Er kjæresten deres ?

ja veldig. trodde ikke han skulle være det så mye som han er. igår var vi i 85 årsdagen til mormor & han spurte hele tiden om jeg hadde det bra & om jeg ville hjemm eller om han kunne hente noe til meg. når vi kom hjem kl 17 fikk jeg streng beskjed om å gå å legge meg litt for jeg hadde sakt at jeg var litt svimmel :P så da gjorde jeg det ;) fikk middag på senga & sov lenge i dag morges ^^,

Nei egentlig ikke..selv når jeg sovna sittende ved matbordet, sa han bare: "Er jo det jeg sier! Du må trene så du får mer energi!" Ja! For det er sånn det funker! Haha, er ikke rart jeg blir hormonell og sur. Men det skjønner han heller ikke, for "han gjør jo ikke noe galt". Mannfolk!

Kunne vært meg som skrev dette merker jeg -,- :-p

Mannen er veldig forståelsesfull, men nå har vi jo vært igjennom dette før, så han visste jo st jeg kom til å bli dårlig. :)

Syns han har hatt ganske god forståelse for st jeg har vært trøtt og sliten, heldigvis ble det bedre etter uke 12 :-)

Nja.,, ikke så forståelsesfull som jeg skulle ønske..

Skulle ønske han tilbød seg å gjøre mer hjemme og med ungen. Jeg leverer og henter omtrent hver eneste dag, dermed tar jeg alt morgenstellet også. Vi legger annenhver dag, men jeg har flere ganger lagt ungen på hans kveld fordi jeg tenker at det er hyggelig for både pappaen og ungen, men han gjør det aldri med meg. Om jeg spør om han kan gjøre noe så blir han oppgitt.. Idiot.

Til tider synes jeg han enestående! Når han har fri får jeg ofte frokost på senga ❤ Han forventer ikke at jeg skal orke å gjøre noe særlig, men han gjør ikke noe husarbeid. jeg forventer heller ikke at han skal gjøre husarbeid da han pusser opp huset stort sett hver kveld. Men noen ganger tror jeg han blir sliten og lei av at ting er litt halveis her hjemme og at jeg ikke orker/klarer å bidra på huset pga. Kvalme og bekkenet. Så han kan bli både sint og sur innimellom....Men det prøver jeg å ha forståelse for ☺

Nei egentlig ikke..selv når jeg sovna sittende ved matbordet, sa han bare: "Er jo det jeg sier! Du må trene så du får mer energi!" Ja! For det er sånn det funker! Haha, er ikke rart jeg blir hormonell og sur. Men det skjønner han heller ikke, for "han gjør jo ikke noe galt". Mannfolk!
Haha. Sorry at jeg ler, men menn altså! :D

Lærte noe spennende idag faktisk :D !!
at grunnen til at vi kvinner ofte føler at mennene våre ikke bryr seg nok om oss og barnet som kommer er fordi vi er i en gravidrus!
Gjennom hele svangerskapet slipper vi ut små mengder av hormonet Oxytocin, som er det samme hormonet som ved forelskelse og som gjør at vi skal knytte oss til mannen vi er forelsket i! Dette skjer i graviditeten for at vi skal knytte oss til barnet og beskytte det mens det vokser inni oss. Under fødselen skiller vi ut en DIGER dose som gjør at vi rett og slett forelsker oss i babyen når vi får den i armene og elsker fra første blikk. Dette er også et viktig hormon for utdrivelse av melk forresten :)
Grunnen til at ikke mange menn deler entusiasmen til kvinnen er jo fordi de ikke har denne hormonelle påvirkningen under svangerskapet så selv om de gleder seg og bryr seg så har de ikke den samme "feelingen" som vi har.
FØØØR fødsel! Første berøring og LUKTEN av babyen har akkurat samme effekt på far som mor! Og gjør at de også skiller ut en diger dose og forelsker seg❤️ er ikke det vakkert!?
Ble litt fasinert jeg altså!

Ja det er han:-) men tror ikke han skjønner helt hvordan man kan bli så trøtt,dårlig,sliten og ha vondt "over natta"
Men han er flink å hjelpe :-)

Jeg griner lett når vi krangler, tror ikke han har fatta før nå at jeg reagerer mer på ting nå enn før, haha.

Back
Topp