Tror du må lese næringsinnhold på nugatti og en sjokoladeplate..Men så blir flere og flere barn overvektige også. Ville du lagt ei plate sjokolade på brødskiva hans? Det blir akkurat det samme. flere barn og voksne vet ikke hva maten de spiser gjør for kroppen vår, noe som er viktig for å kunne ha et sunt kosthold. Og mange vet ikke at det å spise sukker ofte er skadelig. Vi har et ansvar om å lære barna å spise riktig. Man skal ikke legge skam på pålegg og godter, men heller forklare at det er noe man kan spise av og til for kroppen vår liker ikke at det blir for mye søtt, den trives best når den får mat med næring i, slik at den kan holde seg frisk og vokse riktig.
At barna blir overvektige er foreldrene sin feil, men jeg tror ikke det kommer av skiver mer nugatti og syltetøy etc. Akkurat det kan sikkert diskuteres i det uendelige.
Men ja, hadde ungen min vært tyngre enn normalt hadde jeg kuttet ned på sukkeret.
Har også hørt flere leger anbefale nugatti til de som har unger som spiser lite, fordi det er bedre enn evt ingenting.
Det er altså mange sider av en sak annet enn overvekt..