er så usikker med tanke på fødsel....

Å, håper den flytter seg!
Vet du om den lå helt eller delvis over?

Jeg skal på sjekk i uke 32. Min ligger inntil kanten, men ikke over. Je håper virkelig den flytter seg med livmoren. Klarer ikke helt å forholde meg til alternativet at den gror over åpningen :/ Nei, kan ikke skje!
Den ligger delvis over. Skal også på ny ultralyd i uke 32. Krysser fingrene for oss begge!

Jeg har begynt å tenke litt på det. Blir jo min første fødsel, så har jo ikke peiling på hba jeg går til. Sett på jordmødrene og så smått begynt å lese litt. Jeg tenker at jeg ikke skal begynne å grue meg enda, men innstille meg på at det er jævlig, før det blir veldig bra☺️

Jeg SKAL ha keisersnitt!! Er i uke 19+2 og er satt opp til første samtale med jordmor/overlege allerede i oktober. Jeg er klar for en fight!! Heller 6 uker med vondt i operasjonssår enn skrekk for å miste barnet mitt!!

Jeg SKAL ha keisersnitt!! Er i uke 19+2 og er satt opp til første samtale med jordmor/overlege allerede i oktober. Jeg er klar for en fight!! Heller 6 uker med vondt i operasjonssår enn skrekk for å miste barnet mitt!!
Hva er det som gjør at du ikkje kan føde vanlig da ?

Jordmor på ultralyd spurte om mine tanker rundt fødsel i dag. Jeg forklarte saken og fikk da time til jordmorsamtale på sykehuset i oktober. Hun skjønte at jeg ikke hadde fått bearbeidet det,så jeg skulle få time til ei som var veldig flink på sånne saker. :-) Ble faktisk litt betrygget da :-)

Er jo 9 år siden jeg fikk min datter,og da ble det hastesnitt. Var masse styr og ingen koselig hendelse. Etter jeg har sett på Jordmødre og Fødeavdelingen,så kjenner jeg er jeg har begynt å få litt lyst til å føde vaginalt. Har ikke lyst til å gå gjennom seks uker hvor jeg føler magen revner av en minste bevegelse. Også hadde det vært stas å få være sammen med bebien fra den kommer til verden. Uff, jeg får prate med jordmor og høre hva hun mener. Er ikke gøy å grue deg allerede .

Er det flere som tenker på fødselen nå?
Tenker litt på det ja. Tok ks for 3,5 år siden, håper og tror jeg får føde vaginalt denne gangen. Får ta det opp med legen neste kontroll ☺

Å, håper den flytter seg!
Vet du om den lå helt eller delvis over?

Jeg skal på sjekk i uke 32. Min ligger inntil kanten, men ikke over. Je håper virkelig den flytter seg med livmoren. Klarer ikke helt å forholde meg til alternativet at den gror over åpningen :/ Nei, kan ikke skje!
Samme her,morkaka delvis over. :-/ ny ul i uke 32.

Hvis det er komplikasjoner under fødselen du er redd for, så skjønner jeg. Dessverre er det risikabelt å føde enten det er vaginalt eller med keisersnitt. Har du noen vonde opplevelser fra tidligere? Jeg håper du får føde på den måten du selv ønsker, men jeg anbefaler ingen å gå inn for et keisersnitt. :)

Hvis det er komplikasjoner under fødselen du er redd for, så skjønner jeg. Dessverre er det risikabelt å føde enten det er vaginalt eller med keisersnitt. Har du noen vonde opplevelser fra tidligere? Jeg håper du får føde på den måten du selv ønsker, men jeg anbefaler ingen å gå inn for et keisersnitt. :)
Sist hadde jeg en fødsel på 32 timer + hastekeisersnitt uten bedøvelse. Et planlagt keisersnitt kan umulig bli verre en det.. og jeg klarte meg jo :) Nå er riktignok kroppen 10 år eldre, men det får stå sin prøve!

Jeg har også tenkt masse på fødselen. Gelder meg siden jeg hadde så god opplevelse sist gang. Men bærer en konstant frykt om komplikasjoner. De fleste har ulile frykt for ulike grunner. Jeg er den typen som er livredd for sprøyter. Er redd for å måtte ta epidural siden jeg alltid er urolig med stikking. Blir nesten svimmel av tanken...

I bunn og grunn så er det viktigste at begge har det bra til slutt. Håper bare på det beste.

Sist hadde jeg en fødsel på 32 timer + hastekeisersnitt uten bedøvelse. Et planlagt keisersnitt kan umulig bli verre en det.. og jeg klarte meg jo :) Nå er riktignok kroppen 10 år eldre, men det får stå sin prøve!

Skjønner at du vil ha planlagt så ja. Fikk du virkelig ingen type bedøvelse? Det må jo ha vært forferdelig. Det blir ti år på meg også. Skal se hvordan følelsene blir etter jeg har hatt time med jordmor på sykehuset 21/10. Hun på ul i går skjønte at jeg ikke hadde fått bearbeidet fødselen og tok meg seriøst . Det satte jeg veldig pris på og ble litt roligere med tanke på fødselen :-)

Jeg har også tenkt masse på fødselen. Gelder meg siden jeg hadde så god opplevelse sist gang. Men bærer en konstant frykt om komplikasjoner. De fleste har ulile frykt for ulike grunner. Jeg er den typen som er livredd for sprøyter. Er redd for å måtte ta epidural siden jeg alltid er urolig med stikking. Blir nesten svimmel av tanken...

I bunn og grunn så er det viktigste at begge har det bra til slutt. Håper bare på det beste.

Jeg også er livredd sprøyter! Akupunktur går greit,men ikke sprøyter. Jeg var fast bestemt sist at jeg skulle klare meg med nåler og badekar. Fikk ingen av delene og endte med epidural og spinal.

Her ble det igangsatt prematurfødsel med tangforløsning sist. Risikofødsel og litt styr. Legen spurte nå om jeg hadde fått angst for å føde vaginalt siden det ble som det ble sist, hun hadde skjønt det hvis jeg ville ha ks. Men jeg vil ikke det og vi prøver vaginal fødsel ;) Følte meg trygg og ivaretatt sist, så håper på en bedre opplevelse denne gangen :)

Jeg forstår deg godt da ja. Rart de lot deg holde på så lenge tenker jeg! Jeg håper det går lettere for deg denne gangen, og at du kan nyte svangerskapet og babyen til det fulle fremover :)

Har dei målt bekkenet ditt? At du er for smal? Eller var det posisjonen til barnet som gjorde det?

Back
Topp