Er prim hverdagspålegg?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvis 2-åringen får velge så er det prim på brødskiven.
Er det hverdagspålegg?

Mine har aldri smakt prim. Men det er vel i samme kategori som nugatti og syltetøy vil jeg tro, og det er ikke hverdagspålegg hos oss iallefall..

Nei, jeg kjøper det sjelden. Og hvis frøkna sier hun vil ha det på skolematen, kan jeg si at hun får på én skive og må ha noe annet på resten.

De har ikke smakt prim og får ikke nugatti eller syltetøy heller, men de er veldig glad i brunost og det kan vel egentlig likestilles med prim og det får de. Jeg er litt hysterisk på eget inntak og vil ikke videreføre det til de små. Derfor tenker jeg at et par skiver med brunost innimellom er OK ;)

Det har vi alltid i kjøleskapet. Og jeg likestiller IKKE det med nugatti ol.

De har aldri smakt, men nå kom jeg på det pålegget(savnet det) :D
Men de får brunost ofte, så jeg er ikke så streng på det. Så lenge man ikke overdriver..

Her kjøper vi en boks prim (Sprett beriket med jern) ca en gang i måneden. Det er "hverdagspålegg" her. Dette er et kompromiss meg har inngått med meg selv - inneholder mye sukker, men vil gjerne at ungen skal spise matvarer rike på jern.

Samme med brunost, kjøper en ost kanskje en gang i mnd, fordi det er en god kilde til det viktige mineralet jod.

Ungen her har ganske lavt sukkerinntak totalt: aldri nugatti (eller andre søte påleg), syltetøy, saft, brus
, lite kjeks, sjelden boller, kake osv, så da er det null stress å ha prim og brunost på brødskiva nesten daglig.

Selv om pris ikke er det verste pålegget, så er det langt fra det beste heller ;) Han får ikke. Men han tåler ikke melk da :p hadde han tålt, så tipper jeg kanskje fest pålegg hos oss

Hos oss er favoritten makrell i tomat, men om hun får det samme hver dag går hun lei. Så vi varierer mellom makrell i tomat, prim, leverpostei, hvitost og av og til hapå. Og av og til cheerios med biola istedet for brød..
Så ja, prim er hverdagspålegg, men ikke hver dag ;)

Jeg var og er veldig kresen på brødmat, så jeg tenker det viktigste er at barnet får i seg frokost/barnehagemat/skolemat. For alternativet hos meg var at jeg kastet maten mamma sendte med.. :o

Back
Topp