er vi gjerrige? *litt inspirert*

Vi hadde helt alkoholfritt bryllup vi. Å jeg synes ikke det er dumt om gjestene må ta med egen drikke til festen.
Lykketil og gratulerer med bryllupet[:)]

ORIGINAL: bolla82

ORIGINAL: MorraTeFreja

ORIGINAL: *julilykke*

vi planlegger bryllup til sommeren! skal be inn 80-90 gjester, og vi tenker at folk får ta med seg drikke selv.. eller.. vi skal stå for drikke til maten og cognac o.l til kaffen[8D] håper på at gjestene vil forstå, da vi begge er studenter og har ikke råd til å forsyne alle med drikke..(har enkelte i familien som er ganske tørste! :P ) så hva synes dere? er vi skikkelig kjipe da?

Ja, da er dere gjerrige/kjipe.

Om dere ikke har råd til alkohol, så kall det et alkoholfritt bryllup. Ikke be 80-90 mennesker når dere ikke har råd/vil ta dere råd til et anstendig bryllupsmåltid.
Det blir litt for mye "fest på lokalet" over ditt forslag, syns jeg...

Huff, den var da kvass!

Jeg er helt enig med de fleste at det er opp til hver og enkelt hvordan man gjør det, og jeg er litt enig med at dersom jeg ikke hadde ubegrenset budsjett til mitt bryllup så kunne jeg og nøyet meg med å dekke drikke til mat / kaffe / kaker !

Så lenge det er opplyst så er det jo greit, og når man får drikke til mat og kaffe, hvor mye behøver man da egentlig å ta med seg ?
Tror ingen blir ruinert av å måtte holde seg selv med drikke en kveld :)

ja, synes den var litt kvass jeg også! men tror hun kanskje har misforstått også! vi skal jo ha drikke til maten, så ser ikke at det ikke blir "et anstendig bryllupsmåltid".. er enig med deg! og jeg vet at ingen av gjestene blir ruinert ved å ta med seg drikke i stedet for gave! det kan dem jo faktisk "spare" penger på også! :P

jeg synes ihvertfall det er ti ganger bedre at gjestene tar med seg det de selv vil drikke (utenom til maten selvsagt) istedet for å ha festen på et sted med bar hvor man må kjøpe drinkene selv. Da kan gjestene selv bestemme hvor mye de vil ha med og til hvilken pris. Er det noe som er kjipt så er det om noen av gjestene sitter der og "gnur" fordi de kanskje ikke har råd til drinker i baren! [;)]

SV: er vi gjerrige? *litt inspirert* - 15.01.2010 17:19:05

camika
Super medlem

Medlem siden: 29.09.2006
Status: ikke pålogget Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.
Når vi først skulle gifte oss ville vi be til fest, og det innebærer at gjestene slapp å ta med seg drikke. Å være gjest i bryllup er jo en dyr affære også. Man skal ha pene klær, gave og noen reiser langt for å komme. Da syns jeg de skal slippe å ta med seg drikke selv. Spesielt om man har et lokale der man kan stille med drikke selv.
For de som ikke har den muligheten (feirer på hotell ol) så skjønner jeg at folk må kjøpe drikke selv.

Vi var veldig heldige som hadde foreldre som stilte opp både med tid og økonomisk. Derfor kunne vi ha et stort bryllup. Om ikke de hadde sponset, så hadde vi ikke invitert så mange.

(som svar på *julilykke*)
Rapport | Innlegg nr.: 16

Når vi giftet oss så leide vi lokale der det var bar (som vi ikke hadde selv) Vi ga da drikke til maten, + 2 bonger og det betalte vi 52.000kr for(KUN for drikka). kan ikke si vi var gjerrige!

ORIGINAL: Kranglefanten

Her serveres det drikke til maten og desserten, resten får de stå for selv - men noe voldsomme alkohol drekking vil vi ikke ha. Det er både for å holde utgiftene nede og for at resten av gjestene skal slippe fylletullet til enkelte familie medlemmer.

Det var sånn vi gjorde det også.
Vi betalte hele bryllupet sjøl, og sa fra til gjestene at hvis de ville ha noe ekstra utover kvelden-så måtte de ta med seg drikkevarer. (De fikk 2 enheter hver til middagen.)
Alle syntes det var greit, så jeg synes ikke at det var noe problem!
Det er deres dag, dere bestemmer!!

Da vi giftet oss ble det servert vin til alle retter under middagen, de som ikke ønsker vin fikk øl,brus eller vann.

( Vi hadde selvsagt brus og kaffe fremme under kaffe`n da)

Resten av kvelden kjøpte gjestene det de selv måtte ønske fra baren.

Vi var 48 stk til middag og 150 stk til kaffe.

Skulle vi betalt all drikke hadde det nok blitt over 100 000 kr i bare alkohol!!!!

Vi hadde middag og bryllupsfest på hotell da.

Synes ikke dere er gjerrige i det hele tatt! Det finnes de som er gjerrigere..

Det forslaget om å be alle gjestene om å bidra med en flaske e.l. hver til baren var jo genialt! Det er jo mange som har flere flasker stående i barskap her og der, som kanskje er uåpnet og nedstøvet tilogmed. Da blir det jo litt som en åpen bar alikevel, og man får drukket litt forskjellig i stedet for kun den ene vinflaska man hadde med seg. Og når det blir tomt, ja da er det tomt[8D]

Selv har jeg vært i 2 bryllup, og da har det vært åpen bar. Genialt for gjestene, ingenting er som gratis-fylla, men det var tross alt et bryllup, og folk fant på litt av hvert utover kvelden. I noen tilfeller kan jo familiene til bruden og brudgommen ha veldig ulike meninger om alkohol også, så det kan jo bli sjokkerende for pripne tante Olga på brudens side, når storfamilien møtes og den hobby-alkoholiserte broren til brudgommen mekker strip-tease mellom middagsrundene.

Veldig morsomme bryllup var det uansett, og helt i tråd med brudeparets ønsker. Hørte derimot i ettertid at det hadde blitt VELDIG dyrt for brudeparet, men det var jo deres valg.

Dere gjør rett og slett som dere vil, og ingen kan beskylde dere for noe; det er DERES dag[:)] Gratulerer, foressten[:D]

Fatter ikke dere som synes at det er gjerrig jeg!!!
Er jo ikke en fyllefest det dreier seg om da! Er jo et bryllup!!
Om folk vil drikke seg dritings så kan de heller ta en tur på byen.Ærlig talt!

Drikke til middag og kaffi er MER ENN NOK!
Og jeg hadde aldri i mitt liv spart 52000kr og brukt det til alkohol i mitt bryllup.Totalt bortkasta penger[:'(]

ORIGINAL: Arianne SmartASS

ORIGINAL: supernint

Da vi giftet oss ble det servert vin til alle retter under middagen, de som ikke ønsker vin fikk øl,brus eller vann.

Skulle vi betalt all drikke hadde det nok blitt over 100 000 kr i bare alkohol!!!!

Shit, som dere drikker, da![:-]

Ja ikke sant[:D]

Nå VET jeg jo ikke hvor mye det hadde blitt.
Men når de kommer på kaffe og kaker kl 20.00 på kvelden og det er fest og musikk frem til ca 03.00, så rekker man å drikke litt.
Er jo ca 650 kr pr pers da. Og jeg synes ikke man får så veldig mye for det med dagens alkoholpriser....
Koster jo ca 70 kr for en øl, eller et glass vin... whiskey og konjakk er ikke akkurat billig det heller.
Ser for meg at folk ikke akkurat hadde satt på bremsen ved fri bar.....

Shit, som dere drikker, da![:-]

Ja ikke sant[:D]

Nå VET jeg jo ikke hvor mye det hadde blitt.
Men når de kommer på kaffe og kaker kl 20.00 på kvelden og det er fest og musikk frem til ca 03.00, så rekker man å drikke litt.
Er jo ca 650 kr pr pers da. Og jeg synes ikke man får så veldig mye for det med dagens alkoholpriser....
Koster jo ca 70 kr for en øl, eller et glass vin... whiskey og konjakk er ikke akkurat billig det heller.
Ser for meg at folk ikke akkurat hadde satt på bremsen ved fri bar.....

Aha, sånn ja. Da blir det fort dyrt. Så for meg at man hadde "egen" bar jeg.. og da får man litt alkohyler til 100K [:D]

Var nok ikke egen bar på hotellet nei[8D]

Men ingen som reagerte på at de måtte kjøpe selv ihvertfall.

Hadde en fantastisk dag med alle våre:)

ORIGINAL: Renatee

Ikke i det hele tatt.

Vi serverte brus og alkohol til maten, ellers var det baileys og konjakk til kaffe.
Alt av brus holdt vi gjennom hele bryllupet.

Dette er ganske vanlig faktisk.

Samme her.

Ja, jeg synns det er litt gjerrig...
Det er vel litt qav grunnen til at vi ikke har gifta oss enda. Skal det være så skal det være!
Her blir det enten full pakke eller stikke på tinghuset en tur og uten noe oppstyr.
Og jeg hadde reagert på det hvis jeg ble invitert i et bryllupp og jeg måtte ta med drikken selv. Da kan man heller utsette brylluppet til man har råd til det.
Det blir litt sånn; ta med din egen biff, men vi har potetene..

Vi gifter oss pga vi trenger de pengene til noe annet[;)][;)][;)][;)][;)][;)]

absolutt ikke gjerrige! regner med at gjestene forstår

Back
Topp