Frk. Snopesyk
Forumet er livet
ORIGINAL: siljegulli
Jeg hadde heller kjøpt noe istedet for å gi penger jeg da.
Trenger han penger liksom?
Jeg og [:)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: siljegulli
Jeg hadde heller kjøpt noe istedet for å gi penger jeg da.
Trenger han penger liksom?
ORIGINAL: Meieriet
aller først: Har ikke lest hele tråden.
Men - her er min mening:
1. Kutt i julegaveinnkjøpene. 10 000 kr er mye penger. Du sier dere kjøper kun til de nærmeste, og bruker 300 kr pr gave. Et kjapt regnestykke blir da 33 gaver. Er det virkelig nødvendig å gi så mange gaver? Er alle de 33 "de aller nærmeste"? Har jeg vanskelig for å tro...
2. 1500 kroner til sin fars 60-årsdag synes jeg ikke er for mye. Jeg ser at det kanskje er vanskelig akkurat nå, men skal han "straffes" for at han har bursdag i desember? En 60-års dag er en stor dag - og jeg synes ikke 1500 kr er en urimelig sum i den sammenheng. Dere har visst om at denne dagen kommer i et helt år. Minst! [;)]
3. Jeg synes ikke det er greit at de som har bursdag i desember og januar ofte kommer "dårligere" ut enn de som har bursdag ellers i året. (inkludert min datter). Er det virkelig okei å bruke mindre penger på bursdagsgave til de enn til de som har bursdag andre tider i året? Bare fordi at jul og bursdag kommer så nærmt? Eller fordi man har dårlig råd pga alle julegavene man har kjøpt/ skal kjøpe?
Nå høres det ut som om jeg mener at penger og verdi på gaver betyr alt, men det gjør jeg virkelig ikke. Men jeg synes det er dumt at det ikke blir rettferdig - det ser jeg iallefall på gullet mitt - som får kombinerte bursdags- og julegaver, eller "en liten ting til bursdagen, siden det nettopp har vært jul". Slik er det ikke for de andre barna i familien, som har bursdag på andre tider av året.
Men - her er min mening:
1. Kutt i julegaveinnkjøpene. 10 000 kr er mye penger. Du sier dere kjøper kun til de nærmeste, og bruker 300 kr pr gave. Et kjapt regnestykke blir da 33 gaver. Er det virkelig nødvendig å gi så mange gaver? Er alle de 33 "de aller nærmeste"? Har jeg vanskelig for å tro...
2. 1500 kroner til sin fars 60-årsdag synes jeg ikke er for mye. Jeg ser at det kanskje er vanskelig akkurat nå, men skal han "straffes" for at han har bursdag i desember? En 60-års dag er en stor dag - og jeg synes ikke 1500 kr er en urimelig sum i den sammenheng. Dere har visst om at denne dagen kommer i et helt år. Minst! [;)]
3. Jeg synes ikke det er greit at de som har bursdag i desember og januar ofte kommer "dårligere" ut enn de som har bursdag ellers i året. (inkludert min datter). Er det virkelig okei å bruke mindre penger på bursdagsgave til de enn til de som har bursdag andre tider i året? Bare fordi at jul og bursdag kommer så nærmt? Eller fordi man har dårlig råd pga alle julegavene man har kjøpt/ skal kjøpe?
Nå høres det ut som om jeg mener at penger og verdi på gaver betyr alt, men det gjør jeg virkelig ikke. Men jeg synes det er dumt at det ikke blir rettferdig - det ser jeg iallefall på gullet mitt - som får kombinerte bursdags- og julegaver, eller "en liten ting til bursdagen, siden det nettopp har vært jul". Slik er det ikke for de andre barna i familien, som har bursdag på andre tider av året.
ORIGINAL: søteste
Men - her er min mening:
Og jeg er helt enig med deg at de som er født i disse månedene skal bli straffes for det er tøffe tider.
Men jeg har aldri noen gang gitt over 600 til noen i min familie.
Uansett om de fyller 10 eller 100.
For meg er 1500 masse penger. Og når vi gir 300 til vanlig, vill jeg ikke si det er å komme dårligere ut med 600..
Men det er meg da.
Nei, du kan tro hva du vill men vi handler ikke for mer enn 300 til hver og enkelt og det blir ca 10000. Jeg har familie og har er tante til enn del unger og samme med sambo, bare der er det enda fler.
Vi kommer ikke til å kjøpe gave til hverandre for vi har ikke råd og sønn våres får for litt mer enn 300. Sønnen min har også olderforeldre og de synes jeg er fint å kjøpe gave til.
Hvorfor skal alle de andre i vår familie komme dårligere ut, fordi svigerfar fyller 60 da? Tror min lille niese på 7 år driter lang marsj i det f. eksempel.
Joda man kan planlegge disse bursdagene i lang tid i forveien, i oktober så er det "bare " 8 stk i vår familie som fyller år. DE må jeg sette av penger gjennom hele året for å klare. Pluss at det er gjevnt over i alle de andre mnd. Tror det er bare juni vi ikke har noen bursdager. Pluss at vi har sett oss nødt til å spare til oppusingen vår, vi bygger tross alt ett hus og vill gjerne begrense gjelden vår litt.
Vi pusser opp bad, stue, soveromm og kjøkken. Dette har vi spart til gjennom hele året. Vi har også andre utgifter.
Så jeg er nok skikkelig urimelig at akkuratt nå passer det dårlig med å gi enn så stor sum.
Hvorfor skal alle de andre i vår familie komme dårligere ut, fordi svigerfar fyller 60 da? Tror min lille niese på 7 år driter lang marsj i det f. eksempel.