Er kjæresten deres ?

spiren2

Forumet er livet
Septemberlykke 2015
Er kjæresten deres forståelsesfull?
Nå som dere er gravide, trøtte, kvalme, lite energi osv? Eller skjønner de ikke det helt?

De tingene der har mannen forståelse for, er litt verre med humørsvingningene og at jeg er mye mer sint enn før. Har alltid hatt mye temperament - men nå er det ille.
Føler også at mannen kanskje mener at det at jeg er gravid er en "unnskyldning" for å bli så sur og grinete. Hjelper ikke akkurat på humøret - så blir en ond sirkel det der...

Han har stor forståelse for at jeg er sliten, slapp og trøtt.. Han ordner og styrer så godt han kan når jeg er helt utslitt. Men han prøver også å ikke la meg ligge hele dagen, for det er jo ikke "bra" heller.. Han er gull! <3

Har ikke sett noe til humørsvigninger, føler jeg er mye mer glad nå bare :D

Det er heldigvis ikke så lenge siden sist, så han har det friskt i minne :p
Han er veldig forståelsesfull og god når det kommer til svangerskapsrelaterte plager, heldigvis :)

Jeg får full forståelse. Blir godt vartet opp og han tar mesteparten av husarbeidet. Hele dagen er jeg på jobb og når jeg kommer hjem er jeg så sliten og kvalmen setter inn. Humørsvingningene og raseriutbruddene ler han heldigvis bare av, igår måtte jeg selv le da det ble så dumt, han skiftet kanal midt i noe jeg synes var spennende, jeg ble så sint at jeg ikke ikke frem et ord bare brølte høyt og lenge som et dyr.. laughing6:queen

Nå når hormonsvigningene har roet seg drastisk, så er ting helt perfekt! Han bryr seg, spør og vil vite hvordan jeg har det..viss jeg må opp på do på natta hender det han spør hvordan formen er og om han kan gjøre noe for meg :) han er helt perfekt! Klissklass, men helt sant :)

Utrolig forståelsesfull, frokost på senga hver dag....ellers e kvalmen helt håpløs resten av dagen. tar d meste av husarbeid og styr med kommende storesøster... kommer etter meg på badet når æ kaste opp med drikke...oppe om natta å ordne meg vann og evt mat om æ treng... har ikke laga nikka mat de siste uken...

Litt opp og ned egentlig.. Tar med seg vesla ut etter jobb, slik at jeg kan slappe av f.eks. Men samtidig så sammenligner han litt med dama til en kompis som er i superform (gravid), men som verken jobber eller har barn fra før.. Og der knurrer jeg :p

Nei egentlig ikke..selv når jeg sovna sittende ved matbordet, sa han bare: "Er jo det jeg sier! Du må trene så du får mer energi!" Ja! For det er sånn det funker! Haha, er ikke rart jeg blir hormonell og sur. Men det skjønner han heller ikke, for "han gjør jo ikke noe galt". Mannfolk!

Jeg er kvalm, sliten og veldig trøtt, og kjæresten min tar hensyn til dette. Merker jeg at humøret er litt dårlig så trekke jeg meg litt unna og liker å være litt for meg selv. Han maser aldri på meg om noe, det gjør han aldri. Jeg har ikke behov for noe oppvartning, men litt ro og fred og at han tar seg litt ekstra av ungene så jeg får sove litt og sånn.

Han prøver så godt han kan, men ikke alltid han klarer å forstå, og da får han høre det! ;)

Men han er veldig behjelpelig med min datter og husarbeid, blir ikke sint om jeg sier at jeg må legge meg ned litt:)

Han er veldig forståelsesfull, og prøver så godt han kan å hjelpe meg. :)

Her er det vårt første svangerskap, så vi har hatt en god del krangler for å si det slik. Han mener jeg bare ligger på sofaen og ikke gjør noen ting, jeg har slitt sykt med kvalmen og spesielt oppkast. Nå prøver han mer å være forståelsesfull, men merker at han syns jo synd på seg selv da. Selv om han ikke gjør noe spesielt mer enn før -.-
Eneste er vell at jeg slapp å male rommet med ham her en dagen, var med på grunningen men selve malingen luktet så sykt at da fikk jeg beskjed om at jeg slapp.
Så her kommer det helt an på dagen :) :p

Mannen e nok lei han spurte om eg skulle være like lat de neste 6 månedene :O
Han kjenner ingen me barn eller noe så han vet ikke annet enn det jeg forteller ham.

Nå som jeg er dårlig skjønner han det, men ikke nok til at han mener jeg skal klare å være i sving fra 8 om mårran til 8 om kvelden å ta alt husstell, middag, legging av eldste osv. Selvom han er flink til å ta hu med ut et par timer slik at jeg kan få sovet hvis jeg har gjort mye. Her kan jeg gjøre mye en dag men da er jeg helt skutt å dårlig dagen etter.

Ingen forståelse for at jeg er sliten og bare sitter i sofaen på kvelden.. Men det er jo ikke så synlig, så jeg kan jo skjønne det. Gravidtrøtt og b12 mangel tror jeg ingen kan sette seg inn i om de ikke har det :p

Tror det er veldig vanskelig for menn å alltid være like forståelsesfulle, de kjenner jo ikke forandringene som vi gjør :-)

Mannen min er veldig forståelsesfull på sin måte. Han kom hjem med blomster og smurf til meg når jeg hadde hatt en helt forjævlig natt og dag. Og han er der for meg når jeg trenger det :-)

Jeg blir passet på av både mannen og sønnen på 3 år, kunne ikke hatt det bedre <3

Back
Topp