Er partner med på kontrollene?

M

Moderator Camilla

Guest
Noen er med på alt og andre har ikke mulighet eller vil bli med på kontroller. Hvordan er det med din partner, har han/hun mulighet til å bli med på kontrollene, eller er jobb en hindring? :)
 
Min mann er veldig engasjert i graviditeten og er med på alle kontrollene. Han jobber kun kveld, så jobb er heldigvis ikke en hindring for oss :)
 
Her måtte jeg tvinge gubben med på ultralyd :p Er fordi han mister arbeidstimer da, så får mindre tid hjemme med guttungen vi allerede har om han er med på mange kontroller.
 
Han var med på en av ultralydene, utover det så jobber han så er ikke lett å få fri til alt. Pluss at mye av oppfølgningen jeg får er ikke så nødvendig at han blir med på. Funker for oss.
 
Han var med på den første kontrollen, og alle ultralydene. Har ikke vært med på alle kontrollene, men prøver å være med når det måter. Greit at begge kan være med innemellom slik at jeg ikke glemmer alt vi lurer på, eller kanskje han lurer på noe jeg ikke kan gi svar på osv. Også handler det litt om at han blir «inkludert» i graviditeten. Så det ikke er bare meg det handler om og som får oppleve alt. Vi er jo tross alt to om denne graviditeten og babyen [emoji5] Han er med på det han får til, men er ikke med på alle kontrollene da det ikke er nødvendig
 
Han var med på den første kontrollen, og alle ultralydene. Har ikke vært med på alle kontrollene, men prøver å være med når det måter. Greit at begge kan være med innemellom slik at jeg ikke glemmer alt vi lurer på, eller kanskje han lurer på noe jeg ikke kan gi svar på osv. Også handler det litt om at han blir «inkludert» i graviditeten. Så det ikke er bare meg det handler om og som får oppleve alt. Vi er jo tross alt to om denne graviditeten og babyen [emoji5] Han er med på det han får til, men er ikke med på alle kontrollene da det ikke er nødvendig
Veldig greit å være to til tider ja ;) Kjenner til det.. Også har man jo gjerne mange spørsmål i etterkant :hilarious:
 
Nei, kun ultralyd her. Men jeg synes det er helt greit. Han har tidligere kanskje vært med helt på slutten, samt alle overtidskontroller på sykehuset :)
 
Her var han på jobb under oul, men skal på ny i morgen for en ekstra sjekk av hjertet, så denne gang får han bli med :) Han er ikke med på jordmorkontroller ettersom han enten er utreist på jobb, eller hjemme med storesøster :joyful:
 
Veldig greit å være to til tider ja ;) Kjenner til det.. Også har man jo gjerne mange spørsmål i etterkant :hilarious:

Ja, kommer hjem også spør samboer over telefonen om noe f.eks. Å da blir det sånn: Oii! Deet glemte jeg å spørre om![emoji28] Han har husken litt mer på plass enn hva jeg har for tiden [emoji23] begynt å notert på lappe og lagt i svangerskapsmappa mi nå- så jeg er sikker på at den lappen ikke blir glemt av hjemme [emoji23]
 
Samboer var med på de to første timene hos jordmor, første for å bli kjent og andre for å erklære farsskap. Eller er han med på UL. Han må ta fri fra jobb og jobbe inn igjen timene han går glipp av, så jeg har sagt at han får velge selv hva han vil være med på. Spørsmål han må ha til lege/jordmor skriver han ned slik at jeg husker å spørre ;)
 
Jordmor e liksom min ting så der vil eg egentlig ikkje ha han med! Ingen spesiell grunn te koffor e bare sånn eg føle da! Foreløpig e han heime dei dagene eg har jm time og ul timer så han får være med på ul, vært med på 3/4 te nå :)
 
Jordmor e liksom min ting så der vil eg egentlig ikkje ha han med! Ingen spesiell grunn te koffor e bare sånn eg føle da! Foreløpig e han heime dei dagene eg har jm time og ul timer så han får være med på ul, vært med på 3/4 te nå :)
 
Han har vært med på alt av kontroller utenom den siste hos legen med glukosebelastning [emoji4] Han vil gjerne være med og det syns jeg bare er veldig koselig. Første gang for oss begge.
 
Min er med på oppfølging på sykehus, dvs ultralyd og evt andre tilleggsundersøkelser, vanlig svangerskapsoppfølging går jeg på alene og er fornøyd med det [emoji4]
Sist gang var han med på en jm-time også, men det var for å bekrefte farskap. Nå er vi gift, så slipper unna det denne gangen..
 
Min mann er kun med på ultralyd, jordmor- og legekontrollene er ikke så veldig interessante føler jeg. Selv om han helt sikkert hadde hatt godt å være med og få en større forståelse for og tilknytning til barnet. Tror han var med på alt med første barnet.
 
Herlig å se at dere har partnere som er involvert og interesserte :)
 
Back
Topp