Er mannen/pappa klar?

Er nok vanlig at både far og mor får litt panikk eller blir litt satt ut når det går opp for dem at det skjer snart. Det er litt skummelt å skulle bli foreldre for første gang ;) får sånne tanker innimellom jeg selv om jeg gleder meg aller mest.

Her er pappaen ganske engasjert og viser tydelig at han gleder seg. Spør alltid om hvordan det går med snuppa i magen og meg. Han tar også godt vare på meg som ikke er i form (bekkenløsning). Så jeg har blitt veldig positivt overrasket! Han er ikke like engasjert når det kommer til utstyr, mulig fordi jeg undersøker alt om alt likevel. ;)

I dag spurte han (på eget initiativ) hvordan det gikk på kontroll :) Dette til tross for at det var hans form som var i spotlight'en, da han var matforgiftet :P
Så det er jo en bedring! Litt kos med magen også.

Satser på den er den normale pappa-tilstanden, at han er klar når det har skjedd. Han gleder seg veldig til snuppa blir over et år og han kan leke med henne.
Er nok skummelt for han å skulle få et barn, når han ikke kan noe særlig om det egentlig.

En blir liksom kastet inn i en ny jobb uten noen form for utdanning. ;) Klart det er skummelt da. Jeg jobber i barnehage, så mannen syntes vel at jeg hadde et fortrinn der med vår første, men det er jo ikke spedbarn vi har med å gjøre. :P Sikkert de ti første bleieskiftene måtte jeg ta for det kunne jeg, mente han, og han var nervøs for å gjøre det selv. Etterhvert fikk han ta mer og mer over. ;)

Ja, men det ER helt på trynet at det koster så mye. Spesielt bilsikring og annet sikkerhetsutstyr! :-/
Er ikke rart folk sluntrer unna på bilsikring.

Ja, det er sant. Jeg er igrunn enig med han. Bare vogna kostet minst 8000,- og så er det seng, madrass, bilstol ++

Hvet ikke hvor klar han er, han har bare vært hjemme 2 måneder av graviditeten, i midten ca. Er spent på om han får med seg slutten eller om ting skjer før slik at han får forhåpentligvis med seg fødselen hvertfall. Hehe

her er han klaril sin første, han vet sånn ganske greit hva det innebærer da jeg har en del mindre søsken og tantunger -minste på 5mnd :)
Snakket om det igår da han syntes det var vanskelig å forbrede seg når han ikke så meg daglig, og at tiden brått går så fort ;) Han gleder seg som en unge til 3D ul da.. han synes sånt er så gøy!
siden jeg jobber med barn mener han jeg kan mest og det går jo ikke så han leser og spør som bare det ;p

Jeg tror min mann er klar, ihvertfall har han det aller viktigste i sine øyne klart.. Pulk og bæremeis var klart før jul, selv om det er leeenge til jr er stor nok til å bruke det :)
Resten er han ikke så interessert i, enn så lenge. Håper det blir litt bedre nå mot slutten :)

Her forbereder han seg ved å bygge barnerom. :-)
Har vært med på oul, og spør jo hvordan det går på kontroller.
Ellers hjelper han jo med de to vi har fra før, bærer tunge ting for meg osv. :-)
Snakker ikke så mye, men vi snakket jo litt i førsten, da det var et sjokk.
Og vi har nok begge litt kalde føtter av og til, og tenker mye på framtidige ferier osv.
Men for samboier sin del, er det nå barnerom som har fokus, og et større bad.
Og det synes jeg er bare positivt. :-)
Synes også det er bra at han viser bekymring rundt bil, økonomi og ferier osv, for det viser jo at han faktisk tenker over det. Og godt å vite at man ikke er alene om å tenke enkelte ting. :-)

Back
Topp