er vi gjerrige? *litt inspirert*

tusen takk for svar folkens! :) ser det er en del forskjellige meninger ang dette! moro! [:D] skal regne over på det senere igjen å se om vi får råd til å stå for drikka hele kvelden.. men tviler vel sterkt på det! da ønsker jeg heller at det kommer flere gjester! for det er liksom det det står på, å be kun de aller nærmeste å stå for all drikke eller be inn flere og stå for litt av drikka!

Syns det høres helt OK ut, jeg. Så holder kanskje gjestene seg på et normalt forbruk også. Har jo lett forå bli endel overstadig berusa gjester hvis man har fri bar.

det er dere ikke, og jeg regner med deres familie og venner tar bryllupet deres for det det er: kjærlighetsfeiring og familiehygge[:)]

ORIGINAL: Himmelblå

Tjaaaa, litt kanskje..

Jeg synes faktisk det er ganske dyrt å bli invitert i bryllup jeg.
Ofte er det er utdrikkingslag, der det minimum blir 500 kr pr pers, ofte dyrere også...
Så kommer gaven til brudeparet på flere hundre kroner.
Klær til seg selv. Vil jo pynte seg med fin kjole[:)]
Skyss dit, og hjem igjen. Kanskje hotellovernatting.

Kan ofte bli flere tusen kroner.

Og hvis en da i tillegg må betale for drikken når en skal dit, synes jeg det blir litt på kanten.

Hvis en ikke har råd til å servere drikke, synes jeg ikke en skal legge ut gavelister og på en måte kreve gaver...
En kan da f.eks skrive det i invitasjonen, at istedet for bryllupsgave ønsker vi heller at dere stiller med drikke selv, eller noe sånt.

Jeg vet om flere som ikke har vært med på bryllup pga de synes det blir så dyrt.
Vi skal f.eks i 2 bryllup i sommer der vi må kjøre langt, samt ligge på hotell. Men folk "krever" på en måte at folk skal komme i deres bryllup...

det var egentlig en genial ide!! nettopp fordi vi ønsker oss egentlig ikke noen gaver.. bare ønsker at flest mulig kan komme! :) vi har jo heller ikke lyst til å framstå som gjerrige.. er bare at vi rett og slett ikke har råd til å kjøpe inn drikke til alle sammen! og du har helt rett! det ER dyrt å dra i bryllup!!

Med tanke på dere situasjon, så nei, det syns jeg ikke dere er [:)] 

ORIGINAL: MorraTeFreja

ORIGINAL: *julilykke*

vi planlegger bryllup til sommeren! skal be inn 80-90 gjester, og vi tenker at folk får ta med seg drikke selv.. eller.. vi skal stå for drikke til maten og cognac o.l til kaffen[8D] håper på at gjestene vil forstå, da vi begge er studenter og har ikke råd til å forsyne alle med drikke..(har enkelte i familien som er ganske tørste! :P ) så hva synes dere? er vi skikkelig kjipe da?

Ja, da er dere gjerrige/kjipe.

Om dere ikke har råd til alkohol, så kall det et alkoholfritt bryllup. Ikke be 80-90 mennesker når dere ikke har råd/vil ta dere råd til et anstendig bryllupsmåltid.
Det blir litt for mye "fest på lokalet" over ditt forslag, syns jeg...

skjønner hva du mener! :) og det blir nok litt "fest på lokalet" aktig! hehe.. men så er ikke familien og vennene våres så fine på det så det går nok bra! hehe.. har også hatt tanken om alkoholfritt bryllup, men fikk inntrykk av at folk synes det var alt for sært.. og alkohol kan jo løsne litt på stemninga! [8D] men fikk et tips om at folk kunne bidra til baren i stedet for å gi gave, og det synes jeg var en helt genial ide! :D

ORIGINAL: Thunderella

Helt ærlig?

Ja, jeg synes det..

4000 kroner blir 4 øl per person. (Har da regner 90 voksne..)
Sleng på 1000 kroner til, så får du 5 kartonger med vin også.

Samler du en vennegjeng så kan dere kjøpe billigere vinkartonger i sverige.

når du sier det sånn så virker det som det ikke blir så mye! trodde det kom til å bli mye mer! men hvor mye bør man regne ut at en person drikker da? har hørt om mange som har gått tom for drikke! :P
regnet på det også.. hvor mye kostet den ølen du regnet på nå? for når jeg regnet på 20 kr boksen så kom det på 7200!? jeg aner ikke hvor mye en ølboks koster jeg.. men trodde det lå på en ca 20 kr

Jeg regnet 70 kr for en sixpack!

Tok utgangspunkt i 4000 kroner, delte på 70 kr. Fikk da 57.. 57x6=342 øl. 342 øl delt på 90 mennesker = 3.8.. Rundet opp til fire øl!! :)

Billige vinkartonger finner du i sverige! :)

Helt ærlig?

Ja, jeg synes det..

når du sier det sånn så virker det som det ikke blir så mye! trodde det kom til å bli mye mer! men hvor mye bør man regne ut at en person drikker da? har hørt om mange som har gått tom for drikke! :P
regnet på det også.. hvor mye kostet den ølen du regnet på nå? for når jeg regnet på 20 kr boksen så kom det på 7200!? jeg aner ikke hvor mye en ølboks koster jeg.. men trodde det lå på en ca 20 kr

Tok utgangspunkt i 4000 kroner, delte på 70 kr. Fikk da 57.. 57x6=342 øl. 342 øl delt på 90 mennesker = 3.8.. Rundet opp til fire øl!! :)

billig øl gitt! får ta oss en tur til sverige å hamstre! :D

Vi er ikke studenter, og vi skal gjøre det samme som dere. Blir vin og øl til middagen. Alkohol til festen må de ta med selv.
Men vi sparer jo på det vi kan ellers itil brylupet og. Ikke sånn at jeg bruker "drkkebudsjettet" på kjole f.eks. [:D]

Husk at det er ikke alle som bor sånn til at det er bare, bare å dra til sverige og kjøp drikke.

Helt ærlig?

Ja, jeg synes det..

billig øl gitt! får ta oss en tur til sverige å hamstre! :D

Øl regnet jeg billigmerke. Typ Grans eller noe.. :)

Jeg ville enten hatt mulighet for kjøp av drikke, eller kun det dere hadde tenkt å gi til maten.
Jeg synes det er litt merkelig om folk skal ha med seg medbrakt til bryllup.

men det er jeg da

Syns ikke det er kjipt i det hele tatt. Jeg hadde hatt full forståelse for det.

Synes ikke det er gjerrig, bryllyp er dyrt for mange, og de aller fleste unge par som ikke har all verdens økonomi blir sponset stort på en eller annen måte, enten det er av noen i slekta/familien eller foreldrene som punger ut for en del/stor del av kostnadene. Å be folk ta med egen drikke er vel egentlig bare å flytte noe av den sponsingen over på andre personer, og det koster jo ikke mye for en enkeltperson / et par å ta med seg f.eks en flaske vodka, alle som tar med drikker jo antageligvis den mengden de tar med uansett hvis man blir bedt om å bidra til baren.

Synes ikke dere er kjipe[:)] Dere serverer til maten og kaffen så får folk ta med den drikken de foretrekker selv utover det. Hadde ikke tenkt negativt om det, men viktig å skrive det på innbydelsen da[:)]

ORIGINAL: *mumfie*

Jeg personlig syns det blir gjerrig ja.... Den dahen jeg gifter meg skal alt være med...

Men det er helt opp til dere [;)]

sign!!

Vi skal gjøre det samme [;)]

At noen i det hele tatt kan synes det er gjerrig, mener jeg er utrolig smålig. vi har et ønske om å gifte oss, og vi har et ønske om å ha med venner og familie. Vi har ikke råd til 5-10 000 på alkohol. Skal vi da la vær å gifte oss fordi noen snevre mennesker synes det er gjerrig å be gjestene ta med noen øl eller en flaske sprit til seg selv? Nei vettu hva.. Jeg har heller ingen planer om alkoholfritt på kvelden. Jeg skal bare gifte meg en gang og jeg gjør det på MIN måte. Enkelt og koselig bryllup hvor det viktigste er at vi feirer med familie og venner vi er glade i, ikke hvor dyr kjolen var, hvor fin mat man serverer, hvor mye alkohol gjestene får osv. Og er det noen av mine gjester som furter over det, da trenger de ikke komme heller. For slike venner har jeg fint lite behov for [;)]

ORIGINAL: Azoria

Vi skal gjøre det samme [;)]

At noen i det hele tatt kan synes det er gjerrig, mener jeg er utrolig smålig. vi har et ønske om å gifte oss, og vi har et ønske om å ha med venner og familie. Vi har ikke råd til 5-10 000 på alkohol. Skal vi da la vær å gifte oss fordi noen snevre mennesker synes det er gjerrig å be gjestene ta med noen øl eller en flaske sprit til seg selv? Nei vettu hva.. Jeg har heller ingen planer om alkoholfritt på kvelden. Jeg skal bare gifte meg en gang og jeg gjør det på MIN måte. Enkelt og koselig bryllup hvor det viktigste er at vi feirer med familie og venner vi er glade i, ikke hvor dyr kjolen var, hvor fin mat man serverer, hvor mye alkohol gjestene får osv. Og er det noen av mine gjester som furter over det, da trenger de ikke komme heller. For slike venner har jeg fint lite behov for [;)]

Den her likte eg og sier meg HELT ENIG!!

Jeg var i et bryllup hvor vi fikk drikke til maten og så 2 drikkekuponger etterpå. Brudeparet ville ikke sponse andres "flatfyll", så da kunne man eventuelt kjøpe drikke i baren (leid lokale hvor man måtte kjøpe drikke fra stedet) For min del holdt det lenge med drikke til maten og 2 drinker etterpå [:)]

ORIGINAL: Martes

Jeg var i et bryllup hvor vi fikk drikke til maten og så 2 drikkekuponger etterpå. Brudeparet ville ikke sponse andres "flatfyll", så da kunne man eventuelt kjøpe drikke i baren (leid lokale hvor man måtte kjøpe drikke fra stedet) For min del holdt det lenge med drikke til maten og 2 drinker etterpå [:)]

Det har jeg hørt om flere ganger også[:)]

Back
Topp