Er jeg veldig teit?

Lynn87

Snart mamma til to <3
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Med storebror fikk vi absolutt alt brukt. Arvet alt og ja mye var godt brukt. Og jeg så på alle som viste frem barna sine i nye fine vogner. Mamma skjønte jeg var litt lei meg for dette sist så jeg fikk ny sportsvogn fra Emmajunga sist til slutt når han var stor nok og det var så stas !! Så ja jeg har en brukt helt ok baby combi vogn som jeg kjøpte på bruktbutikk til barnehage vogn da jeg kastet den andre. Hatet den !

Men altså vi er jo ikke de rikeste akkurat men har virkelig lyst å bruke litt av pengene vi får til vogn. Å kunne få lov å ha en helt ny vogn å vise frem babyen vår i.
Sa det til mannen i stad og han synes jeg var så søt at han skjønte det. Men ja en er jo så stolt av babyen sin og ja vil jo vise den frem i noe fint. Er jeg veldig teit som ønsker dette? Vi er i hvertfall litt bedre rustet enn sist. Sist hadde vi ingenting.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Skjønner deg veldig godt jeg:)
i barsel gruppa jeg var i hadde alle helt nye vogner, mens jeg hadde en 7 år gammel vogn, ikke veldig slitt, men ja.. godt brukt:)
Lyst på ny jeg også, men vi har ikke råd, må jo kjøpe søskenvogn, men kommer ikke til å kjøpe en 7 år gammel;P

Skjønner deg kjempegodt:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har god økonomi men vi skal kjøpe nesten alt brukt bortsett fra madrasser og bilsete. Jeg fikk tilbud av ei venninne i går som skal selge sitt bilsete som er under 1 år gammelt. Litt fristet til å se på den. Veldig mange fine vogner på finn.no. Følger man litt med så kommer man over damer med vogndilla som selger 1-3mnd gammel vogn av årets modell med noen tusenlapper i avslag. Andre mammaer har angret seg på fargen :p Det hjelper på i et stramt budsjett i hvertfall :) vi har råd til alt nytt men vi tenker som så at alt blir brukt en relativt liten tid. Og vi har flere mnd til termin til å jakte på godbiter. Jeg skal ha en bestemt vogn for 2013/2014. Har ikke funnet den brukt (enda!) så den er lagt inn til fullpris i budsjettet.

Vi har god økonomi men vi skal kjøpe nesten alt brukt bortsett fra madrasser og bilsete. Jeg fikk tilbud av ei venninne i går som skal selge sitt bilsete som er under 1 år gammelt. Litt fristet til å se på den. Veldig mange fine vogner på finn.no. Følger man litt med så kommer man over damer med vogndilla som selger 1-3mnd gammel vogn av årets modell med noen tusenlapper i avslag. Andre mammaer har angret seg på fargen :p Det hjelper på i et stramt budsjett i hvertfall :) vi har råd til alt nytt men vi tenker som så at alt blir brukt en relativt liten tid. Og vi har flere mnd til termin til å jakte på godbiter. Jeg skal ha en bestemt vogn for 2013/2014. Har ikke funnet den brukt (enda!) så den er lagt inn til fullpris i budsjettet.

Alt annet er jo brukt. Er kun vogn jeg virkelig ønsker meg. Men vi kommer til å dra å se i Sverige for der er det mye billigere også. Og er en bestemt vogn jeg har ønsket meg siden første mann. Så den på finn men da er den faktisk ikke mye billigere enn ny i Sverige.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har fått alle vognene våre ( nye, men på salg.. Det vet jeg, for svigermor har ikke så mye penger bestandig), ble selvfølgelig glad for det, men jeg hadde jo hatt ønske om å kunne kjøpe min egen denne gangen. Helt ny, som jeg har bestemt meg for.. Det er kanskje veldig teit, men jeg er ikke så fan av trehjulinger. I hvertfall ikke den vi fikk når ho var stor nok for sportsvogn, for den vipper når vi står på bussen:( jeg føler meg litt slem som ikke er takknemlig for det jeg får, men sikkerheten går fremfor alt...

Sjønner deg veldig godt :) Jeg mener det er snakk om prioriteringer, vognene blir brukt så pass mye å er så viktig :)

Skjønner deg godt og du er ikke teit :) da eldste kom kjøpte jeg en 5 år gammel kombivogn til 1000 kr av tanta hans, men den så ikke brukt ut. Håper du får gjort et godt kupp.. :)

Skjønner deg så godt. Jeg har fått vogn av svigermor og svigerfar. Fikk velge selv. Sååååå glad for det. Vi tenkte å kjøpe brukt, men glad vi fikk, da alt annet er brukt...er noe med det, vet ikke hva, men det å ha noe nytt er litt kos. :-P

Nei det er ikke teit:) Vi kjøpte helt ny vogn til 1 mann men den er solgt..denne gangen kjøper vi kansje brukt eller vi kjøper en ny?Vet ikke...sist gang kjøpte vi ALT nytt og mye mere enn vi noen gang kunne trengt,dette ser vi nå att det ikke er vits i denne gangen med tanke på att dette er siste mann og ting er vanskelig og bli kvitt når man er ferdig med det syns jeg:)

Kjøp deg en ny vogn du:) Det hadde jeg gjort:)

Skjønner deg kjempegodt! Vi er ikke så opptatte av merker og sånn, men jeg kjenner at vogn er noe jeg ikke har lyst til å arve eller kjøpe brukt. Også litt pga ergonomi og sånn, men mest fordi det er litt stas å ha noe nytt og pent, som du sier "å vise frem babyen i" :)

Samtidig er det egentlig litt synd at det skal være sånn, at det liksom er dårligere å ha brukt vogn. Jeg kommer sikkert til å kjøpe en del nytt, og babyen kommer til å få MASSE gaver, men babyting blir ikke brukt veldig lenge, og det er mye som ikke blir utslitt, så jeg synes det er bra at det er en generell holdning for gjenbruk. Men det finnes selvfølgelig nyanser, og her tror jeg også det handler litt om selvfølelse. Det er forskjell på å kjøpe brukt fordi man kan, og unne seg noen fine nye ting, og å MÅTTE kjøpe brukt og snu på hvert plagg og hver krone og kanskje gå og kjenne på at man ikke kan gi barnet sitt det man ønsker. Slik hadde mine foreldre det, men da er det en trøst at vi som barn aldri merket noe til det, vi ble fortalt det i voksen alder. Og jeg så et nydelig sitat på Pintrest her om dagen; "your children need your presence, not your presents" :)

Skjønner deg kjempegodt! Vi er ikke så opptatte av merker og sånn, men jeg kjenner at vogn er noe jeg ikke har lyst til å arve eller kjøpe brukt. Også litt pga ergonomi og sånn, men mest fordi det er litt stas å ha noe nytt og pent, som du sier "å vise frem babyen i" :)

Samtidig er det egentlig litt synd at det skal være sånn, at det liksom er dårligere å ha brukt vogn. Jeg kommer sikkert til å kjøpe en del nytt, og babyen kommer til å få MASSE gaver, men babyting blir ikke brukt veldig lenge, og det er mye som ikke blir utslitt, så jeg synes det er bra at det er en generell holdning for gjenbruk. Men det finnes selvfølgelig nyanser, og her tror jeg også det handler litt om selvfølelse. Det er forskjell på å kjøpe brukt fordi man kan, og unne seg noen fine nye ting, og å MÅTTE kjøpe brukt og snu på hvert plagg og hver krone og kanskje gå og kjenne på at man ikke kan gi barnet sitt det man ønsker. Slik hadde mine foreldre det, men da er det en trøst at vi som barn aldri merket noe til det, vi ble fortalt det i voksen alder. Og jeg så et nydelig sitat på Pintrest her om dagen; "your children need your presence, not your presents" :)

Ja sånn var det med mine foreldre også men jeg hadde en super oppvekst, kontra min man som hadde en mor som var så redd for hva andre mente at hun måtte ha det dyreste flotteste og nyeste hele veien og ja det endte jo selvsagt ikke bra. Hun har satt seg i en stor økonomisk krise.
Jeg fikk et ordtak av min mamma :
Hvorfor kjøpe ting man ikke trenger?
For penger man ikke har?
For å imponere folk man ikke liker/kjenner?.

Så alt med måte og hue på plass :) men som du sier her er litt om selvfølelse, og det er virkelig skjelden jeg gjør et sånt kjøp. Jeg synes det er helt topp med bruktbutikker, og kommer til å finne barneseng og komode der, har vugge og andre ting etter JR. Og barnesete skulle jeg få av mamma :) så ikke så mye vi trenger å tenke på denne gangen, så er fordi det virkelig er noe jeg har ønsket meg siden første mann kom for tre år siden. Og innimellom er det litt stas å kunne unne seg dette noe nytt og kose seg med det.

Sent from my iPad using BV Forum

Skjønner deg godt jeg. Vogn er viktig for oss. Vi brukte vogna svært mye og kommer til å gjøre det denne gangen:-)

Back
Topp