Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: bolla82
ORIGINAL: MorraTeFreja
ORIGINAL: *julilykke*
vi planlegger bryllup til sommeren! skal be inn 80-90 gjester, og vi tenker at folk får ta med seg drikke selv.. eller.. vi skal stå for drikke til maten og cognac o.l til kaffen[8D] håper på at gjestene vil forstå, da vi begge er studenter og har ikke råd til å forsyne alle med drikke..(har enkelte i familien som er ganske tørste! :P ) så hva synes dere? er vi skikkelig kjipe da?
Ja, da er dere gjerrige/kjipe.
Om dere ikke har råd til alkohol, så kall det et alkoholfritt bryllup. Ikke be 80-90 mennesker når dere ikke har råd/vil ta dere råd til et anstendig bryllupsmåltid.
Det blir litt for mye "fest på lokalet" over ditt forslag, syns jeg...
Huff, den var da kvass!
Jeg er helt enig med de fleste at det er opp til hver og enkelt hvordan man gjør det, og jeg er litt enig med at dersom jeg ikke hadde ubegrenset budsjett til mitt bryllup så kunne jeg og nøyet meg med å dekke drikke til mat / kaffe / kaker !
Så lenge det er opplyst så er det jo greit, og når man får drikke til mat og kaffe, hvor mye behøver man da egentlig å ta med seg ?
Tror ingen blir ruinert av å måtte holde seg selv med drikke en kveld :)
SV: er vi gjerrige? *litt inspirert* - 15.01.2010 17:19:05
camika
Super medlem
Medlem siden: 29.09.2006
Status: ikke pålogget Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.
Når vi først skulle gifte oss ville vi be til fest, og det innebærer at gjestene slapp å ta med seg drikke. Å være gjest i bryllup er jo en dyr affære også. Man skal ha pene klær, gave og noen reiser langt for å komme. Da syns jeg de skal slippe å ta med seg drikke selv. Spesielt om man har et lokale der man kan stille med drikke selv.
For de som ikke har den muligheten (feirer på hotell ol) så skjønner jeg at folk må kjøpe drikke selv.
Vi var veldig heldige som hadde foreldre som stilte opp både med tid og økonomisk. Derfor kunne vi ha et stort bryllup. Om ikke de hadde sponset, så hadde vi ikke invitert så mange.
Her serveres det drikke til maten og desserten, resten får de stå for selv - men noe voldsomme alkohol drekking vil vi ikke ha. Det er både for å holde utgiftene nede og for at resten av gjestene skal slippe fylletullet til enkelte familie medlemmer.
ORIGINAL: Arianne SmartASS
ORIGINAL: supernint
Da vi giftet oss ble det servert vin til alle retter under middagen, de som ikke ønsker vin fikk øl,brus eller vann.
( Vi hadde selvsagt brus og kaffe fremme under kaffe`n da)
Resten av kvelden kjøpte gjestene det de selv måtte ønske fra baren.
Vi var 48 stk til middag og 150 stk til kaffe.
Skulle vi betalt all drikke hadde det nok blitt over 100 000 kr i bare alkohol!!!!
Vi hadde middag og bryllupsfest på hotell da.
Shit, som dere drikker, da![:-]
Da vi giftet oss ble det servert vin til alle retter under middagen, de som ikke ønsker vin fikk øl,brus eller vann.
( Vi hadde selvsagt brus og kaffe fremme under kaffe`n da)
Resten av kvelden kjøpte gjestene det de selv måtte ønske fra baren.
Vi var 48 stk til middag og 150 stk til kaffe.
Skulle vi betalt all drikke hadde det nok blitt over 100 000 kr i bare alkohol!!!!
Vi hadde middag og bryllupsfest på hotell da.
Shit, som dere drikker, da![:-]
Ja ikke sant[:D]
Nå VET jeg jo ikke hvor mye det hadde blitt.
Men når de kommer på kaffe og kaker kl 20.00 på kvelden og det er fest og musikk frem til ca 03.00, så rekker man å drikke litt.
Er jo ca 650 kr pr pers da. Og jeg synes ikke man får så veldig mye for det med dagens alkoholpriser....
Koster jo ca 70 kr for en øl, eller et glass vin... whiskey og konjakk er ikke akkurat billig det heller.
Ser for meg at folk ikke akkurat hadde satt på bremsen ved fri bar.....
Aha, sånn ja. Da blir det fort dyrt. Så for meg at man hadde "egen" bar jeg.. og da får man litt alkohyler til 100K [:D]
ORIGINAL: Renatee
Ikke i det hele tatt.
Vi serverte brus og alkohol til maten, ellers var det baileys og konjakk til kaffe.
Alt av brus holdt vi gjennom hele bryllupet.
Dette er ganske vanlig faktisk.