Er navnet klart?

Har dere funnet et navn

• Antall som har svart
    66
Nei vi sliter veldig! Har flere venner som også venter jente så jeg begynner å bli litt stressa, vil ikke at de skal velge et navn som vi også vurderer :hilarious:

Hehe. Olivia er fint men det er det mest brukte navnet i 2023 og generelt vært blant de ti mest populære navnene de siste 10 år :laughing002
Ja, var det vi fant ut også, så slo det ganske fort fra oss:smiley-ashamed004 Tror og håper Thale er mindre utbredt - også i 2024:laughing002

Vi har også kikket en del på familienavn, og gått litt bakover i slektstreet for å finne inspirasjon for hva babyen skal hete. Tror kanskje vi ender opp med et par-tre forslag og så bestemmer vi oss endelig etter fødselen :)

Vi skulle egentlig ha Johan etter morfar, men så brukte søskenbarnet mitt det på sin sønn :( så vi velger et annet. Blir et mer 90-talls navn :P så regner med det ikke blir så mange som heter det.

Vi har også kikket en del på familienavn, og gått litt bakover i slektstreet for å finne inspirasjon for hva babyen skal hete. Tror kanskje vi ender opp med et par-tre forslag og så bestemmer vi oss endelig etter fødselen :)
Vi har gjort det med våre to, må nok dukke inn i 'my Heritage' å se etter nye navn til denne babyen.

Vi har tre navn vi liker veldig godt og har bestemt oss for å ikke avgjøre det før hun faktisk er født, slik at vi kan kjenne på det der og da hvilket av de som passer best, men jeg tror vi begge egentlig er enige om hvilket vi helst vil ha :Heartpink

Vi har bestemt oss og både vi og alle vi kjenner kaller han for navnet sitt. Så med mindre det føles helt feil når han kommer ut, så er navnet satt :D Vi har ingen andre forslag per nå som back up navn, så håper vi slipper å måtte finne et nytt!

Jeg synes jentenavn er utrolig vanskelig.. Med guttene hadde jeg bestemt meg et par-tre måneder før termin, og var helthelt sikker på navnene. Men nå klarer jeg ikke finne den samme sikkerheten. Vi har et navn vi er ganske enige om, men jeg har ikke den samme følelsen rundt dette navnet som jeg hadde med guttenes. Det plager meg veldig.. Så klarer ikke slå meg til ro med at det skal bli det navnet. Prøver å lete etter navn og leser masse navnelister. Finner masse fint, men ingenting som føles «helt rett». Sykt vanskelig.

Jeg har ett jentenavn, men ser at det er mange som velger det i år, da har jeg ikke så lyst til å bruke det likevel. Misforstå meg rett, hun trenger ikke et veldig eget navn, men det er jo greit når lærer slipper å rope opp tre stk i klassen med samme navn. Da blir det liksom litt mer tungvindt. Nei, vi får se.

Jeg har ett jentenavn, men ser at det er mange som velger det i år, da har jeg ikke så lyst til å bruke det likevel. Misforstå meg rett, hun trenger ikke et veldig eget navn, men det er jo greit når lærer slipper å rope opp tre stk i klassen med samme navn. Da blir det liksom litt mer tungvindt. Nei, vi får se.

Ønsker så gjerne å unngå det samme selv. Jeg har et navn som var veldig vanlig for mitt årskull, og har _alltid_måttet være *fornavn etternavn*. Til og med på universitetet.. Og det er så sykt irriterende. Særlig når ingen klarer å skrive/si etternavnet mitt riktig heller (er ikke et særlig komplisert etternavn akkurat..). Man vil vel alltids treffe på noen som heter det samme etterhvert, men forhåpentligvis ikke i hver eneste gruppering man havner i.

Ønsker så gjerne å unngå det samme selv. Jeg har et navn som var veldig vanlig for mitt årskull, og har _alltid_måttet være *fornavn etternavn*. Til og med på universitetet.. Og det er så sykt irriterende. Særlig når ingen klarer å skrive/si etternavnet mitt riktig heller (er ikke et særlig komplisert etternavn akkurat..). Man vil vel alltids treffe på noen som heter det samme etterhvert, men forhåpentligvis ikke i hver eneste gruppering man havner i.
Ja, det er nettopp det. Det går helt fint at noen heter det samme, men om man hele tiden skal kalles ved navn og bokstav på etternavn, så blir det litt kjedelig.

Nei, jeg sliter veldig med navn! Det er alltid noe i veien med at man har en relasjon til minst en person med det navnet eller så er det for populært. Syntes det er så mange fine navn på engelsk, men de passer jo ikke på norsk :facepalm:

Nå er det 20 dager til termin så spørs om denne jenta blir navnløs i noen dager :hilarious:

Vi sliter selv med et jentenavn.. det nærmer seg jo veldig og jeg føler jeg har så mange krav.. skal være enkelt helst to stavelser, og gå fint alene med vårt kort etternavn (ikke dobbelt navn) slutte på a, skal kunne brukes i utlandet (vi har slekt som må kunne uttale uten at det blir helt koko laughing6 og det er en del navn som passer... men finner ikke noe jeg faktisk..liker..

Ja, var det vi fant ut også, så slo det ganske fort fra oss:smiley-ashamed004 Tror og håper Thale er mindre utbredt - også i 2024:laughing002
Sniker - vi valgte et SJELDENT navn, fordi da jeg vokste opp het alle det samme; i min klasse var det nathalie a og nathalie b, Benjamin a/b, Sara a/b, Markus a/e, Morten a/b, Jens a/b osv osv osv osv. Så der var mitt mål! Å IKKE ha samme navn som alle andre. Haha. Men nå, joa, er i barselgruppe med en med samme navn, og det er også på topp 25 for 2023 :banghead: o_O:happy090 er så typisk! Haha

Sniker - vi valgte et SJELDENT navn, fordi da jeg vokste opp het alle det samme; i min klasse var det nathalie a og nathalie b, Benjamin a/b, Sara a/b, Markus a/e, Morten a/b, Jens a/b osv osv osv osv. Så der var mitt mål! Å IKKE ha samme navn som alle andre. Haha. Men nå, joa, er i barselgruppe med en med samme navn, og det er også på topp 25 for 2023 :banghead: o_O:happy090 er så typisk! Haha
Det er så typisk! :smiley-ashamed004 Vi valgte et navn til første som er relativt vanlig, men blant eldre folk og ikke babyer/små barn. Ca 20 stk som får det navnet hvert år nå. Vi bor på en veldig liten plass, og det var selvfølgelig en til som fikk det navnet samme året:whacky011 men de hører til forskjellig skolekrets, så det går nok bra:laughing002

Vi ender nok med et navn fra oldemor-generasjonen, og ser jo at de vi vurderer kryper litt oppover statistikken om vi ser på de siste årene. Det er vel typisk at disse navnene fra den generasjonen kommer tilbake, og at andre også har de samme navnene på sine oldemødre eller man bare synes det er fint når det begynner å komme inn bevisstheten igjen. Får nok ikke bestemt oss før vi har møtt babyen :)

Det er så typisk! :smiley-ashamed004 Vi valgte et navn til første som er relativt vanlig, men blant eldre folk og ikke babyer/små barn. Ca 20 stk som får det navnet hvert år nå. Vi bor på en veldig liten plass, og det var selvfølgelig en til som fikk det navnet samme året:whacky011 men de hører til forskjellig skolekrets, så det går nok bra:laughing002
Akkurat samme skjedde her! Bor i ei lita bygd - med én skole :banghead: o_O :happy090

Back
Topp