er vi gjerrige? *litt inspirert*

*julilykke*

Glad i forumet
vi planlegger bryllup til sommeren! skal be inn 80-90 gjester, og vi tenker at folk får ta med seg drikke selv... vi skal stå for drikke til maten og cognac o.l til kaffen[8D] håper på at gjestene vil forstå, da vi begge er studenter og har ikke råd til å forsyne alle med drikke..(har enkelte i familien som er ganske tørste! :P ) så hva synes dere? er vi skikkelig kjipe da?

deres dag, dere bestemmer hvordan dere vil ha det og det bør alle respektere [;)]

Nei, det er da vel helt greit!!! Synes det er verre sånn som et vennepar av meg gjorde, de dro til tyskland og hamstra øl til 3 kr boksen og SOLGTE de på festen til 10 kr boksen... DET er gjerrig. Og ganske teit.

Vi holdt rød- og hvitvin, øl og brus til middag, så kaffe, beileys og cogcac til dessert.
Til festen hadde alle med seg det de måtte ønske, vi holdt blandevann.

Skrev det i invitasjonen, og fikk ingen reaksjoner på det...

ORIGINAL: Labambie

Nei, det er da vel helt greit!!! Synes det er verre sånn som et vennepar av meg gjorde, de dro til tyskland og hamstra øl til 3 kr boksen og SOLGTE de på festen til 10 kr boksen... DET er gjerrig. Og ganske teit.

særr??!! [&:]

ORIGINAL: Labambie

hahahaha.. DET var gjerrig det! kunne ikke falt meg inn! [&:]

ORIGINAL: Gunni

Vi holdt rød- og hvitvin, øl og brus til middag, så kaffe, beileys og cogcac til dessert.
Til festen hadde alle med seg det de måtte ønske, vi holdt blandevann.

Skrev det i invitasjonen, og fikk ingen reaksjoner på det...

å holde med blandevann hadde jeg ikke tenkt på, men det var jo lurt! [:D] hva slags blandevann hadde dere kjøpt inn? alle drikker jo så mye forskjellig! hehe

Helt ærlig?

Ja, jeg synes det..

4000 kroner blir 4 øl per person. (Har da regner 90 voksne..)
Sleng på 1000 kroner til, så får du 5 kartonger med vin også.

Samler du en vennegjeng så kan dere kjøpe billigere vinkartonger i sverige.

Så lenge det blir opplyst om det på forhånd så..
Var i bryllup hvor vi måtte kjøpe drikke, og ingen av oss hadde med penger..[&:]

ORIGINAL: Thunderella

Helt ærlig?

Ja, jeg synes det..

4000 kroner blir 4 øl per person. (Har da regner 90 voksne..)
Sleng på 1000 kroner til, så får du 5 kartonger med vin også.

Samler du en vennegjeng så kan dere kjøpe billigere vinkartonger i sverige.

når du sier det sånn så virker det som det ikke blir så mye! trodde det kom til å bli mye mer! men hvor mye bør man regne ut at en person drikker da? har hørt om mange som har gått tom for drikke! :P
regnet på det også.. hvor mye kostet den ølen du regnet på nå? for når jeg regnet på 20 kr boksen så kom det på 7200!? jeg aner ikke hvor mye en ølboks koster jeg.. men trodde det lå på en ca 20 kr

ORIGINAL: FruGull

Så lenge det blir opplyst om det på forhånd så..
Var i bryllup hvor vi måtte kjøpe drikke, og ingen av oss hadde med penger..[&:]

jepp.. skal opplyse om det ja! :)

nei det syns jeg ikke i det hele tatt.. sånt syns jeg er helt greit. Søstra mi skal gjøre det samme når de gifter seg i mai..

Jeg personlig syns det blir gjerrig ja.... Den dahen jeg gifter meg skal alt være med...

Men det er helt opp til dere [;)]

Det er brudeparet som bestemmer hva de skal bruke penger på. Så dere har valgt å prioritere slik og det får gjestene akseptere! Jeg hadde ikke reagert i alle fall.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.
Når vi først skulle gifte oss ville vi be til fest, og det innebærer at gjestene slapp å ta med seg drikke. Å være gjest i bryllup er jo en dyr affære også. Man skal ha pene klær, gave og noen reiser langt for å komme. Da syns jeg de skal slippe å ta med seg drikke selv. Spesielt om man har et lokale der man kan stille med drikke selv.
For de som ikke har den muligheten (feirer på hotell ol) så skjønner jeg at folk må kjøpe drikke selv.

Vi var veldig heldige som hadde foreldre som stilte opp både med tid og økonomisk. Derfor kunne vi ha et stort bryllup. Om ikke de hadde sponset, så hadde vi ikke invitert så mange.[;)]

ORIGINAL: camika

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.
Når vi først skulle gifte oss ville vi be til fest, og det innebærer at gjestene slapp å ta med seg drikke. Å være gjest i bryllup er jo en dyr affære også. Man skal ha pene klær, gave og noen reiser langt for å komme. Da syns jeg de skal slippe å ta med seg drikke selv. Spesielt om man har et lokale der man kan stille med drikke selv.
For de som ikke har den muligheten (feirer på hotell ol) så skjønner jeg at folk må kjøpe drikke selv.

Vi var veldig heldige som hadde foreldre som stilte opp både med tid og økonomisk. Derfor kunne vi ha et stort bryllup. Om ikke de hadde sponset, så hadde vi ikke invitert så mange.[;)]

du har absolutt rett i det du sier der ja! ;) vi får regne litt på det.. :D er litt vanskelig å bestemme seg for sånne ting! [8D]

nei syns ikkje det er gjerrig.. Det er jo opp til den som skal gifte seg hvordan en gjør det..

Å skal en no først ha alkohol bør en jo ha forskjellig så der er noe alle liker å da blir det fort dyrt..

Mange som ikkje drikker øl og vin

ORIGINAL: Piffi Allkrydda

Det er MYE bedre det, enn at dere har bar der folk må betale for drikken! [;)]

hehe.. det er ikke et alternativ en gang!

Nei det er absolutt ikke gjerrig![:)]

Vi hadde også bare drikke til maten og kaffen[:)]

Ja det synes jeg. Gifte seg gjør man (forhåpentligvis) bare en gang og da kan man ta i litt ekstra syns jeg.

Back
Topp