Er partner med på kontrollene?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
Samboer er med på det jeg spørr han om å være med på, men til nå har det bare vært 3 av ultralydene mine på sykehuset. Vil ikke han skal måtte ta seg fri for masse fra jobb for å være med meg på alt. Men jeg vet at er det en time jeg trenger han der så blir han med.

Han var med på oul selvfølgelig, men ingen andre kontroller. Skal være med neste gang for å signere farskap. Dette er vårt andre barn, og gjorde det likt sist. Ingen av oss som har følt det nødvendig at han har vært med på time hos lege/jordmor.

Så at det stod noe om farskap på kontrollskjema hos jordmor. Er dette det samme som far skal sende inn til nav etter fødsel?

Da jeg skulle føde første gang var samboeren med på alle kontrollene. Denne gangen ser ikke jeg behovet for å ha han der, men han har vært med på ultralydene :-)

Jeg går kun til lege denne gangen da jeg ikke fikk kjemi med jordmoren min. Legen min er helt fantastisk og jeg føler meg ordentlig tatt vare på og trygg :-)

Jeg gikk første kontroll til lege, resten hos jordmor. Av den grunn at jeg føler hun kan mer om svangerskap og fødsel enn legen. Pappan har vært med på oul såklart, men vi ser ikke vitsen med at han er med på vanlig kontroll hos jordmor.

Så at det stod noe om farskap på kontrollskjema hos jordmor. Er dette det samme som far skal sende inn til nav etter fødsel?

Vi har sendt inn nå på forhånd. Tror det blir mindre stress enn når vi sist måtte møte på nav kontor for å ordne farskap i etterkant... Man trenger vel bare å melde i fra engang?

Back
Topp