Er partner med på kontrollene?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Er partneren din med på alle kontrollene? :) Går du på kontroll hos lege, jordmor eller kanskje begge deler? :)

Jeg går til jordmor, og partner er alltid med [emoji4] Er førstegangsfødende, så tenker det er veldig viktig for oss begge to å delta og plukke opp mest mulig informasjon :-) i tillegg har vi ulike ting vi lurer på, og da får vi mest mulig svar :-)

Er førstegangs men går alene. Vært en gang til lege og en gang til jordmor.
Mannen har vært med på ultralyd og det var viktig for oss begge. Men at han skal måtte ta fri fra jobb for å høre meg og jordmor snakke om bevegelser og underlivsplager og urinprøver - det synes jeg er bortkasta tid. Han vill blitt med om jeg spurte, men foretrekker egentlig å være alene på kontroll.

I begge svangerskapene har jeg gått alene til jordmor. Far er med på tidlig ultralyd og ordinær ultralyd.
Kanskje han blir med på siste kontrollen :)

Han har vært med på alle ultralyder og vekstkontroller, men lege/jordmor og de "vanlige" kontrollene har han ikke vært med på. Pga forrige fødsel har vi egne fødselssamtaler på sykehuset som han også er med på, men øvrige kontroller er litt uinteressante for han syns jeg. Urinprøver, blodtrykk og å prate om diverse plager er liksom ikke noe han trenger å få med seg. :hilarious:

Førstegangsforeldre, og pappaen var med på første kontroll og ultralyd, men ikke videre kontroller. Har fått all oppfølging av jordmor. Føler det er litt unødvendig om han må ta fri fra jobb så ofte, det skjer jo ikke så mye spennende på kontrollene, og jeg ringer han etter hver time for å fortelle hva hun har sagt :)

Går alene uten om 2 ultralyder han ble med på. Timene med jordmor liker jeg å gjøre alene :)

I begge svangerskapene har jeg gått alene til jordmor. Far er med på tidlig ultralyd og ordinær ultralyd.
Kanskje han blir med på siste kontrollen :)
Samme her! Han var med på siste kontroll sist + overtidskontrollen. Denne gangen tenker jeg det holder om han er med på en eventuell overtidskontroll.

Nei han er ikke med. Ser ikke behovet:) Også bor vi i Oslo og jeg jobber og har fastlege 30 min unna.

Nei. Han har vært med på ultralyder, men kontrollene foretrekker både han og jeg at jeg tar selv.

Er førstegangs, går alene[emoji1] Han har vært med på et par ul, og til jordmor en gang (for å signere farskap) Ser ikke poenget med at han er med hver gang :)

Jeg følges hovedsakelig opp ved sykehuset, og der er alltid samboer med. Når jeg er på kontroll hos lege eller jordmor i mellom, så er han som oftes med :)

Jeg går kun til fastlege, og ellers er det vekst estimering 1 gang vær 4.uke med UL.
Mannen har våre med på UL-ene når han har kunnet ta seg fri. Han er ikke med på svangerskapskontroll hos legen. Dette er vårt 3.barn sammen. Han var langtids sykemeldt når vi fikk vår 1.sammen pga flere operasjoner... Da var han med på absolutt alle kontroller samme hva, og etter fødsel med på alle kontroller på helsestasjon. :D

Vært med på alle ultralydene men ikke kontrollene.. Skal være med neste JM-time da, fordi at det er der det skrives under på farskapspapirer nå..

Innimellom [emoji4]

Han har ikke mulighet, og det hadde blitt veldig dyrt for oss også. Når jeg reiser til/fra sykehuset koster det meg 170kr. Skal han bli med blir det 340kr (170*2). Vi sparer det vi kan av feriedager så vi klarer å komme oss til barnehagestart i august til neste år etter 100% permisjon ved at jeg tar med meg all ferie fra i år og han det han klarer, bortsett fra det vi må ta ut pga ferie fra barnehagen og planleggingsdager. Vi tar derfor aldri feriedager samtidig...

Han ble med på OUL da ❤️ Jeg melder med han før kontrollene og ringet alltid etterpå, pluss sender bilder av UL-bildene om det er noen, han synes jo det er veldig stas.

Han har ikke vært med på noen hittil og jeg har frem til nå kun gått til fastlege. Neste kontroll blir hos jordmor og da blir han med. Dette fordi jordmor og han også skal bli kjent da det er henne som skal være med oss i fødsel. :)

Han var med på oul selvfølgelig, men ingen andre kontroller. Skal være med neste gang for å signere farskap. Dette er vårt andre barn, og gjorde det likt sist. Ingen av oss som har følt det nødvendig at han har vært med på time hos lege/jordmor.

Back
Topp