Er prim hverdagspålegg?

Min liker ikke prim, men elsker brunost. Det blir vel litt det samme mtp innholdet? Hun får ihvertfall brunost hver dag om hun vil.
Hadde gitt prim hver dag ihvertfall.

Her er det ikke det.. Men det er mest fordi det kun er frøkna som spiser det eventuelt, og det er er så mange andre pålegg hu spiser som vi også spiser, så da blir det til at vi kjøper det istedenfor.. Besteforeldrene har som regel prim, og det er egentlig en god løsning syns jeg :)

Min liker ikke prim, men elsker brunost. Det blir vel litt det samme mtp innholdet? Hun får ihvertfall brunost hver dag om hun vil.
Hadde gitt prim hver dag ihvertfall.
Hvorfor utsette barnet og tennene for alt det sukret? Brunost er i tillegg veldig klebrig og øker faren fot karies.

Hvorfor utsette barnet og tennene for alt det sukret? Brunost er i tillegg veldig klebrig og øker faren fot karies.
Hun får brunost hver dag OM HUN VIL. Sa aldri at hun vil ha det hver dag.

Ja. Men hun foretrekker som regel peanutsmør eller leverpostei. Det går litt i perioder.

Vi har, men den går snart ut på dato. Det er jeg som spiser det nå og da. Mini bestemmer ikke selv hva som er i matpakken, blir noen skiver med prim der også innimellom. Variasjon er bra, vi er flinke med mye grønt og frukt ellers.

De burde ikke få drikke melk heller da kanskje? Det er lite tilsatt sukker i brunost og prim. Det meste er melkesukkeret.... (i prim er det tilsatt litt sukker. I brunost ingenting. Det er sukker i makrell i tomat også, men tomatsaus burde man sikkert ikke spise heller?)

Tennene utsettes for langt mer (melke)sukker av melka ungene drikker hver dag enn den ene skiven med brunost i ny og ne.

De burde ikke få drikke melk heller da kanskje? Det er lite tilsatt sukker i brunost og prim. Det meste er melkesukkeret.... (i prim er det tilsatt litt sukker. I brunost ingenting. Det er sukker i makrell i tomat også, men tomatsaus burde man sikkert ikke spise heller?)

Tennene utsettes for langt mer (melke)sukker av melka ungene drikker hver dag enn den ene skiven med brunost i ny og ne.
Nå dro du den litt vel langt så sier meg ferdig diskutert for dette ble usakelig.

Brunost og prim er vel en av de tingene som er naturlig sukret... som så mange andre ting... ser virkelig ikke problemet med å gi de det. Langt mer farlig med disse zero produktene som er kunstig tilsatt og kan føre til langt værre ting en hull i tennene :(

Eldste liker det ikke, men minsten får det om det er tirsdag eller lørdag.

Back
Topp