Så rartNei, det gjør man ikke. Er jo mat man kan kjøpe på helsekost og utvalgte butikker, det er bare mye dyrere enn vanlig mat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så rartNei, det gjør man ikke. Er jo mat man kan kjøpe på helsekost og utvalgte butikker, det er bare mye dyrere enn vanlig mat.
Ved intoleranse så får man ingen støtte, ved prøver som er bevist ved blodprøver og andre undersøkelser så får man dekket dette.
Det er svært få barn som slår ut ved prøver og det er slik at de fleste vokser det av seg. Så ingen støtte dessverre.
Bortsett fra mme som du får på blåresept![]()
Mye mulig det er slik det er. Men dette barnet vet jeg fikk uansett.
Det er mange matallergier som ikke kan påvises med blodprøver også, men det betyr ikke at man ikke er allergisk.
Det kan jeg skrive under på![]()
Det kan jeg skrive under på også! Jeg har masse matallergi og får ikke støtte til noe![]()
Min sønn har også matallergi og ikke noe de dekker der heller. Når jeg spurte så fikk jeg at det må bevises ved prøver!
Er ikke dyrt i forhold til inntekt.
Regnestykket mitt er ikke ferdig enda på hvor mye vi bruker, men rundt 2000-2500 i mnd
Sammenlignet med f.eks Irland så er Norge billigere både på mat og bolig i forhold til inntekt
Wow! 2000,- i måneden? Hvordan ser menyen ut, hvor mange er dere og hvilken butikk handler dere på? Hehe
Før brukte vi i snitt 16 000 i mnd på
Mat, det siste året har vi brukt 11 000 i snitt pr mnd på matbutikker. Synes det er dyrt, spesielt det å spise sunt. frukt å grønt koster alt for mye synes jeg, samme me reint kjøtt. Er ikke rart folk handler dritt mat å spiser på
MC donalds, er jo mye billigere det en å spise sunt.
Signerer deg; )Om det er dyrt fordi dyra skal ha det best mulig og bøndene får rimelig lønn så betaler jeg med glede!
Matprisene stiger jo hele tiden(?) og det er vel mest på grunn av avgifter...
Før brukte vi i snitt 16 000 i mnd på
Mat, det siste året har vi brukt 11 000 i snitt pr mnd på matbutikker. Synes det er dyrt, spesielt det å spise sunt. frukt å grønt koster alt for mye synes jeg, samme me reint kjøtt. Er ikke rart folk handler dritt mat å spiser på
MC donalds, er jo mye billigere det en å spise sunt.
Helt enig!McDonald's er vel ikke mye billig. En meny koster jo 100-lappen![]()
McDonald's er vel ikke mye billig. En meny koster jo 100-lappen![]()
Nå var det ikke det jeg siktet til. Innlegg fremsto som at folk tok middagen på McDonald's I stedet for å lage middag hjemme....og en salat på en helt ok restaurant får man vel ikke billigere enn 149,-?![]()