Er mat dyrt?

Ved intoleranse så får man ingen støtte, ved prøver som er bevist ved blodprøver og andre undersøkelser så får man dekket dette.
Det er svært få barn som slår ut ved prøver og det er slik at de fleste vokser det av seg. Så ingen støtte dessverre.
Bortsett fra mme som du får på blåresept :)

Mye mulig det er slik det er. Men dette barnet vet jeg fikk uansett.
Det er mange matallergier som ikke kan påvises med blodprøver også, men det betyr ikke at man ikke er allergisk.
Det kan jeg skrive under på;)

Mye mulig det er slik det er. Men dette barnet vet jeg fikk uansett.
Det er mange matallergier som ikke kan påvises med blodprøver også, men det betyr ikke at man ikke er allergisk.
Det kan jeg skrive under på;)

Det kan jeg skrive under på også! Jeg har masse matallergi og får ikke støtte til noe :(
Min sønn har også matallergi og ikke noe de dekker der heller. Når jeg spurte så fikk jeg at det må bevises ved prøver!

Det kan jeg skrive under på også! Jeg har masse matallergi og får ikke støtte til noe :(
Min sønn har også matallergi og ikke noe de dekker der heller. Når jeg spurte så fikk jeg at det må bevises ved prøver!

Merkelig at det gjøres forskjell. Har heller aldri fått noe dekka, har heller ikke undersøkt noe rundt det, men nå har jeg ikke akkurat måttet endre kostholdet mitt så mye pga det siden det er snakk om nøtter og sitrus. Men det slår ikke ut på blodprøver.

Aner ikke hvor mye penger vi bruker på mat. Sikkert altfor mye.
Om det er dyrt fordi dyra skal ha det best mulig og bøndene får rimelig lønn så betaler jeg med glede!
Matprisene stiger jo hele tiden(?) og det er vel mest på grunn av avgifter...

Ja jeg syns det er det dyrt. Vi heldige og kan reise til sverige akkueat når det passer oss og det har vi spart en del på :)

Er ikke dyrt i forhold til inntekt.
Regnestykket mitt er ikke ferdig enda på hvor mye vi bruker, men rundt 2000-2500 i mnd :)

Sammenlignet med f.eks Irland så er Norge billigere både på mat og bolig i forhold til inntekt

Wow! 2000,- i måneden? Hvordan ser menyen ut, hvor mange er dere og hvilken butikk handler dere på? Hehe

Wow! 2000,- i måneden? Hvordan ser menyen ut, hvor mange er dere og hvilken butikk handler dere på? Hehe

Hadde nok vært på 3000-3500 om vi hadde handlet kjøtt i butikken da. Er 2 stk bare, og handler kjøtt i sverige og på gilde så sparer en del der. Men dette er kun fordi vi har muligheten. Syns fortsatt ikke det er dyrt i forhold til inntekt:)
Ellers handler vi på Rema og kjøper det jeg har lyst på:)

Vi bruker nok alt for mye på mat i mnd. Grunnen til det er at vi er innom butikken nesten daglig. Er ikke flinke til å lage meny og planlegge. Har heller ikke noe særlig frysemuligheter, så kan ikke kjøpe inn større kvantum når det er tilbud.

Før brukte vi i snitt 16 000 i mnd på
Mat, det siste året har vi brukt 11 000 i snitt pr mnd på matbutikker. Synes det er dyrt, spesielt det å spise sunt. frukt å grønt koster alt for mye synes jeg, samme me reint kjøtt. Er ikke rart folk handler dritt mat å spiser på
MC donalds, er jo mye billigere det en å spise sunt.

Mat, det siste året har vi brukt 11 000 i snitt pr mnd på matbutikker. Synes det er dyrt, spesielt det å spise sunt. frukt å grønt koster alt for mye synes jeg, samme me reint kjøtt. Er ikke rart folk handler dritt mat å spiser på

Hvor mange er dere? 16000 er jo det jeg får utbetalt i lønn hver mnd:o

Siste måneden har jeg brukt 10000 på mat og husholdning, 4 personer ingen bleiebarn...

Har ingen spesielt dyre vaner, ingen røyk eller snus... Planlegger uka, går mellom 1500-2000 på en ukehandling, galskap

Om det er dyrt fordi dyra skal ha det best mulig og bøndene får rimelig lønn så betaler jeg med glede!
Matprisene stiger jo hele tiden(?) og det er vel mest på grunn av avgifter...
Signerer deg; )

McDonald's er vel ikke mye billig. En meny koster jo 100-lappeno_O

Mat er ikke dyrt i forhold til før, og i forhold til veldig mange andre land. Men hvor bra det egentlig er, med tanke på miljø og dyrevelferd, er en annen sak. Dyrt i lengden...

Økologisk mat burde vært subsidiert i mye større grad for at det skal bli billigere, og resten burde hatt høyere avgifter.

*innlegget

Back
Topp