Er jeg urimelig?

Travel mamma

Gift med forumet
Nå har jeg og mannen min sovet på hvert vår rom i 2 uker ca. han på sofaen i stua (ikke så veldig behagelig på skinnsofa) og jeg på soverommet. det begynte med at han fikk halsbetennelse og snorka mye mer enn før, var så tett at han kunne ikke ligge på siden. så jeg la jo våken halva natta å hørte på den forferdelige snorkinga. han begynte å sove nede i stua etter vi krangla om søvnen.

Jeg kan jo ikke ligge våken hele natta og han var dritsur av å bli vekket. han er nå frisk men vil ikke legge seg med meg fordi han vil ikke bli vekket av meg. han snorker til vanlig også men det hjelper at han legger seg på siden, men han vil ikke bli vekket for å snu seg mange ganger om natta. er det så mye å be om? vet det er irriterende å bli vekket men hva skal jeg gjøre da?

så nå skal han kjøpe en extraseng å ha i stuen som han skal sove på, skal prøve sånn snorkespray men i tilfelle den ikke virker vil han ha en seng å sove på. Føler det som om han flytter ut fra rommet vårt. jeg ligger i senga på soverommet fordi jeg er gravid , har vond bekkenløsning og begge barna sover oppe. minste gutten med oss og våkner for å finne meg om natta.

ingen med en mening?

Ja, hva med en liten nese/hals operasjon??

Mannen her i huset kjøpte snorkeskum på apoteket.. Den funka ikke med en gang, men etter hvert funka den som bare det! Nå snorker han nesten ikke! Deilig[:D]

ORIGINAL: Wivz

Mannen her i huset kjøpte snorkeskum på apoteket.. Den funka ikke med en gang, men etter hvert funka den som bare det! Nå snorker han nesten ikke! Deilig[:D]

snorkeskum, hva er det? og hvordan brukes det?

ORIGINAL: Snickers

Ja, hva med en liten nese/hals operasjon??

det hadde han nok ikke gjort. det er nok andre som snorker mer an han og virkelig sliter volsomt. er ikke så gale men jeg fikser bare ikke lyder når jeg skal sove. han ligger for det meste på magen eller flatt på rygg, da snorker han mest. vi har vært sammen i 10 år ,så dette er ikke noe nytt men at han legger seg på siden er jo ikke en stor ofring vil jeg si da.. noe frustert

Putt sov i ro i ørene [:D]
det gjorde jeg når mannen min var med i en bilulykke hvor han egentlig ikke burde overlevd [:o]

Han knakk mange ben i ansiktet og kunne bare ligge på ryggen.. Man kaster ikke ut en mann som
kanskje ikke skulle ligget der assa, så jeg tok sov i ro i ørene, og var overlykkelig over at jeg
hadde en mann ved siden av meg [:)]

ORIGINAL: Mamma x 2 med mage

Fåes kjøpt på apoteket.. Husker ikke hva den heter.
Den sprayes inn i munnen [;)] Men den er litt dyr.. ca 200kr og varer en mnd kanskje!

ORIGINAL: Lena Levegg

det gjorde jeg når mannen min var med i en bilulykke hvor han egentlig ikke burde overlevd [:o]

Han knakk mange ben i ansiktet og kunne bare ligge på ryggen.. Man kaster ikke ut en mann som
kanskje ikke skulle ligget der assa, så jeg tok sov i ro i ørene, og var overlykkelig over at jeg

uff da, det blir noe annet. hadde vi ikke hatt barn så hadde jeg hatt noe i ørene. men må kunne høre om barna våkner . jenta mi er mørkredd, våkner og gråter på natten innimellom.

så trist å lese...[:(]

kunne han ikke tatt seg en tur til legen da? Hørt om de kanskje hade hatt noe annet enn operasjon på lur?

Tror nok de ville tatt det kanskje så alvorlig når dere må sove slikt som dere gjør nå..

Fåes kjøpt på apoteket.. Husker ikke hva den heter.
Den sprayes inn i munnen [;)] Men den er litt dyr.. ca 200kr og varer en mnd kanskje!

skal tipse sambo om den, hvor lenge tok det før effekten kom? du sa den ikke virket med en gang

Er ikke det bilde av en cpap da, det er en pustemaskin ikke snorkemaskin, men mange snorker fordi de stopper å puste... Den gir jo lyd den også, særlig når man stopper å puste... Man må vel også ha så og så mange pustestopp i løpet av en time eller natt for å få det.. Men er mulig det ikke var en cpap på bilde, at det bare ligna... Skal ikke si at det ikke er sånn og sånn, for det vet jeg ingenting om:) Jeg bruker cpap, så var derfor jeg lurte...

Mange snorker pga. søvnapnoe (pustestopp i søvne) og da kan det hjelpe med en cpap..... Kanskje sjekke ut hvorfor mannen din snorker så mye, kanskje er det pustestopp f.eks... og det kan gå veldig utover hvor opplagt man er på dagen osv....

ORIGINAL: Tvilling74

Hvis det er så ille at du ikke får sove og han har problemer ville jeg bedt han ta en tur til legen..
Min samboer har fått seg snorkemaske og det har lettet veldig mye på nattesøvnen for oss begge 2..

http://images.google.no/images?hl=no&source=hp&q=cpap%20maske&oq=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

ORIGINAL: BelleHelene

Jeg syns også han burde ta seg en tur til legen.. Snorke operasjon var det eneste som funket for pappa! Etter mnd på sofaen!!

Så nå kan mamma og pappa endelig sove sammen[;)]

Jeg sendte sambo til legen pga snorking, han kom hjem igjen med beskjed om at snorkeoperasjon var ikke vits i for det var ikke sikkert det hjalp. [:'(] Vel det kunne jo blitt prøvd da, 9 av 10 netter sover jeg dritdårlig pga snorkingen hans, og han sover jo dårlig selv også pga snorkingen og pga det at jeg hele tiden pirker borti han for å få han til å slutte. Har prøvd alt av sånne ting som skal redusere snorking men det funker ikke. [X(]

ORIGINAL: Lena Levegg

Sov i ro hjelper omtrent null og niks her, hører han nesten like godt samme hva jeg putter i ørene. Jeg bruker det i håp om at det skal hjelpe noe men har liksom null problem med å høre mini som fiser på naborommet allikevel. Kan ikke være særlig til snorking om det hjelper med ørepropper. [8D] Svigermor sier også det hver gang det snakkes om snorkinga til sambo, "er bare å bruke ørepropper det så slipper du å høre snorkingen" for det funker for henne. Vel, er ikke så rart om hun ikke hører noe med propper i ørene, hun er så tunghørt fra før at hun har høreapparat som hun egentlig skal bruke til daglig men som hun ikke bruker. Sitter og sier "hæ?" hele jækla tiden. [8D]

jeg hadde fått han til å ta kontakt med legen om problemmet. Kansje han har det osm hetter søvnapne og det i seg selv kan være skumelt hvis de går med det lenge. Hivs han har det så får han mest sansynelig en maskin som han ska ha på seg om natte eller evt oppereres hvis det er en mulighett

ORIGINAL: giggsy

ORIGINAL: BelleHelene

Jeg syns også han burde ta seg en tur til legen.. Snorke operasjon var det eneste som funket for pappa! Etter mnd på sofaen!!

Så nå kan mamma og pappa endelig sove sammen[;)]

Jeg sendte sambo til legen pga snorking, han kom hjem igjen med beskjed om at snorkeoperasjon var ikke vits i for det var ikke sikkert det hjalp. [:'(] Vel det kunne jo blitt prøvd da, 9 av 10 netter sover jeg dritdårlig pga snorkingen hans, og han sover jo dårlig selv også pga snorkingen og pga det at jeg hele tiden pirker borti han for å få han til å slutte. Har prøvd alt av sånne ting som skal redusere snorking men det funker ikke. [X(]

Det stemmer nok som legen har sagt.. I tillegg er det en smertefull operasjon - dvs det er veldig vondt i en tid etterpå.. Derfor anbefaler mange leger den ikke ettersom bare 30-40% av opererte faktisk slutter å snorke....
Min man har tatt den - 2 ganger - men snorker fortsatt... Ikke så ille som opprinnelig men såpass ille at han fortsatt bruker Silence (eller snorkeskum som en annen i tråden kaller det) og det funker sånn passelig...

ser jeg har fått mange svar. takk for det. håper det vil ordne seg

her blei sambo opperert for 3 år sia.og han hadde kjempe effekt av den :-)
snorker lite eller ingen ting no :-D

uff da, det blir noe annet. hadde vi ikke hatt barn så hadde jeg hatt noe i ørene. men må kunne høre om barna våkner . jenta mi er mørkredd, våkner og gråter på natten innimellom.

Jeg er avhengi av ørepropper, ikke fordi sambo snorker, men fordi han puster høyt [8D] men så får jeg ikke sove om det regner ute heller.. så jeg er kanskje litt vel overfølsom.

Men det jeg ville frem til var at jeg våkner så snart småen lager en lyd, selv med ørepropper. Og han sover på eget rom et stykke unna vårt soverom.

Back
Topp