Nei vi sliter veldig! Har flere venner som også venter jente så jeg begynner å bli litt stressa, vil ikke at de skal velge et navn som vi også vurderer 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Ja, var det vi fant ut også, så slo det ganske fort fra ossHehe. Olivia er fint men det er det mest brukte navnet i 2023 og generelt vært blant de ti mest populære navnene de siste 10 år![]()
Tror og håper Thale er mindre utbredt - også i 2024
Vi har gjort det med våre to, må nok dukke inn i 'my Heritage' å se etter nye navn til denne babyen.Vi har også kikket en del på familienavn, og gått litt bakover i slektstreet for å finne inspirasjon for hva babyen skal hete. Tror kanskje vi ender opp med et par-tre forslag og så bestemmer vi oss endelig etter fødselen![]()

Jeg har ett jentenavn, men ser at det er mange som velger det i år, da har jeg ikke så lyst til å bruke det likevel. Misforstå meg rett, hun trenger ikke et veldig eget navn, men det er jo greit når lærer slipper å rope opp tre stk i klassen med samme navn. Da blir det liksom litt mer tungvindt. Nei, vi får se.
Ja, det er nettopp det. Det går helt fint at noen heter det samme, men om man hele tiden skal kalles ved navn og bokstav på etternavn, så blir det litt kjedelig.Ønsker så gjerne å unngå det samme selv. Jeg har et navn som var veldig vanlig for mitt årskull, og har _alltid_måttet være *fornavn etternavn*. Til og med på universitetet.. Og det er så sykt irriterende. Særlig når ingen klarer å skrive/si etternavnet mitt riktig heller (er ikke et særlig komplisert etternavn akkurat..). Man vil vel alltids treffe på noen som heter det samme etterhvert, men forhåpentligvis ikke i hver eneste gruppering man havner i.

og det er en del navn som passer... men finner ikke noe jeg faktisk..liker..Sniker - vi valgte et SJELDENT navn, fordi da jeg vokste opp het alle det samme; i min klasse var det nathalie a og nathalie b, Benjamin a/b, Sara a/b, Markus a/e, Morten a/b, Jens a/b osv osv osv osv. Så der var mitt mål! Å IKKE ha samme navn som alle andre. Haha. Men nå, joa, er i barselgruppe med en med samme navn, og det er også på topp 25 for 2023Ja, var det vi fant ut også, så slo det ganske fort fra ossTror og håper Thale er mindre utbredt - også i 2024
![]()
er så typisk! HahaDet er så typisk!Sniker - vi valgte et SJELDENT navn, fordi da jeg vokste opp het alle det samme; i min klasse var det nathalie a og nathalie b, Benjamin a/b, Sara a/b, Markus a/e, Morten a/b, Jens a/b osv osv osv osv. Så der var mitt mål! Å IKKE ha samme navn som alle andre. Haha. Men nå, joa, er i barselgruppe med en med samme navn, og det er også på topp 25 for 2023![]()
er så typisk! Haha
Vi valgte et navn til første som er relativt vanlig, men blant eldre folk og ikke babyer/små barn. Ca 20 stk som får det navnet hvert år nå. Vi bor på en veldig liten plass, og det var selvfølgelig en til som fikk det navnet samme året
men de hører til forskjellig skolekrets, så det går nok bra
Akkurat samme skjedde her! Bor i ei lita bygd - med én skoleDet er så typisk!Vi valgte et navn til første som er relativt vanlig, men blant eldre folk og ikke babyer/små barn. Ca 20 stk som får det navnet hvert år nå. Vi bor på en veldig liten plass, og det var selvfølgelig en til som fikk det navnet samme året
men de hører til forskjellig skolekrets, så det går nok bra
![]()