Er jeg slem?? *laaaang*

ToSmå2010

Forumet er livet
...

Altså, det var vel dette med påske-eggene som fikk begeret til å flyte over for deg tenker jeg! Hun kan fikse det sjøl!!! Hvis hun er for stolt til å be kjæresten om hjelp synes jeg det er dårlig gjort ovenfor deg, hun utnytter jo deg, og familien er jo så viktig! Sett ned et eksempel og si nei du, å fortsett med det. Du kommer til å ha nok med dine ting når mai kommer, begynn å tenk på deg selv du[:)]

nei syns absolutt ikke du er slem!
hun må klare å ta vare på seg sjøl å ungen hun har! det er ikke din oppgave å kjøpe påskeegg!!
åsså har hun lånt penger?! off!!!

Nei jeg er enig med deg jeg! Det er hennes "ansvar" å kjøpe inn påskeegg til barna sine, du har jo dine egne barn å tenke på, selv om en fremdeles ligger i magen :) Jeg låner aldri bort penger til folk jeg vet er litt uansvarlige med penger, men blir nok litt verre når det er ens egen søster som spør :/

Synes ikke du trenger å kjøpe påskeegg til barna. Er bedre å si i fra nå, hvis ikke tror hun nok at du blir å redde henne ut av hver minste lille situasjon fremover:)

...

Noen ganger blir jeg helt paff over hvordan andres forhold fungerer..virker som om søsteren din har et stort kommunikasjonsproblem med mannen?
Tror jeg ville kjøpt påskeegg, men samtidig tatt en skikkelig prat med henne. Hva slags godter kan barna ha fått av besteforeldrene som var så dårlig at de ikke vil ha? syns egentlig grensen går der jeg..heller snakke med barna om å være taknemlig for det de har fått?Fortell søsteren din det du skriver til oss her inne og anbefalt henne å være helt åpen med mannen. På den måten blir det sikkert bedre i mellom alle parter og han selv kan prøve å hjelpe henne.

Jeg synes ikke du er urimelig. Jeg mener at en får ta det en har råd til, om det er å kjøpe en potetgullpose på deling, så får det heller bare være. Og ungene har tross alt fått påskeegg, selv om de ikke liker det som er i, så får de enten spise det de fikk eller la være. Men som du sier, de kommer ikke til å være uten godteri i påska uansett pga typen hennes, og da hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet for å nekte å låne henne mer heller.
Hadde ikke lånt henne flere penger. Hun kan da skaffe seg en jobb da, så kanskje hun har råd til påskeegg til neste år.

påskeegg kan hun fkse selv!
Jeg og typen min tjener nesten ikke penger, men vi klarer å prioritere så vi likevel har råd til litt godis ved anledninger[:)]
Hvis hun ikke klarer det selv så trenger hun hjelp du ikke kan gi henne...

ORIGINAL: ToSmå2010

ORIGINAL: Kosepusen

Altså, det var vel dette med påske-eggene som fikk begeret til å flyte over for deg tenker jeg! Hun kan fikse det sjøl!!! Hvis hun er for stolt til å be kjæresten om hjelp synes jeg det er dårlig gjort ovenfor deg, hun utnytter jo deg, og familien er jo så viktig! Sett ned et eksempel og si nei du, å fortsett med det. Du kommer til å ha nok med dine ting når mai kommer, begynn å tenk på deg selv du[:)]

Ja det var vel det, jeg snakka med mamma og hun mente at det måtte jeg jo gjøre for ungas skyld.. Og jeg ser hva hun mener.. Det er jo liksom ikke de påskeegga som er det viktige[8D] Jeg bare begynner å bli så dritt lei av at hu ikke klarer å ta vare på seg selv.. Og at hun bare tar kontakt når det er noe hun vil ha..

seriøst?sa mor di det??

Det jeg ville gjort etter slik du forklarer forholdet deres:

Jeg ville kjøpt påskeegg til barna hennes også ville jeg satt meg ned sammen med søsteren din og forklart hvordan du føler det.
Syns også du burde fortelle henne at det er bedre at hun er åpen med den nye kjæresten sin angående økonomien hennes og slike ting. Ærlighet varer lengst og det er jo en av de viktigste faktorene i et forhold.

ORIGINAL: kolibri

Noen ganger blir jeg helt paff over hvordan andres forhold fungerer..virker som om søsteren din har et stort kommunikasjonsproblem med mannen?
Tror jeg ville kjøpt påskeegg, men samtidig tatt en skikkelig prat med henne. Hva slags godter kan barna ha fått av besteforeldrene som var så dårlig at de ikke vil ha? syns egentlig grensen går der jeg..heller snakke med barna om å være taknemlig for det de har fått?Fortell søsteren din det du skriver til oss her inne og anbefalt henne å være helt åpen med mannen. På den måten blir det sikkert bedre i mellom alle parter og han selv kan prøve å hjelpe henne.

sign

Hadde jeg vært deg hadde jeg sakt i fra at nå er nok nok. Det er på høy tid at hun blir voksen å klarer seg selv. Skjønner at du får fårlig samvittighet, men du skal ikke måtte ta ansvar for henne og hennes handliger også ....

Ja det forholdet dems er litt merkelig[8D] Hun har mye inkasso gjeld osv.. Og han er liksom stikk motsatt, har virkelig orden på sakene sine.. Så hun er vel redd for at han skal gå fra henne om han får vite hvordan hun faktisk sitter i det.. Har prøvd å snakke med henne om akkurat det maaange ganger, for om forholdet dems er noe hun vil satse på så får han jo vite om det før eller senere.. [:-]

Godt å høre at jeg ikke er helt på bærtur hvertfall[:D] Tror nok det er mye at jeg er så skuffa over henne også, vi hadde ett supert forhold før.. Hun var en av mine beste venninner, så fikk hun denne nye typen og virker som hun har glemt hele familien sin[>:] Så jeg blir så sinna.. hehe

ORIGINAL: mai2010

Ja det var vel det, jeg snakka med mamma og hun mente at det måtte jeg jo gjøre for ungas skyld.. Og jeg ser hva hun mener.. Det er jo liksom ikke de påskeegga som er det viktige[8D] Jeg bare begynner å bli så dritt lei av at hu ikke klarer å ta vare på seg selv.. Og at hun bare tar kontakt når det er noe hun vil ha..

seriøst?sa mor di det??

Jepp.. [:-]
Mamma har det med å ikke se hva som egentlig er problemet..

Da jeg ble sammen med samboeren min var vi i "litt" samme greie. Jeg hadde ikke helt kontroll på regninger, mye rot, men ikke noe sånn inkassostyr. Samboeren derimot hadde full orden på alt sånt og tjener godt med penger. Var en del opprydding i starten og han hjalp meg med å sette opp budsjett og få litt oversikt på økonomien min.
Har fått veldig nytte av det og det er så deilig å ha kontroll på dette.
Tror hun vil føle seg såå mye bedre ved å legge ut alle kortene på bordet. Hvem vet, kanskje det fører dem enda nærmere[:)]

Jeg synes jo det er rart at mora di mente at du burde låne henne penger også da. Når skal en person lære seg å greie seg sjøl? Det er jo på høy tid når hun er 35!!
Egentlig er jeg i mot å låne henne penger, men kunne kanskje gjort det for unga sin del, det er jo ikke snakk om så veldig mye penger, er det vel? Hvis det er to barn hun har, så kanskje 100kr til sammen. Men da hadde jeg sagt til søstera mi at det var siste gang hun fikk låne penger, og at det ikke var noe vits i å komme for å spørre om mer.
Synes jo heller ikke at det er artig å skulle låne henne penger, hvis eneste gangene jeg hører fra henne er når hun trenger cash...

Ja jeg tror hun hadde følt det mye bedre om hun bare hadde satt seg ned å forklart han hvordan ting faktisk er.. Men,men..

Nei, det er jo ikke snakk om store summen for to påsekegg, så er liksom ikke det som er problemet sånn sett.. Men som dere sier, de har fått påskeegg av besteforeldrene sine.. Og burde ta til takke med det.. I tilegg til at jeg vet at de kommer nok ikke til å lide noen nød[8D] 

Men nei.. Uff, jeg kommer sikkert til å kjøpe de dumme egga..[:-][:D] Så bare håper jeg at jeg får tilbake de pengene hun skylder meg i løpet av uka[8|] Som hun da i og for seg heller kunne brukt på å kjøpe godteri til unga sine[:-]

du er overhodet ikke slem!! :)  hvis du fortsetter å hjelpe henne på den måten, så gjør du nok henne bare en stor bjørneteneste..... og da lærer hun nok aldri, hvis hun fortsetter å ty til den enkleste måten å spørre deg om penger... og hvis hun liksom skal skjule gjelden sin for typen, så kommer ikke det forholdet til å vare vil jeg tro....
som andre sier her, så ville jeg tatt en skikkelig alvorsprat med henne :) er jo mange måter å si ting på, så hun skjønner nok forhåpentligvis at du sier det for å hjelpe henne :)  når det gjelder de påskeeggene så overlever nok barna uten de, men høres jo rart ut om de ikke liker noe av det andre snopet de har fått da!! [&:] 
Lykke til i alle fall :)

Jeg hadde nok begynt å si nei til henne jeg! Jeg hadde ikke akseptert sånn oppførsel fra min søster. Lykke til! [:)]

ORIGINAL: mai2010

seriøst?sa mor di det??

Jepp.. [:-]
Mamma har det med å ikke se hva som egentlig er problemet..

Hvorfor kan ikke din mor kjøpe påskeegg til de?

Back
Topp