Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dyrt nok hvertfall, syns det går utrolig mye penger til mat!
Sunn mat er ikke så dyrt som alle skal ha det til. Se f.Eks på grønnsakene i frysedisken, kjempe billig, også får du mye for pengene. Også first price laksefileer koster rundt 40 kr for 4 stykker om jeg ikke husker feil.. Man må bare planlegge ting bedre og selvfølgelig handle på riktig butikk!! Er det noe som er dyrt her i landet så er det jo frossen pizza.. Noe som er bra. Du kan lage endel sunn mat for pengene en frossen pizza koster![]()
Får dere ikke noe dekket pga allergier?Jeg syns det er veldig dyrt! Vi er to voksne og 3 barn, yngste må ha melkefritt og glutenfritt kosthold. Vi handler for 7-8 000 i mnd, og det er ca 35% av det vi har utbetalt tilsammen.
Ikke ennå, vi er i utredningsfasen nå, og etter det får vi kun dekket mme. Resten av kosten må vi stå for selv.Får dere ikke noe dekket pga allergier?
Men dere får vel dekket kosthold senere når h*n spiser annet enn mme? Hvis det blir diagnotisert?Ikke ennå, vi er i utredningsfasen nå, og etter det får vi kun dekket mme. Resten av kosten må vi stå for selv.
Nei, det gjør man ikke. Er jo mat man kan kjøpe på helsekost og utvalgte butikker, det er bare mye dyrere enn vanlig mat.Men dere får vel dekket kosthold senere når h*n spiser annet enn mme? Hvis det blir diagnotisert?
Nei, det gjør man ikke. Er jo mat man kan kjøpe på helsekost og utvalgte butikker, det er bare mye dyrere enn vanlig mat.
De jeg kjenner med barn som har det samme har ikke fått det. Jeg har søsken som var både melk og gluten allergisk og vi fikk ikke ekstra for den maten. Hvorfor det er forskjell vet jeg ikke.Jeg jobbet med en som hadde glutenintoleranse for noen få år siden, og de fikk ihvertfall en viss sum i mnd for å dekke ekstra matutgifter.
De jeg kjenner med barn som har det samme har ikke fått det. Jeg har søsken som var både melk og gluten allergisk og vi fikk ikke ekstra for den maten. Hvorfor det er forskjell vet jeg ikke.
Jeg jobbet med en som hadde glutenintoleranse for noen få år siden, og de fikk ihvertfall en viss sum i mnd for å dekke ekstra matutgifter.