Blir fort mye penger av det med så stor familie. Like stor som min samboers familie om vi skulle kjøpt til alle. Vi har (etter enighet med alle) kuttet ut å gi til søsken, kun til tantebarn og foreldre. Og tantebarna får bare til og med det året de fyller 16 år.
Er ikke lett når alt skal være likt og alle enige, så skjønner problemet ditt. Syns ikke du er urimelig. Dere har jo ikke akkurat valgt å ha to hus, siden dere har prøvd å selge det ene i 9 mnd. Og bursdagen kom kanskje ikke så overraskende, bare beløpet. 5000 er helt horribelt. 1500 syns jeg også er mye, men greit nok om man har råd til det. Men det har jo ikke dere. Syns søsknene til samboeren din burde skjønne det, men hvis samboeren din ikke sier noe om det til dem (?) så tenker de vel ikke over det? Sikkert ikke aktuelt, men hva med å låne hele/deler av summen av en av søsknene hans til etter neste lønning i januar? Det ville lette litt på trykket. Virker jo som søsknene hans har god råd. Men han vil kanskje ikke innrømme for dem at dere har dårlig råd (tror neppe min samboer ville lånt..)? Dere er jo i en ganske spesiell situasjon i år, med to hus
Er alle søsknene hans like opphengt i jule/bursdagsgaver? Noen dere kunne bli enige om å kutte ut dere imellom?