Er pannekaker middag?

Kommer helt an på hva du fyller pannekaken med det.
Kan likegodt være dessert som middag

Ja her i huset ser vi på det som middag iallefall.
Men klart, det blir mer middag om man har bacon til eller kjøttdeigfyll enn kun sukker og syltetøy:P

For min egen del kommer det litt an på hvordan type pannekaker det er snakk om.
Fins jo så mange, hehe.
For min del blir den standard søte-pannekaken litt mer dessert enn middag, men det er jo litt hva man er vandt til.
Jeg lager ofte havrepannekaker som hos oss absolutt går som middag, som også er kjempe mettende :-)

Det spør som andre har sagt hva du fyller de med og hva de er laget av.
Men "vanlige" pannekaker med blåbærsyltetøy og sukker er dessert eller søndagskos for meg :happy:

Jeg liker ikke pannekaker. Men mann og barn spiser de med bacon, blåbærsylte og sukker.
De kan like gjerne ha det til lunsj som middag

Ja, men vi har det ikke ofte. Er ikke så sunt at vi blir å spise det mer enn noen ganger i året.
Har som regel fyll av bacon og ost i dem og gratinerer dem. Noe som gjør det enda mer usunt. :p

Jeg er født på 80- tallet og vokste opp med melmat.

Vi hadde alltid tomatsuppe med makaroni først. Og så pannekake med blåbær.

Eller ertesuppe med vafler, syltetøy og rømme.

Dessverre vokste ikke mannen min opp på samme viset, han ser ikke på dette som middag. Bu huuuuuu

Ja, absolutt!

Nammm, med servelatpølse eller bacon, løk, paprika og mais. Også kjempe godt som dessert med sukker eller feks syltetøy.

absolutt. Pleier å ha i litt grovt mel og havregryn, ingen sukker. Barna i barnehagen elsker det :) (lillesnuppa her i hus er 6 mnd, så hun har ikke fått smake enda.. )

Ja, lager dem grove med havregryn i. Da blir de naturlig søte og metter lengre :) pleier gjerne å ha tomatsuppe eller blomkålsuppe først når vi har pannekaker da :)

Back
Topp