke i mitt bryllup...
Nei der mein e at brudepare ska hold alt...
Ha vært i endel bryllup i mi ti og aldri ha vi mått kjøpt eller tatt med drikke selv

Personlig ville jeg aldri bedt noen ta med seg drikke i mitt brylupp.

Men ville kanskje heller spurt om et bidrag til baren enn å kjøpe det billigste på markedet som Gransøl.

Som et kompromiss, siden dere ikke har råd ville jeg kanskje bedt om et lite bidrag til baren i invitasjonen og så kjøpt inn litt selv også.

Kjipt å sitte med hver sin spritflaske, vinflaske osv. Da er det kanskje bedre om dere lager til en bar med blandevann og litt drikke som dere står for, og at alle gjestene setter drikkevarene der slik at man deler. Er jo ikke så veldig dyrt å ta med seg en vinflaske. Hvis folk tar med seg sprit, klarer man vel ikke å drikke hele selv hvis det ikke skal bli rølpete.

Men til maten syns jeg dere bør kjøpe inn så ikke folk sitter med hver sin flaske på bordet.

Back
Topp