Er kvalmen der hele tiden hos dere?

Har vært konstant kvalm konstant. Ble innlagt på sykehuset i går, pga ketoner i urinen og vektnedgang :depressed:
Hvor mye har du gått ned? Og hva vil ketoner i urinen si?

Jeg er kvalm konstant. Spiser jeg noe øker den sykt i intensitet i tillegg.
 
Hele tiden...men variabel styrke. Ugg ugg..
 
Kjøp ingefær-rot, skjær 4 biter, ca 1 cm tykk. ha 3 dl vann i enn kjele å kok opp:) lot det trekke i ca 8-10 minutter . Brukte en ørliten dråpe honning i koppen for å ikke få den for søt:) hjalp godt på,har drukket 3 kopper av dette idag å prøvde uten ikveld . Da kastet jeg opp kveldsmaten så jeg er veldig sikker på att teen har redda meg store deler av dagen:)
 
Det ser i grunn ut som alt er normalt her, lutt godt å lese i grunn :-D Noen er ikke kvalme, andre er av og på fra dag til dag, mens noen er uheldige og er kvalme hele tiden.
 
Er kvalm store deler av dagen, men kan ha kanskje en liten time uten at kvalmen er så gale at jeg merker den, om jeg er veldig opptatt med noe:p
 
Jeg er nesten ikke kvalm. Har kommet noen kvalmebølger i hår og i dag, men da har jeg spist også har det godt over, så ikke vart så lenge.
 
Her har det vært av og på, men det blir verre for hver dag. I dag har det blitt så ille at jeg kaster opp.. Ser ut til at jeg må prøve meg på hjemmelaget ingefær te :p
 
Hvordan lager man det??
Kjøp ingefær-rot, skjær 4 biter, ca 1 cm tykk. ha 3 dl vann i enn kjele å kok opp:) lot det trekke i ca 8-10minutter . Brukte en ørliten dråpe honning i koppen for å ikke få den for søt:) hjalp godt på,har drukket 3kopper av dette idag å prøvde uten ikveld . Da kastet jeg opp kveldsmaten så jeg er veldig sikker på att teen har redda meg store deler av dagen:)
 
Her ligger den latent hele tiden, men varierer veldig i styrke! Får topper stortsett etter matinntak eller hvis jeg stresser og ikke har drukket nok. Vann er alfa!! :)
 
Kvalmen kom dagen etter jeg var så fornøyd over at den ikke hadde kommet :( så nå går jeg å biter tenna sammen og prøver å få i meg nok mat. Fader å den kvalmen tar liksom alt fokus altså....to dager igjen på jobb så har jeg fem dager fri....skal bli deilig :)
 
Hvor mye har du gått ned? Og hva vil ketoner i urinen si?

Jeg er kvalm konstant. Spiser jeg noe øker den sykt i intensitet i tillegg.
Det er vel at kroppen forbrenner på fettet fordi en ikke har mer sukker å ta av, forklart på en enkel måte. Det krever iallefall behandling. Og dette har skjedd hos meg fordi det lille jeg har spist og drukket har kommet i retur. Ser det enkelt på en urinprøve hos legen. Har gått ned 3 kg på 10 dager.
 
Det er vel at kroppen forbrenner på fettet fordi en ikke har mer sukker å ta av, forklart på en enkel måte. Det krever iallefall behandling. Og dette har skjedd hos meg fordi det lille jeg har spist og drukket har kommet i retur. Ser det enkelt på en urinprøve hos legen. Har gått ned 3 kg på 10 dager.
Jeg også har gått ned 3 kilo og får i meg særdeles lite. Kanskje en liten skål suppe for dagen eller en halv bolle. Bør kanskje ta med en urinprøve til legen på mandag for sikkerhetsskyld da :)
 
Hvor mye har du gått ned? Og hva vil ketoner i urinen si?

Jeg er kvalm konstant. Spiser jeg noe øker den sykt i intensitet i tillegg.
Ketose er en tilstand man kommer i for eksempel hvis man spiser lite karbohydrater (som noen gjør når de vil gå ned i vekt) slik at man tærer på reservene. Da skiller man ut ketoner i urinen. Jeg gikk ned i egenvekt forrige svangerskap selv om jeg spiste bra og da hadde jeg ketoner. I mitt tilfelle var det ikke så farlig for meg selv da jeg hadde nok å ta av på kroppen men da må barnet hente næring fra fettreservene våre og det er vel ikke så anbefalt siden det da løser seg miljøgifter som ligger i fettet. Om mor i tillegg er slank fra før er det selvsagt mindre reserver å hente fra og både mor og barn har lite å gå på...
 
Back
Topp